پرسشنامه شاخص تلاش مشتری

مشتریانی که تلاش می‌کنند برند شما را تبلیغ کنند، قطعا ارزشی مافوق تصور دارند. پرسشنامه شاخص تلاش مشتری بررسی می‌کند که سازمانتان تا چه حد به سمت داشتن بهترین تجربه مشتری پیش رفته است.

این پرسشنامه آنلاین، از فرم‌های سنجش وفاداری مشتری هم پراهمیت‌تر است؛ چرا که مشتریان مبَلِّغ از مشتریان وفادار رتبه‌ای بالاتر دارند.

بر اساس نتایج به دست آمده از کتاب the Effortless Experience، حدود ۹۶ درصد از مشتریانی که خدمات خود را با میزان تلاش بسیار بالا دریافت کرده بودند، در مقایسه با ۹ درصدی که تجربه تلاش کمتر داشتند، بیشتر در معرض قطع ارتباط و گسستن وفاداری قرار گرفته بودند.

تجزیه و تحلیل پرسشنامه‌های شاخص تلاش مشتری هم نشان می‌دهد که مشتریان نسبت به محصول یا خدمتی که استفاده راحتی دارد، وفادارتر هستند؛‌ بنابراین سنجش این راحتی می‌تواند کسب‌وکارتان را متحول کند.

در پرس لاین نمونه آماده‌ای برای این فرم وجود دارد. با ارسال این پرسشنامه از طریق شبکه‌های مجازی یا ایمیل مشتریان، بازخوردی صحیح و معتبر خواهید داشت؛‌ چرا که مشتریان در زمان مناسب و با آرامش به تکمیل فرم می‌پردازند. تصور کنید اگر این فرم به صورت دستی پرشود، قطعا اعتبار لازم را ندارد؛ چرا که ممکن است به‌علل مختلفی مثل شلوغی، عجله و حواسپرتی، اشتباه پر شود. به‌ این‌ ترتیب فرم به مشتریان داده می‌شود تا در شرایط بهتری تکمیل کنند؛ اما باز هم امکان دارد مشتری کلا پرکردن فرم را فراموش کرده یا آن را گم کند.

قسمتی از قابلیت‌های این فرم آنلاین، به‌شرح زیر است:

-  امکان ساخت انواع سوالات بدون محدودیت

-  امکان ساخت سوالات چهارگزینه‌ای و دوگزینه‌ای

-  امکان درج تصویر، لینک، ویدئو یا صوت در سوالات

-  امکان ارسال به شبکه‌های اجتماعی یا ایمیل پاسخ‌دهندگان

-  امکان استفاده از رنگ‌بندی و تمپلیت‌های گوناگون

-  دریافت نتایج و آمارها به شکل نمودار، چارت و جدول

به این امکانات اگر سهولت، کم‌هزینه بودن و سریع‌بودن فرم‌های آنلاین را اضافه کنید، متوجه برتری آن‌ها از فرم‌های دستی می‌شوید. همچنین این فرم باعث می‌شود، درک درستی از نیازها و دغدغه‌های مشتریان داشته باشید. به این ترتیب با اطلاعات و آمار به دست آمده برنامه‌ریزی‌های آینده سازمان را به دست می‌گیرید.

نحوه ساخت پرسشنامه شاخص تلاش مشتری

در پنل کاربری خود، با انتخاب گزینه «استفاده از نمونه پرسشنامه‌ها» نمونه آماده پرسشنامه شاخص تلاش مشتری را استفاده کنید یا فرم را از صفر بسازید. هر تغییری درسوالات و طراحی پرسشنامه تنها با چند درگ و دراپ ساده امکان‌پذیر است. 

در پنل کاربری می‌توانید به صورت رایگان از امکانات موجود استفاده کنید. در صورت نیاز به ویژگی‌های دیگر «کاربری حرفه‌ای»، که پراستفاده‌ترین کاربری پرس‌لاین است و «کاربری سازمانی»، با طیف متنوعی از نیازمندی‌ها، می‌توانند به شما کمک کنند. در صورت نیاز به این  ویژگی‌ها کافیست نسبت به ارتقاء پنل کاربری خود اقدام کنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط