نمونه پرسشنامه پرسونای مشتری

شناخت مشتریان با نمونه پرسشنامه پرسونای مشتری، از سن، جنس، سطح تحصیلات، محل زندگی و درآمد گرفته تا علم به عادت‌های آنلاین، ترجیحات رسانه‌ای، مشکلات عملی و آرزوهای شغلی آن‌ها، پرسونای مشتریان را مشخص می‌کند. 

از طریق پرسشنامه آنلاین این نمونه می‌توانید در نهایت سرعت و سهولت اطلاعات کاملی از مشتریان خود دریافت کرده، اولویت‌های مدیریتی خود را مشخص کنید. این بدان معنی است که شما می‌دانید مشتریانتان از سازمانتان چه انتظاراتی دارند.

طبق آمار تعیین پرسونای مخاطب ۲ تا ۵ برابر باعث افزایش بازکردن ایمیل‌ها می‌شود. از این دست آمارها کم نیستند. نمونه پرسشنامه پرسونای مشتری با پاسخ به سوال پرسونای مخاطب چیست، علائق، ایده‌آل‌ها و نظرات آن‌ها را، تعیین می‌کند مشتریانتان چه چیز‌هایی از برندتان می‌طلبند تا شما نسبت به انجام آن اقدام کنید.

 تعیین پرسونای مشتری و شناخت مفهوم پرسونای مشتری (پرسنای مشتری) منجر به اتفاقات خوب فراوانی می‌شود که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذب مشتری هدف:‌ با شناخت گروه هدف روش جذب آسان می‌شود.
  • برندسازی موثر: برندسازی بدون درنظرگیری مخاطب‌های کلیدی و نهایی ناقص و بی‌معنی خواهد بود.
  • سازگاری و انسجام درون سازمانی: همه اعضای تیم به‌خوبی می‌دانند برای چه کسی می‌نویسند، به چه کسی می‌فروشند یا به چه کسی خدمت ارائه می‌دهند.
  • اولویت‌بندی فعالیت‌های فروش و بازاریابی: پرسونای مشتری به شما اولویت‌های بودجه‌بندی‌ را نشان می‌دهد.
  • تمایز با رقبا: در برابر رقبا با اقتدار مشتریان خود را حفظ می‌کنید.
  • توسعه محصولات و خدمات:‌ نیازهایی از مخاطب که برندتان پاسخگو نیست را در برنامه آینده قرار می‌دهید.

روش‌های تعیین پرسونا از طریق سوالات فرم پرسونای مشتری است که چهار بخش چه کسی، چه چیزی،‌ چرایی و چگونگی را درباره پرسونای مشتری در بر می‌گیرد. 

طی تحقیقی ۹۰ درصد از شرکت‌ها با شناخت پرسونا  به درک خوبی از مخاطبان خود رسیده‌اند. استفاده تدریجی و مداوم این فرم پرسونا مخاطب به شما اطلاعات کاملی از پرسونای مشتریان می‌دهد. نمونه آنلاین پرسشنامه پرسونای مشتری، در پرس لاین به‌صورت از‌پیش‌آماده وجود دارد. 

نحوه ساخت نمونه پرسشنامه پرسونای مشتری 

در پرس لاین ثبت‌نام کرده و از نمونه پرسشنامه پرسونای مشتری استفاده کنید، تغییر دهید یا از نو بسازید. در پنل کاربری خود می‌توانید به‌صورت رایگان از امکانات موجود استفاده کنید. در ویژگی‌های دیگر «کاربری حرفه‌ای» یا «کاربری سازمانی»، می‌توانید از امکانات منحصربه‌فرد دیگری استفاده کنید.

آمارهایی که از این پرسشنامه به‌دست می‌آید مهم‌ترین هدف ارائه‌دهندگان است. در پرس لاین این آمارها را بلافاصله پس از تکمیل می‌توانید در دسترس داشته باشید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط