بسیار ناراحتکننده است که مشتریان خود را ازدست بدهید. ولی باید بدانید رویگردانی مشتریان امری همهگیر است و در تمامی سازمانها با میزان متفاوت، تجربه میشود. مسلما روش معقولتری وجود دارد که قبل از نارضایتی مشتری و تصمیم به قطع دریافت خدمات از شما به فکر چاره باشید. به این ترتیب که به طور مداوم با فرمهایی مثل فرم بازخورد مشتری نظرسنجی کنید زیرا هزینه به دست آوردن مشتری جدید پنج برابر بیشتر از هزینه نگهداری مشتریهای قبل است.
با تمام این اوصاف، باز هم در هر شرایطی احتمال وقوع درصدی از رویگردانی مشتری هست. برای کاهش میزان رویگردانی مشتری نیز، راه حل هوشمندانهای وجود دارد؛ خیلی ساده از مشتریان خود بپرسید چرا از تصمیم خود برای استفاده از محصول یا خدمات شما منصرف شدهاند.