نمونه پرسشنامه رضایت‌سنجی بیماران بستری

داده‌های حاصل از پرسشنامه رضایت‌سنجی بیماران بستری، منابع اطلاعاتی غنی و معنی‌داری برای شناسایی شکاف‌های موجود در بخش درمان هستند. از طریق این داده‌ها می‌توان اقدامات موثر برای بهبود کیفیت این بخش را تدوین کرد.

ساخت آنلاین رضایت سنجی بیماران احتمال پرکردن این فرم را افزایش می‌دهد و به تکمیل آمارهای مورد نیاز کمک فراوانی می‌کند. این به معنی شناخت نقاط ضعف و تقویت نقاط مثبت است.

قطعا در کسب‌وکارهای مختلف رضایت مشتری به‌عنوان عاملی برای موفقیت محسوب می‌شود؛ ولی در جهان پزشکی رضایت بیماران از اهمیت بدون مرزی برخوردار است. اینجا مساله فقط موفقیت نیست؛ بلکه رضایت بیمار بخشی از بهبود بیماری او است. به بیان دیگر موفقیت سازمان یعنی درک بیمار و رفع مشکلات او، هدف اصلی کار در مراکز درمانی است. استفاده از پرسشنامه‌های رضایت‌سنجی بیماران به ویژه در بخش بیماران بستری، از ابزارهای بی‌نظیر برای رسیدن به این هدف است. 

اگر از صرف هزینه و زمان اضافی تهیه آمار کاغذی بگذریم، دقت در ارائه اوراق نیز مانع بزرگ دیگری خواهد بود که روند کار را به‌خوبی جلو نمی‌برد. این پرسشنامه‌های کاغذی،‌ اعتبار چندانی ندارند؛ چراکه تکمیل آن‌ها در شرایط بستری بیمار و احوالات او و همراهش، قطعا امری اشتباه و ناکارآمد است. گیج و سردرگم بودن بیمار و همراهش، گم شدن اوراق و تکمیل اوراق به‌اشتباه، فقط گوشه‌ای از این ناکارآمدی‌هاست.

بهترین راهکار برای رسیدن به چنین آماری، ایجاد و استفاده آن‌ها به‌صورت آنلاین است. استفاده از رضایت‌ سنجی بیمار، نظرسنجی همراه بیمار یا نظرسنجی مراجعان به مراکز درمانی در قالب فرم و پرسشنامه آنلاین، بازخوردی آنی، برای مدیران بیمارستان تولید می‌کند. 

در این روش بیمار در زمان مناسب پرسشنامه را روی تلفن همراه خود دریافت می‌کند و در کمال آرامش به آن پاسخ می‌دهد. 

ممکن است نیاز داشته باشید که بیماران را بر اساس بخش بستری یا نوع اقدامات انجام‌شده تفکیک و نمونه سوالات مرتبط با آن مورد را به او نشان دهید. در این صورت کافی است با قرار دادن شرط تکمیل‌کننده پرسشنامه را به گروه سوالات مد نظر هدایت کنید. 

به عنوان مثال: در کدام بخش بستری بوده‌اید؟

۱. بخش گوش و حلق و بینی 

۲. ارتوپدی

۳. جراحی 

۴. ارولوژی

به این ترتیب بیمار با انتخاب هرکدام از موارد ذکرشده به نمونه سوالاتی که مربوط به همان قسمت است ارجاع داده می‌شود.

البته گاهی هم نیاز است پاسخ سوالات را به‌صورت کمی مشاهده کنید. به عنوان مثال شاید بخواهید که بدانید امتیاز هر بخش از رضایت ارائه خدمات چند بوده است. در این روش با قراردادن امتیاز روی پاسخ سوالات ارائه خدمات، در پایان امتیازات را خواهید داشت. 

نظرسنجی بیماران می‌تواند در هرزمان که به‌صلاح باشد برای بیمار یا همراه وی ارسال شود که در نمونه‌های آنلاین به‌راحتی امکانپذیر است. گاهی نیاز است در صورت وجود آمار خاصی بلافاصله اقدام شود، این قابلیت نیز در فرم‌های آنلاین امکانپذیر است. با قراردادن ایمیل‌های اطلاع‌رسانی قادر هستید موارد نارضایتی را به‌سرعت پیگیری و حل کنید. 

البته گرفتن گزارش برای مدیرانی که با این نمونه نظرسنجی‌ها اهداف و عملکردهای آینده را سازماندهی می‌کنند نیز بسیار آسان است؛ چرا که نتایج حاصل از این داده‌ها بلافاصله در داشبورد گزارش در دسترس مدیران قرار می‌گیرد. بازخوردی که از بیماران و همراهان آن‌ها به دست آمده است به شما هرگونه آمار مورد نیاز را به تفکیک بخش بستری،‌ نوع بیماری یا موارد دیگر نشان می‌دهد.  

در پرس لاین امکانات و فیچرهای مختلفی برای ارائه آمار مستند از پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌های مختلف وجود دارد. به این ترتیب قادر هستید پرسشنامه‌ای هوشمند طراحی کنید و داده‌های حاصل از آن را به‌صورت خودکار به داده‌های آماری تبدیل کنید. 

نحوه ساخت نمونه پرسشنامه رضایت‌سنجی بیماران بستری 

پس از ثبت‌نام در پرس لاین نمونه پرسشنامه رضایت‌سنجی بیماران بستری را می‌توانید استفاده کنید، تغییر دهید یا از نو بسازید. امکانات موجود در پنل کاربری شما کاملا رایگان است. در صورت نیاز به ویژگی‌های دیگر «کاربری حرفه‌ای» یا «کاربری سازمانی»، کافیست نسبت به ارتقاء پنل کاربری خود اقدام کنید.

اگر نیاز دارید که بدون دخالت نیرو و هزینه اضافی، به آمار قابل استنادی دست پیدا کنید، کافی است این پرسشنامه را ایجاد کنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط