نمونه فرم نظرسنجی از اولیای مدرسه

نمونه فرم نظرسنجی از اولیای مدرسه به شما کمک می‌کند تا خیلی دقیق‌تر و راحت‌تر تمام دغدغه‌ها و خواسته‌های والدین دانش آموزان را بشناسید. در این فرم آنلاین، تعدادی سؤالات هدفمند طراحی می‌شود و در اختیار والدین قرار می‌گیرد.

معلمان و مربیان مدارس و مؤسسات  آموزشی از این نمونه نظرسنجی در فواصل زمانی مشخص استفاده می‌کنند تا با دریافت بازخوردهای اولیا، تجربه‌ آموزشی بهتری را برای دانش‌آموزان رقم بزنند.

با استفاده از فرم آنلاین نظرسنجی اولیا در پرس‌لاین، نظرات والدین را درباره عملکرد مدرسه جمع‌آوری و امکان مشارکت آن‌ها در فرایند بهبود آموزش در مدرسه را فراهم کنید.

فرم نظرسنجی از اولیای مدرسه چیست؟

نمونه فرم نظرخواهی از والدین دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین ابزارهای کاربردی در مدرسه و موسسه‌های آموزشی است. با این نظرسنجی شما بازخوردها و نظرات اولیای دانش‌آموزان را دریافت و از آن‌ها برای بهبود و ارتقای کیفیت آموزش استفاده می‌کنید.

شما به عنوان یک مدیر با کمک فرم نظر سنجی والدین، انواع مختلفی از پرسشنامه‌ها را برای دانش‌آموزان و والدین آن‌ها می‌فرستید. با این کار آن‌ها خیلی سریع و تنها در عرض چند دقیقه گزارش کاملی از عملکرد مدرسه دریافت می‌کنید و علاوه بر این شما نیز امکان بررسی دقیق داده‌های نظرسنجی را خواهید داشت.

چرا باید از فرم نظرخواهی از والدین دانش ‌آموزان استفاده کرد؟

حال شاید بپرسید: «فرم نظرسنجی والدین اصلاً به چه دردی می‌خورد؟» در این بخش متوجه می‌شوید که چرا باید از این نوع پرسشنامه‌ها استفاده کنید.

فرم نظرسنجی اولیای مدرسه

اطلاع از میزان رضایت اولیا

شما به عنوان یک مدیر باید بدانید که آیا والدین دانش‌آموزان از عملکرد آموزشی و مدرسه راضی هستند یا خیر؟ قطعاً اگر اولیا تجربه خوبی از مدیریت و نحوه آموزش فرزند خود داشته باشند، فرزندان دیگر خود را هم در آینده در مدرسه شما ثبت نام می‌کنند. این کار خودش نوعی بازاریابی به حساب می‌آید؛ زیرا والدین راضی، مدرسه شما را به افراد دیگر نیز معرفی می‌کنند.

بررسی عملکرد مربیان

فرم نظرسنجی والدین از معلمان خصوصاً برای مدیران مدرسه ابتدایی بسیار مفید است؛ زیرا با فرم نظرخواهی از والدین، شما به دید کاملی از عملکرد مربیان نیز می‌رسید. علاوه بر این شما متوجه می‌شوید که آیا او انگیزه و علاقه‌ای برای یادگیری در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند و روش‌های به‌روز و مدرنی را برای آموزش به کار می‌برد یا خیر؟ با این فرم شما به والدین دانش‌آموز اطمینان می‌دهید که در مهم‌ترین دوران تحصیل فرزندانشان از روش‌های جدید استفاده می‌شود.

نظرسنجی دانش‌آموزان

از این فرم برای نظرسنجی دانش‌آموزان از مدرسه استفاده می‌شود و با آن شما نظرات دانش‌آموزان را حین برگزاری برنامه‌های مختلف درسی دریافت و بررسی می‌کنید. به علاوه این پرسشنامه به شما این امکان را می‌دهد که نظر شاگردان را در مورد روش‌ها و فناوری‌های معلمان در فرایند تدریس  بدانید.

