پیتر دراکر میگوید «بارزترین نقطه قوت من به عنوان مشاور این است که میتوانم به راحتی سوالهایم را بپرسم حتی اگر یک فرد عامی جلوه کنم» اما در عمل، آمارها نشان میدهند حدود ۶۰٪ صاحبان استارتآپها و کسبوکارها هرگز پیمایش و نظرسنجی از بازار بالقوه یا مشتریان خود انجام نمیدهند. نبود ابزار مناسب از یکسو و دانش پایین در خصوص نحوه طراحی پرسشنامه از سوی دیگر، موانع کلیدی پیشروی صاحبان کسبوکارها و کارآفرینان هستند.
پرسلاین، سرویس نرمافزاری تحت وب است که بدون نیاز به دانش برنامهنویسی و زیرساخت سختافزاری کمک میکند فرم آنلاین یا پرسشنامه آنلاین طراحی کنید. برای دریافت دادههای باکیفیت و افزایش تعداد پاسخهای نظرسنجی آنلاین خود، این ۴ تکنیک را بکار برید:
۱. در پرسشنامه آنلاین خود از شرط استفاده کنید.
«افزودن شرط» یکی از اساسیترین تکنیکهای طراحی فرم آنلاین است. هر مشتری باید براساس پاسخی که میدهد به سوالهای مرتبطی هدایت شود. در طراحی پرسشنامه باید اهداف خود را به گروههای سوال مختلفی تبدیل کنید تا هر مشتری مشخصا سوالهای مرتبط با خود را ببیند و پاسخ دهد. توصیه میکنیم برای شروع، ویدیو «لاجیک در پرسشنامه خود تنظیم کنید» را ببینید.
۲. سوالهای پرسشنامه را شخصیسازی کنید
«ویژگی پایپینگ» کمک میکند از کلیگویی و طراحی سوال به صورت مبهم پرهیز کنید. به کمک این ویژگی میتوانید پاسخ یک سوال را در متن سوال دیگری استفاده کنید و ماهیت تعامل انسانی به فرم آنلاین خود بدهید. به این نمونه توجه کنید: نحوه استفاده از پایپینگ پاسخ
۳. از عکس، آیکون و ویدیو استفاده کنید.
بهنظر شما، در عکس ذیل کدام طراحی سوال جذابتر است؟
استفاده مناسب از عکس و ویدیو، نرخ پاسخدهی پرسشنامه را بالا میبرد. برای جستجو و انتخاب آیکون و عکس مناسب این وبسایتها را پیشنهاد میکنیم:
۴. رنگبندی برای فرم و پرسشنامه خود انتخاب کنید.
پرسشنامه آنلاین به جای شما با مخاطب و مشتری ارتباط برقرار میکند. بنابراین اولین نگاه تاثیر بسزایی در تصمیم مشتری برای ارائه بازخورد دارد. برای انتخاب یک رنگبندی در پُرسلاین، باید به فاز طراحی مراجعه کنید. در ویدیوی کوتاه «انتخاب رنگبندی برای فرم آنلاین» با این ویژگی آشنا شوید.
این چهار تکنیک، دادهای باکیفیت و دقیق برای شما و تجربهای منحصربهفرد از فرم آنلاین برای مشتریان شما به ارمغان میآورد.
ارسال نظر