پرسشنامه نام برند

موفق‌ترین شرکت‌ها می‌دانند که اسم برند خاص از مهم‌ترین تاکتیک‌های بازاریابی است. با پرسشنامه نام برند می‌توان اسامی را از دید مشتریان سنجید؛ به این ترتیب بهترین و جذاب‌ترین نام‌ها را انتخاب کرد.

پرسشنامه آنلاین این نمونه با سهولت، بدون هزینه و در نهایت سرعت، به شما کمک می‌کند تا از درستی نام انتخابی خود مطمئن شوید یا تاثیر اسامی انتخاب شده قبلی را بررسی کنید.

هویت تجاری سازمان‌ها از مهم‌ترین نکات در بازاریابی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. از آنجا که نتایج قابل اندازه‌گیری و مستقیمی را نمی‌توان برای این مورد تهیه کرد، معمولاً آخرین چیزی است که سازمان‌ها تمایل دارند پول خود را صرف آن کنند.

آنچه اهمیت این پرسشنامه را بیش از پیش نمایان می‌کند تاثیر نهایی آن در رضایت و وفاداری مشتری است. برای ساختن برندی قدرتمند، باید طرز تفکر و احساس مشتری درباره محصول را شکل دهید. قطعا نام برند‌های معروف هم در تفکر مخاطبان متفاوت است. در پرس لاین نمونه آماده این فرم در دسترسی رایگان قرار دارد.

ارزش قوی اسامی خلاقانه برای برند، باعث می‌شود مشتریان از شما خرید بیشتری داشته، شما را به افراد دیگر توصیه کنند و احتمال اینکه آن‌ها را به رقبا ببازید، کمتر است. کوین لین کلر، استاد بازاریابی در کالج دارتموث، این مدل را توسعه داد و آن را در کتاب درسی خود با نام مدیریت استراتژیک تجاری، منتشر کرد. مفهوم مدل ارزش ویژه برند یا Brand Equity ساده است؛ به این معنی که برای ساختن برند قدرتمند، باید طرز تفکر و احساس مشتری درباره محصولتان را شکل دهید. به‌عبارت دیگر، کاری کنید که احساسات، اعتقادات، عقاید و برداشت‌های خاص و مثبت داشته باشند. 

چهار مرحله هرم پیشنهادی کلر بیانگر چهار مرحله اساسی و مهمی است که مشتریان شما معمولا ناخودآگاه درباره نام برند شما خواهند پرسید. 

مرحله 1: هویت برند یا «شما چه کسی هستید؟»

در اولین قدم، هدف ایجاد برجستگی برند یا آگاهی است؛ به‌عبارت دیگر، شما باید مطمئن شوید که مشتریان نام تجاری شما را می‌شناسند و از آن آگاه هستند. همچنین در تلاش هستید تا اطمینان حاصل کنید که درک صحیحی از برند شما شکل گیرد. 

مرحله 2: معنای نام تجاری یا «شما چه هستید؟»

هدف در این مرحله شناسایی و ارتباط نام تجاری شما و معنای آن است. دو عنصر سازنده در این مرحله عبارتند از:  عملکرد ​​و تصویر

مرحله 3: پاسخ به نام تجاری یا «درباره شما چه نظری دارم یا احساس می‌کنم؟»

پاسخ‌های مشتریانتان به نام تجاری شما به دو دسته قضاوت و احساسات تقسیم می‌شود. اینها دو عنصر سازنده این مرحله هستند.

مرحله 4: تشدید نام برند یا «چقدر دوست دارم با شما ارتباط برقرار کنم؟»

طنین برند در بالای هرمِ ارزش ویژه برند قرار دارد؛ زیرا رسیدن به آن در سخت‌ترین و مطلوب‌ترین سطح است. وقتی مشتریان شما پیوند عمیق و روانی با نام تجاری شما احساس کنند، به طنین برند دست یافته‌اید.

نحوه ساخت پرسشنامه نام برند

در پنل کاربری خود، می‌توانید نمونه پرسشنامه نام برند را استفاده کنید یا از نو بسازید. تمام امکانات در این سطح است. در صورت نیاز به ویژگی‌های دیگر با ارتقا به سطوح «کاربری حرفه‌ای» و «کاربری سازمانی»، وسعت عملکرد خود را گسترش دهید.

دانلود رایگان ایبوک برندسازی از تبیین هدف تا تدوین استراتژی

کتاب الکترونیک راهنمای برندینگ، اطلاعات کاملی درباره برندسازی برای کسب‌وکارها در اختیار شما قرار می‌دهد. سرفصل‌های اصلی این ایبوک شامل موارد زیر است:

-بخش اول: برندینگ یا برندسازی چیست؟ تعریف ساده و کامل
-بخش دوم: مراحل برندسازی
-بخش سوم: انواع برندسازی چیست؟
-بخش چهارم: استراتژی برندینگ را چگونه تعیین کنیم؟
-بخش پنجم: اصول و قوانین برندسازی چیست؟
-بخش ششم: ۱۰ ایده متمایز برای برندسازی در کسب و کارهای مختلف
-بخش هفتم: ارتباط برندینگ با مارکتینگ چیست؟
-بخش هشتم: چطور از پرسشنامه ها برای موفقیت در برندینگ بهره مند شویم

همچنین در این ایبوک درباره برندسازی شخصی، برندسازی در اینستاگرام، برندینگ پزشکان، برندینگ سازمانی، برندینگ دیجیتال، برندینگ پوشاک، برندینگ رستوران‌ها، برندسازی محصول و برندسازی شرکت‌ها هم صحبت کرده‌ایم پس این ایبوک رایگان را برای کسانی که صاحب چنین کسب‌وکارهایی هستند هم بفرستید.

شما می‌توانید ایبوک برندینگ را به صورت رایگان دانلود کنید و از آن برای تعریف استراتژی برندینگ سازمان خود استفاده کنید.

دانلود ایبوک برندینگ

دانلود کتاب الکترونیک برندسازی

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط