آمار نشان میدهد، تلاش برای نگهداشت مشتریان بسیار کمهزینهتر از بهدستآوردن مشتریان جدید است. این یعنی وفادارکردن مشتری باعث صرفهجویی در مصرف بودجههای سازمان میشود و از اهمیت سرشاری برخوردار است.
از روشهای رسیدن به ارتقاء این شاخص، پرسشنامه شاخص وفاداری به برند است. با طراحی این فرم به وسیله پرسشنامه آنلاین و دریافت اطلاعات از مشتریان، متوجه خواهید شد که چقدر در این زمینه موفق بودهاید.
اگر بگوییم هزینه بهدستآوردن مشتریان جدید ۵ تا ۲۵ برابر بیشتر از وفادار کردن آنهاست متوجه خواهید شد که در صورت وفادارکردن مشتریانتان میتوانید تا ۲۵ برابر در هزینههایتان صرفهجویی کنید. شما میتوانید با ایجاد ارتباط موثرتر با مشتریان و برنامههای تجربه مشتریان، بازاریابی و برنامههای وفاداری مشتریان آنها را تقویت و تغذیه کنید.
در عصری که ارتباطات قدرت خارقالعادهای پیدا کردهاند، نمونه آنلاین این پرسشنامه به تداوم تکمیل آن کمک شایانی میکند. کاهش بینظیر زمان، بودجه و نیروی کار از یک طرف و ایجاد آمارهای دورهای بهصورت خودکار، هر مدیری را وسوسه میکند.
راهنمای کامل سنجش وفاداری مشتریان میگوید برای شناخت بهتر میزان وفاداری مشتریانتان راههای موثری وجود دارد که از آن دسته میتوان به انواع پرسشنامه وفاداری مشتریان نام برد. وفاداری مشتری را میتوان شامل سه نوع رفتار دانست:
آنچه در پرسشنامه شاخص وفاداری به برند بررسی میشود، طرفداری مشتری است؛ یعنی میزانی که مشتریان از خدمت، محصول یا برند شما طرفداری و دفاع میکنند. از نمونه سوالات این پرسشنامه میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
چقدر احتمال دارد ما را به دوستان یا همکاران خود پیشنهاد دهید؟
از مقیاس ۱ (اصلا محتمل نیست) تا ۱۰ (کاملا محتمل است)
به طور کلی، چقدر از عملکرد ما رضایت دارید؟
از مقیاس ۱ (کاملا ناراضی هستم) تا ۱۰ (کاملا راضی هستم)
در نهایت میتوان گفت از آنجا که همه مدیران میدانند دستکمگرفتن وفاداری مشتریان هر برند به ضرر اعتبار برند و شهرت تمام خواهد شد، تکمیل این پرسشنامه آنلاین از امور واجب تلقی میشود. در پرس لاین نمونه آماده این پرسشنامه کاربردی در دسترس است.
پس از ثبتنام در پرس لاین، پرسشنامه شاخص وفاداری به برند را استفاده کنید یا از نو بسازید. هر تغییری در سوالات و طراحی پرسشنامه تنها با چند درگ و دراپ ساده امکانپذیر است. همچنین انتخاب عکسها و فیلمهای مرتبط در این پرسشنامه به جذابیت آن کمک شایانی میکند.
در پنل کاربری خود میتوانید به صورت رایگان از امکانات موجود استفاده کنید؛ ولی در صورت نیاز به ویژگیهای دیگر با ارتقاء پنل کاربری خود به «کاربری حرفهای»، یا «کاربری سازمانی»، برای ایجاد پرسشنامههای متفاوت اقدام کنید.