اطلاعات دموگرافیک به خصوصیاتی مانند جنسیت، سن، محل سکونت، نژاد، وضعیت تاهل و مواردی از این قبیل اشاره دارد. این دادهها میتوانند به گروهبندی افراد کمک کنند. مسلما هدف اصلی تشکیل پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک نیز همین است.
پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک آنلاین، با توجه به هدف شما از طراحی پرسشنامه آنلاین، به جمعآوری اطلاعات کاربران می پردازد. به این ترتیب معلوم میکند بازار هدف شما در کل شامل کدام بخش میشود.
آنچه تمام فرمهای نظرسنجی و پرسشنامههای آنلاین را از نمونههای دستی متمایز میکند سهولت، کمهزینه بودن و سریعبودن آنهاست. اما پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک آنلاین، خصوصیتهای منحصربهفردی دارد که این پرسشنامه را کاربردیتر از همیشه به نمایش میگذارد.
از مهمترین کاربردهای پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک یا فرم اطلاعات دموگرافیک باید به استفاده آن در تحقیقاتی اشاره کرد که بخش بندی بازار در آنها عملکردی حیاتی دارد. از دیگر کاربردهای پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
-کمک به انجام بهتر تحقیقات بازار و بازاریابی
-پژوهشهای هدفمند و نتیجه بخش
-شناسایی دقیقتر جامعه آماری هدف
-تشخیص پرسونای مشتری
با جمعآوری اطلاعات از طریق این پرسشنامه به بهترین روش برای شناخت گروههای مختلف هدف دست پیدا میکنید. همچنین نیازها و دغدغههای این گروهها را درک میکنید. در این روش، نهایتا این شما هستید که با اطلاعات اساسی به دست آمده برنامهریزیهای آینده سازمان را به دست میگیرید.
شما میتوانید فرم اطلاعات دموگرافیک را به صورت دستی یا روی کاغذ ایجاد کنید و یکی یکی آن را به دست مخاطبان خود برسانید. البته این را میدانید که انجام این کار نیازمند صرف انرژی و هزینه زیادی است.
در عوض میتوانید از نرم افزار ساخت فرم و پرسشنامه پرس لاین استفاده کنید و فرم اطلاعات دموگرافیک خود را به صورت آنلاین برای مخاطبانتان بفرستید و از آن ها بخواهید آن را پر کنند.
در پرس لاین پس از تکمیل اطلاعات توسط کاربران، بهراحتی میتوانید اطلاعات بهدستآمده را بهصورت جدول و نمودار مشاهده کنید. این آمار اصلیترین قسمت هدف تشکیل پرسشنامه است.
بهعلاوه، اطلاعات دموگرافیک کاربر که اینبار جمعآوری شد را میتوانید با امکان «درج اطلاعات مخفی» در فرمساز پرسلاین، به صورت خودکار به پرسشنامههای بعدی اضافه کنید. چنین امکانی از پرسش دوباره اطلاعات در فرمهای آینده جلوگیری میکند. کافیست در هنگام ساخت پرسشنامه، با استفاده از گزینه درج اطلاعات مخفی، این دادهها را وارد کنید. البته در ویدیوی آموزشی درج اطلاعات مخفی میتوانید روش دقیق این اقدام را مشاهده کنید.
امکان ارسال به شبکههای اجتماعی یا ایمیل پاسخدهندگان و دریافت آنی نتایج و آمارها به شکل نمودار، چارت و جدول، چیزی ورای کاهش هزینهها را به شما هدیه میدهد. کافی است سوالات مد نظرتان را تهیه کنید و شاهد جمعآوری دادهها باشید. در نهایت هم اطلاعات و دادههای آماده را تجزیه و تحلیل کنید.
برای استفاده از نمونه پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک کافیست روی «استفاده از این پرسشنامه» کلیک کنید و پس از ثبت نام در پرس لاین و اعمال تغییرات خود از فرم اطلاعات دموگرافیک به رایگان استفاده کنید.
پس از ثبتنام در پرس لاین، در پنل کاربری خود، با انتخاب گزینه «استفاده از نمونه پرسشنامهها» بهراحتی میتوانید نمونه فرم آماده پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک را استفاده کنید. هر تغییری در سؤالات و طراحی پرسشنامه تنها با چند درگ و دراپ ساده امکانپذیر است. البته امکان ساخت فرم از صفر هم وجود دارد.
در پنل کاربری میتوانید بهصورت رایگان از امکانات موجود استفاده کنید. در صورت نیاز به ویژگیهای دیگر «کاربری حرفهای»، که پراستفادهترین کاربری پرسلاین است و «کاربری سازمانی»، با طیف متنوعی از نیازمندیها، میتوانند به شما کمک کنند. در صورت نیاز به این ویژگیها کافیست نسبت به ارتقاء پنل کاربری خود اقدام کنید.