پرسشنامه سنجش رویگردانی مشتری

بسیار ناراحت‌کننده است که مشتریان خود را ازدست بدهید. ولی باید بدانید رویگردانی مشتریان امری همه‌گیر است و در تمامی سازمان‌ها با میزان متفاوت، تجربه می‌شود. مسلما روش معقول‌تری وجود دارد که قبل از نارضایتی مشتری و تصمیم به قطع دریافت خدمات از شما به فکر چاره باشید. به این ترتیب که به طور مداوم با فرم‌هایی مثل فرم بازخورد مشتری نظرسنجی کنید زیرا هزینه به دست آوردن مشتری جدید پنج برابر بیشتر از هزینه نگهداری مشتری‌های قبل است. 

با تمام این اوصاف، باز هم در هر شرایطی احتمال وقوع درصدی از رویگردانی مشتری هست. برای کاهش میزان رویگردانی مشتری نیز، راه حل هوشمندانه‌ای وجود دارد؛ خیلی ساده از مشتریان خود بپرسید چرا از تصمیم خود برای استفاده از محصول یا خدمات شما منصرف شده‌اند. 

در سنجش رویگردانی مشتری، اگر نظر مشتریان از خدمات خودتان را بدانید، متوجه می‌شوید که چرا از شما راضی نیستند. شما متوجه خواهید شد که نه تنها به راحت‌ترین روش برای درک دلیل ریزش دسترسی پیدا کرده‌اید، بلکه روشی برای کشف ایرادهای موجود در سازمان نیز یافته‌اید.

کشف نقاط ضعفی که باعث رویگردانی مشتریان از سازمان و خدمات آن می‌شود بسیار ضروری به نظر می‌رسد. اگر هدفتان رشد تجارت سازمانتان است، پس کاهش نقاط ضعف و کاستی‌ها باید در اولویتتان باشد. لازم است بدانید که چرا مشتریانتان از استفاده محصول یا خدماتتان منصرف شده‌اند؟ یا بفهمید که چه کاری باعث می‌شود مشتری مدت بیشتری بماند؟

علاوه بر سنجش رویگردانی مشتری، شما می‌توانید با استفاده از نظرسنجی مشتریان، به حذف کامل نقاط ضعف سازمانی خود کمک کنید. با استفاده از فرم‌ آنلاین  و نظرسنجی‌ به کمک پرس‌لاین، خبری از کاغذبازی نیست، هزینه‌های نامعقول هم حذف می‌شود و زمان زیادی برای نظرسنجی از دست نخواهید داد. در پرس لاین قادر خواهید بود فرم شسته و رفته را بدون دردسر و به طور رایگان به کار ببرید.

نحوه ساخت پرسشنامه سنجش رویگردانی مشتری

پس از نامنویسی در پرس لاین، با کلیک روی گزینه استفاده از نمونه پرسشنامه‌ها، پرسشنامه سنجش رویگردانی مشتری را انتخاب و به آن وارد شوید. البته پرسشنامه آماده استفاده است ولی در صورتی‌که نیاز داشته باشید می‌توانید با استفاده از امکانات و شرایط دسترسی موجود، تغییرات زیادی انجام دهید تا متناسب با برندتان فرم متفاوتی داشته باشید. 

انتخاب رنگ‌بندی پرسشنامه، انتخاب عکس پس‌زمینه، لینک‌دهی و افزودن شرط به پرسشنامه از جمله امکانات و شرایط دسترسی زیادی است که به آن دسترسی خواهید داشت. همچنین پس از سنجش، تحلیل رویگردانی مشتریان در آمارهای متعدد پرس لاین قابل ارائه است. 

در صورت نیاز مطلب پرسشنامه سنجش رویگردانی مشتری را مطالعه کنید تا با روش ایجاد این نوع پرسشنامه آشنا شوید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط