پاسخنامه آنلاین و نتایج را چطور در پُرس‌لاین بررسی کنیم؟

عسل کاوسی
۲۶ فروردین ۱۴۰۳ . ۶ دقیقه مطالعه

بخش مهمی از روند تحلیل و به‌کارگیری داده‌ها منوط به واکاوی و مطالعه‌ی دقیق پاسخ‌های پرسشنامه‌ها و فرم‌هاست.

در به‌روزرسانی اخیر پرس‌لاین، نه‌تنها از بخش نمودارها و جدول‌های آماری به پاسخ‌های شرکت‌کنندگان دسترسی دارید، بلکه پاسخنامه مجزای هر پاسخ‌دهنده را در صفحه و لینکی اختصاصی دریافت می‌کنید.

در مقاله حاضر به شما می‌گوییم که چطور می‌توانید از این قابلیت برای پیشبرد چابک‌تر فرایندهای جذب و استخدام، ثبت نام و ثبت سفارش یا اطلاع‌رسانی‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی‌تان بهره ببرید.

 

نگاهی کوتاه به قابلیت «مشاهده و به‌اشتراک‌گذاری پاسخنامه»

در به‌روزرسانی پرس‌لاین، پاسخنامه هر پاسخ‌دهنده به شکل مجزا در بخش گزارش‌ پرسشنامه یا فرم در اختیار شماست. به این ترتیب، شما می‌توانید با کلیک روی پاسخنامه‌، نسخه‌ای از آن را ببینید، دانلود کنید یا خیلی راحت از پاسخنامه تکمیل‌شده پرینت بگیرید (بدون این‌که خودتان برای ساخت پاسخنامه آزمون و پرسشنامه‌یتان زمان صرف کنید).

به‌علاوه، با فعال‌سازی «نمایش صفحه پاسخنامه» در بخش تنظیمات می‌توانید این پاسخنامه را از طریق ایمیل یا با قراردادن در صفحه تشکر پرسشنامه و فرم‌تان، در اختیار خود پاسخ‌دهنده یا سایر همکاران‌تان قرار دهید. در ویدیوی زیر، نحوه دسترسی به پاسخنامه‌ها و ارسال آن برای پاسخ‌دهنده را شرح می‌دهیم:

 

جذب و استخدام با فرم‌های آنلاین + قابلیت مشاهده پاسخنامه

استفاده از فرم‌های آنلاین استخدام و ارزیابی نیروهای سازمان، حالا نه به یک مزیت، بلکه به یک باید در واحدهای منابع انسانی و گزینش سازمان‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده‌است.

با تکیه بر ویژگی‌های پرس‌لاین، فرایند استخدام شما مسیر ساده و سریعی را طی می‌کند:

در گام اول: فرم استخدامی خود را بسازید و تمام اطلاعات موردنیازتان ازجمله سوابق شغلی و تحصیلی، مهارت‌ها و توانمندی‌ها یا اطلاعات تماس متقاضی را از او دریافت کنید یا با استفاده از نوع سوال دریافت فایل رزومه، از متقاضی بخواهید رزومه خود را بارگذاری کند.

در گام دوم: روی پرسش‌های استخدامی‌تان، شرط تعریف کنید و به این ترتیب، پاسخ‌دهنده را براساس تخصص و موقعیت شغلی موردنظرش به سوالات اختصاصی بعدی هدایت کنید.

در گام سوم: با تعریف امتیاز روی سوالات، از ویژگی محاسبه خودکار امتیاز بهره ببرید و بعد از تکمیل پرسشنامه، متقاضیان واجد شرایط و مورد تأییدتان را به راحتی غربال کنید.

در گام چهارم: بعد از انتشار پرسشنامه ازطریق ایمیل، پیامک، وب‌سایت شرکت یا رسانه‌های اجتماعی، رزومه‌ها و تقاضاهای استخدامی را در هر ساعتی از شبانه‌روز دریافت و بررسی کنید.

در گام پنجم: با استفاده از ویژگی جدید – یعنی مشاهده و دریافت پاسخنامه – پاسخ‌ها و رزومه‌های متقاضیان پذیرش‌شده را با سایر همکاران ذی‌نفع در استخدام آن موقعیت شغلی، به اشتراک بگذارید.

در گام ششم: با ارسال ایمیل اطلاع‌رسانی، پذیرش تقاضای همکاری کارجو را به او اطلاع دهید و از او دعوت به مصاحبه کنید.

در گام هفتم: با استفاده از ویژگی مشاهده پاسخنامه، فرم استخدامی تکمیل‌شده را پرینت بگیرید و در جلسه مصاحبه همراه خود داشته باشید.

ساخت تأییدیه ثبت نام و ثبت سفارش با استفاده از ویژگی «اشتراک پاسخنامه»

ثبت نام در دوره‌های آموزشی، کلاس‌ها، مسابقات و برنامه‌های مختلف یا ثبت و دریافت سفارش‌های مشتریان روی فرم‌های آنلاین، از جمله راهکارهای بی‌نظیر نرم‌افزار پرسشنامه‌ساز پرس‌لاین برای کسب‌وکارهای اینترنتی است.

