پرسشنامه بازیکن تیمی ایده آل

پرسشنامه بازیکن تیمی ایده‌آل، یکی از نمونه پرسشنامه‌های منابع انسانی است. پرسشنامه بازیکن تیمی ایده‌آل، به بررسی سه خصوصیت رفتاری افراد مختلف در گروه‌های کاری می‌پردازد. فروتنی، ولع و هوشمندی سه خصوصیتی هستند که در 18 سوال این پرسشنامه بررسی می‌کنیم.

اینکه اعضای تیم کاری دارای خصوصیات رفتاری اید‌ه‌آلی باشند، در موفقیت آنها تاثیر فراوانی دارد. این پرسشنامه با داشتن چارچوبی قدرتمند، شناسایی، استخدام و افزایش بازیکنان تیم ایده آل، در هر نوع سازمانی را مشخص می‌کند. 

پرسشنامه بازیکن تیمی ایده آل برگرفته از کتاب بازیکن تیمی ایده‌آل نوشته‌ی پاتریک لنچونی است. او بسیار زیرکانه به بررسی فروتنی، ولع و هوشمندی در خصوصیات رفتاری اعضای گروه کاری می‌پردازد. از نظر او این خصوصیات زمانی ایده‌آل هستند که تعادل داشته باشند. نبودن تعادل، افزایش باشد یا کاهش، به فضای کاری لطمه می‌زند. 

پرسشنامه بازیکن تیمی ایده آل ثمره این کتاب خواندنی است. این پرسشنامه با خودارزیابی به شما این امکان را می دهد که محدوده هر یک از این خصوصیات را با دقت بیشتری شناسایی کنید. استفاده از پرسشنامه آنلاین بازیکن تیمی ایده آل، دارای محاسن فراوانی است که پرسشنامه‌های کاغذی توان مقابله با آن را ندارند.

صفات بررسی شده در پرسشنامه بازیکن تیمی ایده آل

 

  • فروتنی

بازیکنان ایده آل تیم، فروتن هستند. آنها نه منیت بیش از حد دارند و نه نگران وضعیت شغلی خود هستند. به طور کلی افرادی که فروتنی ندارند به دودسته تقسیم می‌شوند:

۱) افراد کاملاً مغرور که خود محور هستند و در کار تیمی اختلال ایجاد می‌کنند. 

۲) افراد بدون اعتماد به نفس که استعدادهای خود را ناچیز می‌دانند.

ممکن است گروه دوم از دید بقیه، افرادی فروتن باشند ولی عدم اعتماد به نفس و فروتنی بیش از حد، هیچ‌گاه موفقیت گروه را تضمین نمی‌کند.

 

  • ولع 

بازیکنان تیمی ایده آل اشتیاق زیادی به کار دارند. همیشه کارهای بیشتری می‌طلبند و به دنبال یادگیری و مسئولیت بیشتر هستند. این افراد به ندرت مجبور می‌شوند توسط مدیر تحت فشار قرار بگیرند تا بیشتر کار کنند. آنها باانگیزه و کوشا هستند و مادام به مرحله بعدی و فرصت بعدی فکر می‌کنند.

درست مانند خصوصیت قبلی چنان‌چه این ویژگی از حد تعادل بیشتر یا کمتر باشد، توازن محیط کار را به هم می‌زند.

  • هوشمندی

بازیکنان تیمی ایده آل باهوش هستند. منظور از هوش همان هوش عاطفی و هوش هیجانی است. این افراد با مردم حس مشترک دارند و با آنها ارتباط خوبی برقرار می‌کنند. مسلم است که کم بودن چنین خصوصیتی انعطاف‌پذیری را کم می‌کند و افزایش آن مانعی برای انجام وظایف است.

آنچه بازیکن تیمی را قدرتمند و منحصر به فرد می‌کند، ترکیب به اندازه هر سه ویژگی با هم است. اگر حتی یک ویژگی در عضوی از تیم تعادل نداشته باشد، کار تیمی بسیار دشوارتر و حتی گاهی غیرممکن می‌شود. 

هدف این پرسشنامه کمک به شما در کشف و ارزیابی این سه ویژگی در بازیکن تیمی ایده‌آل است. این‌که سوالات با صداقت پاسخ داده شود از اهمیت خاصی برخوردار است. به همین خاطر روی اعداد تمرکز نکنید، بلکه تنها دغدغه خودتان را پاسخ صحیح به سوالات بدانید. 

تحلیل نتیجه پرسشنامه بازیکن تیمی ایده‌آل

 

همانطور که ذکر کردیم، پرسشنامه بازیکن تیمی ایده آل به سه قسمت تقسیم می‌شود. در هر قسمت شش سوال مرتبط با یکی

از ویژگی‌های فروتنی، ولع و هوشمندی قرار دارد.

 

امتیاز هر قسمت محدوده‌ای بین ۶ تا ۱۸ دارد. چنانچه امتیاز بازیکن تیمی در یکی از سه ویژگی ۱۸ یا ۱۷ باشد، آن بازیکن پتانسیل فراوانی برای بروز ویژگی محاسبه شده دارد. به علاوه اگر بازیکن در هر سه ویژگی، این حدود امتیاز را کسب کند، بازیکن تیمی ایده آلی خواهید داشت.

در صورتی‌که امتیاز بازیکن تیمی ۱۴ تا ۱۶ باشد، نیاز به تقویت آن ویژگی، برای رسیدن به حدود ۱۷ و ۱۸ دارد. در نهایت اگر بازیکن نمره ۱۳ یا پایین‌تری داشته باشد، مسلما تلاش مضاعفی برای رسیدن به حد مطلوب نیاز است.

شایان ذکر است مجموع این نمرات، نمای شخصیت بازیکن تیمی را مشخص می‌کند. ترکیب امتیازات این سه قسمت شخصیت‌های متفاوتی را به نمایش می‌گذارد که به تفصیل در کتاب توضیح داده شده است. نکته جذاب تحلیل پرسشنامه بازیکن تیمی ایده آل در نشان دادن راه حل به بازیکنان برای رسیدن به شخصیت ایده‌آل تیمی است. به این معنی که برای هر فرد با امتیاز کمتر از حد متعارف مشخص می‌شود در چه زمینه‌ای باید روابطش را اصلاح کند.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که اگرچه این ابزار کمیت و مقدار را می سنجد، اما ارزش واقعی آن در کیفیت روابط بین تیمی و رشد اعضای تیم و مدیران شگفت‌انگیز است. برای تحلیل بهتر پرسشنامه، خواندن کتاب بازیکن تیمی ایده‌آل را توصیه می‌کنیم.

نحوه ساخت پرسشنامه بازیکن تیمی ایده آل

بدون داشتن دغدغه‌ای برای نصب، در پرس لاین می‌توانید به انواع پرسشنامه‌های آنلاین دسترسی داشته باشید. کافی است ثبت نام و گزینه ورود را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه استفاده از نمونه پرسشنامه، پرسشنامه بازیکن تیمی ایده آل را انتخاب کنید.

در صورتی‌که تمایل به طراحی حرفه‌ای‌تر پرسشنامه داشته باشید، انواع سطوح دسترسی و امکانات در اختیار شما است. احراز هویت پاسخ‌دهندگان، درج اطلاعات مخفی و افزودن شرط بر اساس متغیرهای مخفی از جمله امکاناتی است که به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط