پرسشنامه رفتار مصرف‌کننده

مسیری که مصرف‌کنندگان برای خرید و سپس استفاده از یک محصول طی می‌کنند شامل چندین مرحله است. ابتدا در مرحله آگاهی، مشتریان بالقوه با گزینه‌های مختلف در دسترس آشنا می‌شوند. سپس در مرحله بررسی، گزینه‌های قابل انتخاب را ارزیابی و با یک‌دیگر مقایسه می‌کنند و در نهایت در مرحله خرید درباره خرید یک محصول مشخص تصمیم‌گیری می‌کنند.

به کمک نمونه پرسشنامه رفتار مصرف‌کننده با هر یک از این مراحل در چرخه خرید محصولات خود بهتر آشنا شوید. این بازخوردها به شما کمک می‌کند به رویکرد دقیق‌تری نسبت به تمام بخش‌های فرآیند خرید مشتریان احتمالی دست پیدا کنید.

پرسشنامه رفتار مصرف‌کننده چیست؟

در پرسشنامه رفتار مصرف‌کننده به هر یک از مراحل سفر مشتری از آگاهی و بررسی تا خرید محصول، استفاده و ارائه بازخورد، سوالاتی اختصاص داده شده است. هدف اصلی از انجام این کار ساده‌تر شدن ترسیم جزییات سفر مشتری از نقطه آغاز تا پایان آن است.

همچنین استفاده از این پرسشنامه کمک می‌کند که موانع و عوامل کلیدی تاثیرگذار بر هر مرحله را بیابید و تجربه مشتری را متناسب با آن مطابقت دهید.

برای طراحی سریع و آسان این پرسشنامه از نمونه فرم آماده رفتار مصرف‌کننده در پرس‌لاین استفاده کنید و آن را به دلخواه خود شخصی‌سازی کنید.

چرا باید پرسشنامه رفتار مصرف‌کننده بسازیم؟

متخصصان بازاریابی با بررسی دقیق مشخصات و ویژگی‌های مصرف‌کنندگان یک محصول و عوامل موثر بر رفتار مصرف‌کننده، می‌توانند محصولات یا خدمات کسب‌وکار خود را به شیوه‌ای ارائه کنند که توجه مخاطبان را بهتر جلب کند و ارزش بیشتری برای مشتریان ایجاد کند.

کسب‌وکارها با تجزیه و تحلیل رفتار مصرف‌کننده می‌توانند دیدگاه‌های افراد را درباره محصولات رقبا بدانند و عادات و رفتارهایی را بشناسند که در هر یک از بخش‌های سفر مشتری به عنوان محرک تصمیم‌گیری عمل می‌کند.

همچنین با تحلیل نتایج این پرسشنامه می‌توان چگونگی تاثیرگذاری عوامل و شرایط محیطی مانند خانواده، دوستان و شبکه‌های اجتماعی را بر انتخاب‌های هر فرد درک کرد.

چگونه با پرس‌لاین پرسشنامه رفتار مصرف‌کننده را حرفه‌ای بسازیم؟

برای ساخت فرم آنلاین رفتار مصرف‌کننده، نمونه پرسشنامه آماده آن را به حساب کاربری خود اضافه کنید و سوالات را بر اساس محصولات و نیازمندی‌های کسب‌وکار خود ویرایش کنید. در صورت نیاز به افزودن سوال، در قسمت ایجاد، نوع سوالات موردنظر خود را با درگ و دراپ به فرم اضافه کنید.

یکی از قسمت‌های اصلی این پرسشنامه سوالات دموگرافیک مانند سن، بازه درآمدی و محل زندگی است. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند که مشتریان خود را بهتر و هدفمندتر گروه‌بندی کنید. می‌توانید با استفاده از گروه سوال، سوالات مرتبط با اطلاعات دموگرافیک را در یک دسته قرار دهید.

برای انتشار پرسشنامه و دریافت پاسخ مصرف‌کنندگان تنها کافی است لینک به‌اشتراک‌گذاری پرسشنامه را از قسمت ارسال کپی کنید و برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید.

در صورتی که برای ارسال لینک از کانال‌های توزیع متنوعی مانند شبکه‌های اجتماعی مختلف، ایمیل و پیامک استفاده می‌کنید و می‌خواهید بدانید مصرف‌کنندگان محصول شما بیشتر از کدام طریق در تکمیل این پرسشنامه مشارکت کرده‌اند، به کمک قابلیت درج اطلاعات مخفی برای هر یک از منشاهای پاسخدهی، یک لینک اختصاصی پاسخدهی تولید کنید.

در این صورت می‌توانید در قسمت گزارش مشاهده کنید که هر پاسخ از طریق کدام کانال توزیع لینک ثبت شده‌است و با تعریف فیلترهای پیشرفته نتایج هر کانال را تفکیک کنید.

گزارش‌ساز پیشرفته پرس‌لاین همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌کند که پاسخ‌ها و نمودارهای تجمیعی نتایج مربوط به یک گروه خاص از مشتریان مانند ساکنان یک شهر مشخص، یک گروه سنی بخصوص یا مصرف‌کنندگان یک محصول معین را بصورت جداگانه مشاهده کنید. ‌

برای استفاده از تمام این امکانات کافیست در پرس‌لاین همین حالا ثبت‌نام کنید و اولین پرسشنامه خود را بسازید. اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید به support@porsline.ir ایمیل بزنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط