ایجاد آگاهی از برند (Brand Awareness) اولین قدم در برندسازی برای هر کسبوکار است. شرط اولیه برند شدن، حضور در ذهن مردم است. نام هر نشان تجاری باید نشاندهنده ارزش و پیشنهاد ویژه او باشد. پرسشنامه آگاهی از برند به شما کمک میکند که میزان آگاهی مخاطبانتان از نامی که ساختهاید را بسنجید. به کمک نمونه پرسشنامه آگاهی از برند که در پرسلاین به صورت آماده وجود دارد، متوجه میشوید که چند درصد از بازار هدف از وجود نام شما اگاه است؟ چقدر رقبا برای بازار هدف شناخته شدهاند؟ شما در آگاهی دادن به مخاطبان موفق بودهاید یا رقیبانتان؟
نظرسنجی آگاهی از برند در کنار دو مطالعه دیگر تجربه برند یعنی وفاداری به برند و تصویر برند، پازل استراتژی برند را کامل میکند.