شما با توجه به نیازتان می‌توانید هر گونه اطلاعاتی را روی فرم‌های ثبت نام دریافت کنید و بعد از آن، تأییدیه ثبت نام را به شکل نسخه‌ای از پاسخنامه به انضمام کد پیگیری مشخصی برای مخاطب‌تان ارسال کنید. به این ترتیب، فرایند ثبت نام شما دیگر نه وقت‌گیر و کاغذیست و نه بدون اطلاع‌رسانی و پیگیری صحیح.

از این گذشته، شما می‌توانید فرایند ثبت سفارش خود را از حالت کاغذی یا ثبت نام ازطریق پیام در دایرکت اینستاگرام یا تماس تلفنی به روشی آنلاین، سریع و متمایز تبدیل کنید. کافیست فرم ثبت سفارش خود را روی حساب کاربری‌تان در پرس‌لاین بسازید و لینک آن را در پروفایل‌ شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی خود بگذارید یا روی سایت‌تان نمایش دهید. پس از آن، تمام سفارش‌ها را یک‌جا دریافت می‌کنید.

مشتری زن در حال ثبت سفارش آنلاین و دریافت تأییدیه سفارش خود روی فرم آنلاین پرس‌لاین

همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم شما با فعال‌سازی «تنظیمات نمایش صفحه پاسخنامه» و انتخاب گزینه «نمایش پاسخنامه به پاسخ‌دهنده» می‌توانیدنسخه‌ای از پاسخ‌های ثبت‌شده‌ی مخاطب را برای او ایمیل کنید یا در صفحه تشکر بگذارید. به این‌ ترتیب، پیگیری سفارش هم برای شما و هم مشتری‌تان ساده می‌شود.

تعدادی از نمونه فرم‌هایی که به کمک پرس‌لاین می‌توانید بسازید و با استفاده از قابلیت «مشاهده پاسخنامه» بررسی و پیگیری آن را آسان کنید:

اطلاع‌رسانی‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی

تحلیل داده بدون جمع‌آوری دیدگاه‌های مدیران و ذی‌نفعان یک مطالعه یا ارزیابی با نتایج غیرقابل اعتنا و غیرکاربردی همراه می‌شود. از این رو، طراحی سازوکار مناسبی برای اطلاع‌رسانی و تجمیع آرا در هر تحقیق و پیمایش می‌تواند شما و سازمان‌تان را از خطاهای تصمیم‌گیری دور کند.

برای مثال، فرض کنید در حوزه مدیریت تغییر یا تصمیمات استراتژیک توسعه محصول و بازاریابی، از پرسشنامه‌ ارزیابی آمادگی سازمان برای تغییر یا فرم سنجش قیمت‌گذاری محصول استفاده کرده‌اید. در مرحله‌ بعد، لازم است نه تنها نتایج حاصل را به شکل نمودار و جدول‌های معنادار در اختیار داشته باشید، بلکه باید پاسخ‌های جداگانه مشتریان یا کارمندان‌تان را مورد بررسی قرار دهید. تا از این‌طریق دلایل انتخاب‌های هر پاسخ‌دهنده را به‌درستی درک کنید و در تحلیل داده‌ها به مشکل نخورید.

از سوی دیگر، برای تحلیل نتایج و تصمیم‌سازی، باید نتایج مطالعه خود را به سایر مدیران و همکاران‌تان اطلاع دهید و نظرات آن‌ها را جمع‌آوری کنید. با استفاده از قابلیت مشاهده و به‌اشتراک‌گذاری پاسخنامه می‌توانید این فرایند را به‌صورت خودکار و بدون زحمت پیش ببرید.

کافیست در بخش جدول نتایج و در ردیف مربوط به هر پاسخ، روی تصویر پاسخنامه بزنید و لینک پاسخنامه را برای همکاران خود ارسال کنید یا خروجی نمودارها را به شکل فایل اکسل دانلود کنید و در اختیار تمامی اعضای تیم‌ بگذارید.

برای استفاده از پرس‌لاین و آشنایی بیشتر با قابلیت جدید «مشاهده پاسخنامه»، ازطریق دکمه ورود/ثبت نام، به رایگان حساب کاربری بسازید یا وارد حساب کاربری‌تان شوید.

 

2 Comments

ارسال نظر

sara

سایت خیلی خوبی دارید امیدوارم موفق باشید

۰۱:۰۵ ، ۱۴۰۰/۰۵/۱۱


پاسخ نظر
عسل کاوسی

ممنون سارای عزیز، خوشحالم که مطالب ما رو می‌خونی :)

۰۱:۰۵ ، ۱۴۰۰/۰۵/۱۱

Privacy Preference Center