اطلاع از میزان مشارکت اولیا در یادگیری فرزندان

نمونه فرم نظرسنجی اولیا از معلم در مدارس ابتدایی، دبیرستان‌ها و مؤسسات  مختلف کاربردهای متنوعی دارد. با کمک این نمونه فرم شما متوجه می‌شوید که والدین تا چه حد در یادگیری دروس فرزندانشان مشارکت می‌کنند.  علاوه بر این شما با طراحی سؤالات خاصی، می‌فهمید که اولیا در منزل چه مدت زمانی را به یادگیری و تمرین مباحث درسی با فرزند خود اختصاص داده‌اند.

شناسایی موانع آموزشی با فرم والدین سنجی

فرم نظرسنجی اولیا از عملکرد مدرسه به شما اطلاع می‌دهد که والدین تا چه حدی به روش‌های آموزشی مدرسه اعتماد دارند. باید است بدانید گاهی اوقات والدین موانعی را در مسیر آموزشی فرزندانشان احساس می‌کنند و با کمک این فرم شما این موانع را شناسایی و برای حل آن‌ها اقدام می‌کنید.

برقراری ارتباط خوب میان اولیا و مربیان

فرم نظرسنجی والدین از معلمان  شما را از نظرات اولیای دانش‌آموز در مورد وضعیت آموزشی فرزندشان آگاه می‌کند. با استفاده از نمونه فرم نظرسنجی اولیا از عملکرد مدرسه، ارتباطات مؤثرتری میان معلمان و والدین دانش‌آموزان شکل می‌گیرد.

 با این روش معلمان به کمک ديدگاه‌ها و نظرات پدر و مادرها، مسائل و مشکلاتی را شناسایی می‌کنند که نیاز به بهبود، دقت و بازنگری بهتری دارند.

میزان رضایت اولیا از فعالیت‌های فوق برنامه

اگر در مدرسه فعالیت‌های فوق برنامه برگزار می‌کنید، با طراحی و انتشار فرم نظرخواهی والدین دانش‌آموزان  میزان رضایت اولیا از این فعالیت‌ها را بپرسید و با کمک بازخوردهای آن‌ها این روند را بهینه‌تر کنید. البته باید بدانید تمام این مزایا و اتفاقات مثبت تنها در صورتی برایتان اتفاق می‌افتند که نظرسنجی عالی و حرفه‌ای طراحی کرده باشید؛ در غیر این صورت هرگز نباید انتظار نتیجه خوبی از آن داشته باشید.

نرم‌افزار نظرسنجی آنلاین به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین سؤالات را با بهترین روش از مخاطبان خود بپرسید. برای ساخت پرسشنامه نظرسنجی اولیا از عملکرد مدرسه به روش آنلاین باید از سؤالات متنوعی مانند سؤال چندگزینه‌ایی، متنی، طیفی و... استفاده کنید. در بخش زیر این موضوع را به دقت بررسی می‌کنیم.

مهم‌ترین سوالات فرم نظر سنجی از اولیای مدرسه

در فرم نظرسنجی اولیا از معلم شما باید در مورد گزینه‌های زیر حتماً سوالات مختلفی را طراحی کنید.

سوالات فرم نظرسنجی اولیای مدرسه

  • میزان ایجاد انگیزه و شوق در دانش‌آموزان توسط معلم
  • میزان بازخورد معلم به دانش‌آموزان و والدین آن‌ها درباره عملکرد آموزشی
  • میزان رضایت اولیا از خدمات آموزشی مدرسه
  • میزان در دسترس‌ بودن مسئولان مدرسه و معلمان برای برقراری ارتباط با اولیا و دریافت پیشنهادها و نظرات اولیا
  • ارزش‌ها و اهداف آموزشی مدرسه
  • میزان رضایت اولیا از کمیت و کیفیت فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و فوق برنامه
  • بررسی نظرات آن‌ها درمورد برنامه‌ها و اردوهای تفریحی مدرسه

برای طراحی چنین سوالاتی شما قطعا به پلتفرم خاصی نیاز دارید. پرس‌لاین حرفه‌ای‌ترین ابزارها و خدمات را در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهد و داده‌ها را نیز به طور کاملاً سازمان‌دهی شده به شما ارائه می‌کند.

چطور با پرس‌‌لاین فرم نظرسنجی از اولیای مدرسه را حرفه‌ای بسازیم؟

 برای طراحی سریع و راحت فرم نظرسنجی اولیا،  باید نمونه فرم را به حساب کاربری خود در پرس‌لاین اضافه یا فرم مورد نظر خود را از صفر طراحی کنید. در بخش زیر بیشتر با نحوه انجام و خدمات ما آشنا می‌شوید.

مزیت های پرس لاین برای مدارس

امکان تعیین شرط در پرس‌لاین

اگر چند فعالیت‌ فوق برنامه برگزار می‌کنید و می‌خواهید تنها با طراحی یک فرم، نظرات‌ مخاطبان را در مورد تمام آن‌ها بدانید، از قابلیت متغیرهای محاسباتی و تعیین شرط استفاده کنید.

با این قابلیت بر اساس نوع فعالیت فوق برنامه‌ای که والدین انتخاب می‌کنند، سوالات مربوط به همان فعالیت‌ها به آن‌ها نمایش داده می‌شوند. با این کار شما تنها با طراحی یک فرم چندمنظوره، برای تمام برنامه‌های مدرسه نظرسنجی برگزار می‌کنید و نیازی به فرم دیگری نخواهید داشت.

احراز هویت پاسخ‌دهندگان

 اگر می‌خواهید تنها اولیای مدرسه در نظرسنجی‌ها شرکت کنند، از قابلیت احراز هویت پاسخ‌دهنده‌ها استفاده کنید. شما باید لیستی از کدهای مربوط به والدین (مانند شماره ملی یا شماره موبایل) را در پلتفرم قرار دهید؛ با این کار تنها صاحبان این کدها، به پرسشنامه‌ها دسترسی و امکان شرکت در فرم نظرسنجی اولیا را دارند.

اشتراک‌گذاری نظرسنجی‌ها

روش‌های مختلفی برای به‌اشتراک‌گذاری لینک نظرسنجی با والدین دانش‌آموزان وجود دارند. ارسال لینک نظرسنجی با ایمیل و پیامک از ساده‌ترین و رایج‌ترین این روش‌ها  هستند.

روش دیگر به‌اشتراک‌گذاری پرسشنامه قرار دادن  آن در وب‌سایت مدرسه یا موسسه است. برای این کار با استفاده از افزونه وردپرس پرس‌لاین به سادگی نظرسنجی‌های اولیا را در سایت قرار دهید. باید بدانید این روش هیچ نیازی به به کدنویسی ندارد و حتی تعامل کاربران و رتبه‌بندی سایتتان را نیز افزایش می‌دهد.

بررسی داده‌ها و نتایج

پس از ارسال پرسشنامه برای اولیای دانش‌آموزان، به قسمت گزارش در حساب کاربری خود مراجعه و پاسخ‌های دریافتی را در قالب جدول نتایج و نمودارهای گرافیکی متنوع مشاهده کنید.

به همین سادگی شما تنها در عرض چند دقیقه یک نظرسنجی هدفمند طراحی و اطلاعات لازم را دریافت می‌کنید.

برای استفاده از تمام این امکانات کافی است همین حالا در پرس‌لاین ثبت‌نام کنید و خیلی راحت نظرسنجی مدرسه از اولیا را بسازید. اگر سوالی یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید به support@porsline.ir ایمیل بزنید.

 

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط