پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک

پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک از خصوصیاتی مانند جنسیت، سن، محل سکونت، نژاد، وضعیت تاهل و به طور کلی خصوصیات دموگرافی یا جمعیت‌شناسی سوال می‌کند. این اطلاعات به دسته‌بندی مخاطبان و شناخت بهتر آن‌ها برای برنامه‌ریزی‌های بازاریابی سازمان کمک می‌کند.

با پرس‌لاین پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک را بسازید، از مخاطب‌های خود به صورت آنلاین اطلاعات دموگرافی را بگیرید و به صورت آنی از تحلیل‌ها و گزارش‌های ارائه‌شده برای بهبود نتایج پژوهش‌ها یا فرآیندهای کاری خود بهره ببرید.

پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک چیست؟

در هر صنعت و کسب‌وکاری، کسب اطلاعات دقیق درمورد جامعه هدف، یکی از لازمه‌های جهت‌دهی صحیح به برنامه‌های سازمان است. یکی از اصلی‌ترین کاربردهای پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک، بخش‌بندی نیازهای مخاطبان هدف براساس درآمد، جنسیت، محل زندگی و سایر عوامل موثر است.

 متخصصان تحقیقات بازار برای شناخت صحیح پرسونای مشتری از این اطلاعات استفاده می‌کنند و بر اساس آن، محصولات جدیدی به بازار ارائه می‌کنند یا محصولات و خدمات قبلی را بهبود می‌دهند.

این پرسشنامه در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی نیز کاربرد دارد. با استفاده از پرسشنامه اطلاعات جمعیت‌شناختی می‌توان شناخت دقیقی از گروه‌های مختلف مراجعان مراکز درمانی کسب کرد. همچنین می‌توان تاثیر شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی را بر سلامت و بهبود بیماران ارزیابی کرد.

طراحی و به‌کارگیری پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک بیماران، به‌خصوص زمانی که جامعه هدف شما شامل طیف وسیع و متنوعی از افراد جامعه باشد اهمیت بسزایی دارد.

در طرح‌های پژوهشی و دانشگاهی نیز شناسایی و انتخاب دقیق جامعه آماری برای دستیابی به نتایج هدفمند ضروری است.

در هر از یک موارد ذکرشده، دقت و سرعت جمع‌آوری داده‌ها عاملی مهم به شمار می‌رود. برای  ساخت رایگان پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک یک حساب کاربری در پرس‌لاین ایجاد کنید و گزارش‌ داده‌های ثبت‌شده و نمودارهای آماری را بلافاصله پس از دریافت پاسخ‌ها در پنل خود مشاهده کنید.

چرا باید پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک بسازیم؟

جمع‌آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک بهترین روش برای شناخت گروه‌های مختلف هدف است. به عنوان مثال در بخش بازاریابی و تحقیقات بازار، دریافت اطلاعات دموگرافیک این امکان را به شما می‌دهد بر اساس ویژگی‌های هر فرد محصولات یا خدمات مناسب را به او معرفی کنید.

برای هر گروه از مخاطبان، قیمت‌گذاری و تبلیغات محصول را به شیوه متمایزی انجام دهید و مشتریان را بر اساس علایق و نیازمندی‌های آن‌ها دسته‌بندی کنید و بر اساس آن برنامه‌های آینده تحقیقات بازار را هدفمندتر پیاده‌سازی کنید.

تهیه و انتشار پرسشنامه دموگرافیک کاغذی هزینه زیادی ایجاد می‌کند. از سوی دیگر جمع‌آوری پاسخ‌ها و تجزیه و تحلیل دستی آن‌ها در این روش نیز زمان‌بر و تا حدی پیچیده است.

به جای استفاده از روش‌ دستی ساخت فرم، از نرم‌افزار پرسشنامه‌ساز پرس‌لاین استفاده کنید؛ پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک خود را با چند کلیک به صورت آنلاین ایجاد کنید و از طریق شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت خود برای مخاطبان بفرستید و بخواهید آن را تکمیل کنند.

چطور با پرس‌‌لاین پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک را حرفه‌ای بسازیم؟

پس از ثبت‌نام در پرس‌لاین، در پنل کاربری خود با انتخاب گزینه «استفاده از نمونه پرسشنامه‌ها» به‌راحتی نمونه پرسشنامه دموگرافیک را انتخاب و از آن استفاده کنید. افزودن سوال و تغییر این نمونه پرسشنامه تنها با چند درگ و دراپ ساده، امکان‌پذیر است. البته امکان ساخت پرسشنامه شخصی‌سازی‌شده از صفر وجود دارد.

برای به‌اشتراک‌گذاری پرسشنامه با پاسخ‌دهندگان، لینک آن را از فاز ارسال کپی کنید و از طریق ایمیل، پیامک و شبکه‌های اجتماعی برای جامعه هدف خود ارسال کنید.

پس از تکمیل اطلاعات توسط کاربران، به‌راحتی جدول اطلاعات دموگرافیک به‌دست‌آمده را در حساب کاربری پرس‌لاین مشاهده کنید و از آن‌ها برای تحلیل ویژگی‌های مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

فراموش نکنید که مشخصات دموگرافیک جمع‌آوری‌شده در پرسشنامه دموگرافیک آنلاین برای ساخت پرسشنامه‌های بعدی نیز کاربرد دارد. به این صورت که با استفاده از امکان «درج اطلاعات مخفی» می‌توان به صورت خودکار، اطلاعات مربوط به هر فرد را به انتهای لینک پرسشنامه‌های بعدی اضافه کرد.

 این امکان برای هر یک از مخاطبان شما یک لینک اختصاصی ایجاد می‌کند و از پرسش دوباره سوالات دموگرافیک در فرم‌های آینده جلوگیری می‌کند. کافی است در هنگام ساخت پرسشنامه، گزینه درج اطلاعات مخفی را در پرسشنامه خود فعال کنید و داده‌های افراد را وارد کنید.

برای استفاده از تمام این امکانات کافیست در پرس‌لاین همین حالا ثبت نام کنید و اولین پرسشنامه خود را بسازید. اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید به support@porsline.ir ایمیل بزنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط