فرم نظرسنجی دوره مجازی و کارگاه آموزشی

فرم نظرسنجی دوره آموزشی به شما اطلاع می‌دهد که چقدر کیفیت دوره و کارگاه شما مناسب بوده است و چند درصد از شرکت‌کنندگان از آن رضایت داشته‌اند.

اطلاع از میزان رضایت شرکت‌کنندگان در دوره مهم‌ترین و حساس‌ترین نکته برگزاری دوره است.

اگر شرکت‌کنندگان از کارگاه آموزشی شما راضی نباشند و کسی درباره دوره از آنها سوال کند از کیفیت و نحوه اجرای بد آن می‌گویند و به شرکت در دوره را به هیچکس توصیه نمی‌کنند و همین موضوع به ضررتان تمام می‌شود.

نمونه فرم نظرسنجی دوره آموزشی برای افزایش کیفیت دوره، شناخت نقاط ضعف و قوت، بررسی دلایل نارضایتی شرکت‌کنندگان و... استفاده می‌شود. با این کار شما روزبه‌روز در برگزاری دوره‌های مجازی یا حضوری خود بهتر عمل می‌کنید و شرکت‌کنندگان راضی زیادی نیز خواهید داشت. در این مطلب به طور دقیق فرم ارزیابی کارگاه آموزشی را بررسی می‌کنیم.

 

پس از برگزاری دوره مجازی و کارگاه آموزشی، شما حتماً باید بدانید که آموزش شما چقدر مفید و مؤثر بوده است؛ برای این کار باید یک نظرسنجی برگزار کنید. در این نظرسنجی شما با ارائه سؤالات مختلف، نظرات شرکت کنندگان را در مورد جوانب مختلف دوره می‌پرسید.

به طور کلی ارزیابی دوره آموزشی مهم‌ترین بخش پس از اجرای آن است؛ زیرا با ارزیابی و نظرسنجی از آن نقاط ضعف و قوت خود را می‌شناسید، متوجه می‌شوید که چقدر این کارگاه برای مخاطبانتان مفید بوده است و کدام قسمت‌های آن نیاز به بهبود دارند.

شما پس از هر دوره آموزشی آنلاین یا کارگاه حضوری باید جنبه‌های مختلف آن مثل ساختار درسی، ارزیابی استاد، مواد درسی و کمک آموزشی، روش تدریس و کیفیت برگزاری آنلاین دوره را ارزیابی کنید.

جالب است بدانید بر اساس آمارها، سازمان‌های مختلف آمریکا در سال چیزی حدود ۸۰- ۹۰ میلیارد دلار (و مقدار ۳۵۰-۴۰۰میلیارد دلار در جهان) برای یادگیری و برگزاری انواع دوره‌ها (L&D) پرداخت می‌کنند. با این وجود حدود ۷۵ درصد از مدیران کسب‌وکارها، از یادگیری و پیشرفت سازمان خود راضی نیستند! به نظرتان دلیل آن چیست؟ با وجود پرداخت چنین هزینه‌های زیادی، آمارهای زیر واقعا تکان‌دهنده هستند:

بر اساس گزارش‌های هاروارد بیزینس، ۷۰ درصد از کارمندان اصلا مهارت‌های لازم برای انجام کارشان را ندارند و از بین این افراد تنها ۱۲ درصد، مهارت‌های آموخته را در شغل خود استفاده می‌کنند.

با توجه به این داده‌ها می‌بینید که شکاف خیلی زیادی بین هزینه‌های دوره‌های آموزشی و نتایج آن وجود دارد؛ به همین دلیل شما باید با استفاده از فرم نظرسنجی دوره آموزشی، نتیجه یادگیری افراد را اندازه‌گیری و نحوه تأثیر آن بر عملکرد شرکت‌کنندگان را پیگیری کنید.

نمونه فرم نظرسنجی کارگاه آموزشی چه کمکی به شما می‌کند؟

به کمک داده‌های به دست آمده از نمونه فرم نظرسنجی کلاس آموزشی، مدرس‌ها مهارت‌های تدریس خود را بهبود می‌بخشند و مؤسسه آموزشی نیز کیفیت آموزشی خود را افزایش می‌دهد. فرم آنلاین نظرسنجی کارگاه و دوره آموزشی فواید زیادی دارد که در بخش زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید.

بررسی نظرات و میزان یادگیری شرکت‌کنندگان

  • فرم نظر سنجی دوره های آموزشی به دانشجویان و دانش‌آموزها کمک می‌کند که نگرانی‌ها و نظرات خود را بیان کنند و تجربه بهتری از تدریس داشته باشند.
  • در واقع تکمیل نمونه فرم نظرسنجی کارگاه آموزشی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که میزان پیشرفت خود را در طول دوره بررسی کنند و ببینید اصلاً چه مطالبی را یاد گرفته‌اند؟ چقدر پیشرفت داشته‌اند؟ کدام قسمت از دوره اصلاً مفید نبوده است؟ با این اطلاعات شما برای شروع‌ دوره‌های جدید برنامه‌ریزی‌های بهتری نیز انجام خواهید داد.

بهبود نحوه تدریس مربیان

  • فرم ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی به اساتید و مدرسان کمک می‌کند بدانند چه مطالبی مفید بوده و به درستی اجرا شده است و چه تغییراتی باید در دوره خود ایجاد کنند.

 

روشنشدناهدافآموزشی

  • نظرسنجی دوره های آموزشی اهداف آینده را نیز برای شما مشخص می‌کند. شاید خواسته‌ها و انتظارات شرکت‌کنندگان را بدانید؛ اما مشاهده آن با اعداد و ارقام خیلی فرق می‌کند. شما با دریافت نتایج دقیق با نمودار و جدول، خیلی بهتر اطلاعات را تحلیل، با دوره‌های قبلی مقایسه و برای دوره‌های آینده خود برنامه‌ریزی می‌کنید.

بهبود آموزش‌هایآینده

  • نمونه فرم نظرسنجی کلاس آموزشی، برنامه‌های آینده شما را بهبود می‌بخشد و از انجام اشتباهات تکراری نیز جلوگیری می‌کند. با این نوع پرسشنامه‌ها شما شکاف‌های آموزشی و نیازهای افراد را تشخیص می‌دهید و آن‌ها را برای آموزش‌های آینده در نظر می‌گیرید.

تبلیغ دوره‌های آینده

با ایجاد نمونه فرم ارزیابی دوره آموزشی شما دوره‌ها را برای شرکت‌کنندگان جذاب و ارزشمند می‌کنید. با افزایش کیفیت این دوره‌ها شما به صورت غیر مستقیم برای دوره‌های بعدی خود تبلیغ می‌کنید و اثربخشی دوره‌هایتان را نیز افزایش می‌دهید.

جمع‌آوری سریع داده‌ها

استفاده از فرم ارزیابی کارگاه آموزشی آنلاین در دسترس همه افراد است و سرعت جمع‌آوری اطلاعات را نیز افزایش می‌دهد. علاوه بر این هزینه بسیار کمتری هم نسبت به فرم‌های کاغذی دارد.

سوالات فرم نظرسنجی دوره آموزشی

نمونه فرم نظرسنجی کارگاه آموزشی  باید از جنبه‌های مختلف، کیفیت برگزاری و نحوه برگزاری دوره را بسنجد. در اینجا ما از چهار جنبه مختلف سوالات ارزیابی دوره مجازی را بررسی می‌کنیم:

سوالات مختص مدرس و استاد

این بخش از سوالات مربوط به مدرسان دوره‌های آموزشی است. مانند:

  • آیا مدرس به اندازه کافی برای کلاس آماده بود؟
  • آیا مدرس علاقه‌ای به رفع اشکالات دانشجویان داشت؟
  • آیا استادان به درستی اشکالات شما را برطرف کردند؟

سوالات مختص مواد درسی

در این قسمت شما نظرات افراد در مورد روند تدریس و تاثیرات آن را می‌پرسید.

  • آیا تکالیف و تمرین‌ها ارائه شده در طول دوره همراستا با هدف دوره بود؟
  • آیا کتاب‌ها، فیلم‌ها، نرم‌افزارها یا دیگر ابزارهای ارائه شده در طول دوره کمکی به افزایش دانش شما کرد؟
  • آیا دوره به گونه‌ای برگزار شد که به شما در فهم موضوع دوره کمک کند؟

سوالات مختص ساختار دوره آموزشی

  • پرسش‌های این بخش از فرم نظرسنجی کارگاه آموزشی در مورد ساختار کلی دوره است.
  • کلاس تا چه حد شما را برای پیشرفت و یادگیری درس تشویق کرد؟
  • آیا امتحان پایان دوره، دانش شما درباره موارد درسی را ارزیابی کرد؟
  • آیا از نظر شما نحوه تدریس دوره به اندازه کافی منظم و ساختارمند بود؟

سوالات عمومی کارگاه آموزشی

شما در فرم نظرسنجی کلاس آموزشی خود باید قسمتی را نیز به سوالات عمومی اختصاص دهید مانند:

  • کیفیت برگزاری دوره آموزش مجازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
  • تا چه حد حاضرید این دوره را به دوستان و آشنایان خود توصیه کنید؟
  • به طور کلی، تا چه حد این دوره به انتظارات شما پاسخ داد؟

چطور فرم نظرسنجی کارگاه و دوره آموزشی حرفه‌ای و پیشرفته بسازیم؟

برای نظرسنجی دوره‌ها و کارگاه‌ها، ساده‌ترین راه استفاده از فرم‌ساز آنلاین پرس‌لاین است. به کمک پرس‌لاین فقط با چند جابه‌جایی، سوال‌های خود را به شکل‌های مختلف طراحی و پاسخ‌های دقیق‌تری دریافت می‌کنید. برای ایجاد یک فرم پیشرفته و موثر از امکانات زیر غافل نشوید.

۱. در انتهای پرسشنامه‌ها یک صفحه تشکر جذاب قرار دهید. یکی از بهترین کارها در این قسمت، ارائه کد اختصاصی برای شرکت‌کنندگان است.

۲. به کمک ایمیل‌های اطلاع‌رسانی نسخه‌ای از پاسخ‌ها را برای مدرس دوره هم ارسال کنید تا در جریان ارزیابی قرار گیرد.

۳. از ویژگی آپلود فایل استفاده و فیلم‌ها و عکس‌های شرکت‌کنندگان دوره را از آن‌ها دریافت کنید. آن‌ها را در آلبوم عکس دوره‌های پیشین قرار دهید تا مخاطبان بعدی به شرکت در دوره‌هایتان ترغیب شوند.

۴. از امکان درج اطلاعات مخفی استفاده کنید، فرم را به صورت اختصاصی برای شرکت‌کنندگان بفرستید و تعامل بهتری با مخاطبانتان داشته باشید.

همین حالا برای ساخت فرم ارزیابی کارگاه در پرس‌لاین ثبت نام کنید و نهایتا اگر سوالی داشتید یا به راهنمایی بیشتری برای ساخت فرم نظرسنجی و ارزیابی دوره آموزشی نیاز داشتید با ایمیل support@porsline.ir در ارتباط باشید.

 

 

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط