پرسشنامه قیمت‌گذاری

هر فروشنده ماهری می‌داند که قیمت محصول خریداران آینده را به‌سمتش جذب می‌کند. بنابراین اگر نه بیشتر، به همان اندازه که فروش محصولی مهم است، قیمت آن هم مهم است.

دریافت اطلاعات پرسشنامه قیمت‌گذاری با پرسشنامه آنلاین، آماری آنی و صحیح از نظراتِ مشتریانِ آینده به شما می‌دهد و خیلی زودتر از آن‌که فکرش را بکنید محصول یا خدمت خود را طبق سلیقه مشتری به بازار عرضه می‌کنید.

ارائه خدمات مناسب به مشتری منجر به رضایت او می‌شود. چنانچه در ارائه خدمات و محصولات به این رضایت دست پیدا کنید، نتیجه بازگشت مشتری خوشحال به‌سمت محصولات یا خدمات شماست. مشتریان خوشحال نه‌تنها وفادار به برندتان هستند بلکه همواره شما را به دیگران معرفی می‌کنند.

یکی از بهترین مواردی که به فروش سازمان کمک می‌کند، نظرات مشتریان بر قیمت محصولات یا خدمات است. قیمت‌گذاری روی محصولات سه وجه دارد؛ به این معنی که مشتری با دیدن قیمت:

  • به این نتیجه می‌رسد که توان خرید ندارد.
  • با توجه به کیفیت قیمت، را منصفانه می‌داند.
  • قیمت را کم می‌داند و در نتیجه محصول را بی‌کیفیت تصور می‌کند. 

مطالعات قیمت‌گذاری محصول،‌ تغییرات تقاضا و قیمت را ارزیابی می‌کنند و کف و سقف قیمت را تعیین می‌کنند. متد وَن‌ وِستِندُرپ یکی از شیوه‌های پیمایشی قیمت‌گذاری در تحقیقات بازار است.

این متد تمایل افراد به پرداخت پول را می‌سنجد و چهار سوال باز شامل موارد زیر دارد:

  • از نظر شما، ‌این محصول یا خدمت با چه قیمتی بسیار گران خواهد بود؟
  • از نظر شما، این محصول یا خدمت با چه قیمتی بسیار ارزان خواهد بود تا جایی‌که به کیفیت آن شک خواهید کرد؟
  • از نظر شما، این محصول یا خدمت با چه قیمتی گران است ولی همچنان تمایل به خرید آن دارید؟
  • از نظر شما، این محصول یا خدمت در چه قیمتی بسیار رقابتی است و مبلغ پرداختی در مقابل ارزش آن صرفه دارد؟

 

پرسشنامه قیمت‌گذاری آنلاین در پرس لاین به پیشرفت سریع جمع‌آوری داده کمک شایانی می‌کند؛ به این ترتیب داده‌های نظم‌یافته‌ای در دست دارید که بلافاصله پس از تکمیل پرسشنامه در دسترس شماست. با تجزیه و تحلیل خودکار این داده‌ها قیمت‌گذاری‌های آینده و تغییرات قیمت ‌امروز را در دست خواهید گرفت.

به‌علاوه به بهترین روش سلیقه گروه‌های هدف برند خود را شناخته و به‌عبارتی نیازها و دغدغه‌های آن‌ها را درک می‌کنید. 

از طرف دیگر، با اطلاعات دموگرافیک مشتریان و با امکان «درج اطلاعات مخفی»، می‌توانید این پرسشنامه را به مشتریان خود ارسال و به‌طور مداوم از آن‌ها نظرسنجی کنید.

نحوه ساخت پرسشنامه قیمت‌گذاری

پس از ثبت‌نام در پرس لاین، می‌توانید نمونه فرم آماده پرسشنامه قیمت‌گذاری را استفاده کنید. هر تغییری در سوالات و طراحی پرسشنامه تنها با چند درگ و دراپ ساده امکان‌پذیر است. البته امکان ساخت فرم از صفر هم وجود دارد. 

در پنل کاربری می‌توانید به صورت رایگان از امکانات موجود استفاده کنید. در صورت نیاز به ویژگی‌های دیگر «کاربری حرفه‌ای»، که پراستفاده‌ترین کاربری پرس‌لاین است و «کاربری سازمانی»، با طیف متنوعی از نیازمندی‌ها، می‌توانند به شما کمک کنند. در صورت نیاز به این ویژگی‌ها کافیست نسبت به ارتقاء پنل کاربری خود اقدام کنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط