نمونه فرم ارزیابی معلم توسط مدیر مدرسه

به طور کلی ارزیابی معلم توسط مدیر مدرسه فرایندی است که مدرسه‌ها یا موسسه‌های آموزشی برای بررسی عملکرد و اثربخشی دبیران در کلاس از آن‌ استفاده می‌کنند. در انتها نیز مدیر از یافته‌های آن برای ارائه بازخورد به دبیران و بهبود عملکرد آن‌‌ها کمک می‌گیرد.

نمونه فرم ارزیابی معلم توسط مدیر مدرسه از جمله انواع فرم نظرسنجی است که توانمندی بخش آموزش را ارتقا می‌دهد. این فرم به بررسی تخصصی موانع، مشکلات و نقاط قوتی می‌پردازد که معلمان در فرآیند آموزش با آن‌‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

استفاده از فرم ساز آنلاین پرس لاین در انجام نظرسنجی‌های این‌چنینی به شما کمک می‌کند تا فرایند نظرسنجی را بسیار سریع‌تر پیش ببرید و با صرف هزینه خیلی کمتر، به نتایج و داده‌های آنی دست پیدا کنید.

 

 

فرم ارزیابی معلمان توسط مدیر به مسئولان مدرسه یا مؤسسات آموزشی کمک می‌کند تا تجربه بهتری را برای یادگیری شاگردان رقم بزنند. شما به عنوان یک مدیر باید مربیان، نحوه تدریس آن‌ها، مهارت‌های ارتباطی، توانایی مدیریت کلاس، تکنیک‌های آموزشی و... را بسنجید و ساده‌ترین و بهترین راه برای این کار استفاده از فرم‌های آنلاین است.

اگر به علل پیشرفت کشورهای توسعه‌یافته توجه کنید، حتما متوجه آموزش كارآمد و اثربخش آن‌ها خواهید شد؛ حال شاید با خود بگویید: «تمام مدارس و موسسات روند آموزشی پیشرفته‌ای دارند.» بله این موضوع کاملا درست است؛ اما نقطه عطف مدیران موفق در این زمینه، سنجش روند آموزشی مربیان و در نتیجه ایجاد یک آموزش اثر بخش است.

فرم ارزیابی مدیر از معلمان مدرسه همین جا اهمیت پیدا می‌کند؛ نگاه تخصصی مدیر مدرسه در این فرم به روند آموزش، با انواع نظرسنجی‌های دیگر کاملا متفاوت است.

با استفاده از فرم‌های آنلاین شما از کاغذبازی فرم‌های سنتی رها می‌شوید. تنظیم سوالات، پخش کردن آن بین پاسخ‌دهندگان، پیگیری پاسخ‌گویی، تنظیم داده‌ها و در نهایت آمارگیری و تحلیل، همه و همه بسیار وقت‌گیر هستند.

علاوه بر این جدا از هزینه و زمان، نیروی انسانی ویژه‌ای برای انجام این امور لازم است. با استفاده از فرم‌های آنلاین شما دیگر چنین دغدغه‌هایی را تجربه نخواهید کرد.

چرا باید از فرم ارزیابی معلم توسط مدیر استفاده کنید؟

این نوع ارزیابی مزایای زیادی دارد و هر مدیر در طول سال تحصیلی باید حتماً از این روش استفاده کند. در بخش زیر این موارد را بررسی می‌‌‌کنیم.

شناسایی نقاط ضعف و قوت هر معلم

در قدم اول شما به عنوان یک مدیر باید به خوبی نقاط ضعف و قوت هر معلم را بشناسید و به بهبود هر یک آن‌ها کمک کنید؛ خوشبختانه فرم‌های نظرسنجی پُرس‌لاین، این اطلاعات را با عدد و ارقام به شما نشان می‌دهند.

بهبود مهارت‌های تدریس

فرم ارزشیابی معلمان توسط مدیر نوعی ابزار رشد برای معلمان است؛ زیرا به آن‌ها کمک می‌کند تا زمینه‌های بهبود مهارت‌های تدریس را بیابند. علاوه بر این آن‌ها با این روش اهداف جدید و روشنی را تعیین می‌کنند و در مورد شیوه‌های تدریس خود نیز بازخورد ارائه می‌دهند.

بهبود یادگیری دانش‌آموزان

قطعاً هدف اصلی فرم ارزشیابی معلم توسط مدیر، پیشرفت دانش‌آموزان است. با بهبود روش‌های تدریس و مهارت‌های دبیران، یادگیری شاگردان نیز افزایش می‌یابد.

تصمیم‌گیری بهتر برای ارتقای شغلی

شما در جایگاه یک مدیر باید برای ارتقای شغلی یا افزایش دستمزد دبیران تصمیم بگیرید و این موضوع تنها با ارزیابی عملکرد هر یک از آن‌ها صورت می‌گیرد. با ارزشیابی هر کدام از این افراد با فرم‌های نظرسنجی، شما عددهای دقیقی دریافت می‌کنید که کارتان را بسیار راحت می‌کند.

تا اینجا شما با دلایل اهمیت ارزیابی معلمان توسط مدیر آشنا شدید. حال باید بدانید روش‌ها و ابزارهای متفاوتی برای این کار وجود دارند و در حال حاضر فرم‌های نظرسنجی آنلاین از بهترین آن‌ها هستند. در بخش زیر بیشتر با این موضوع آشنا می‌شوید.

امکانات ویژه فرم ارزیابی معلمان توسط مدیر در پرس‌لاین

در پرس لاین انواع فرم‌های نظرسنجی و پرسشنامه‌ها از جمله نمونه فرم ارزیابی معلم توسط مدیر مدرسه به صورت آماده و رایگان وجود دارند. همچنین این پلتفرم جامع امکانات متعددی را برای ساخت فرم‌ها به شما ارائه می‌‌‌‌دهد که در بخش زیر آن‌ها را می‌بینید.

ساخت آسان انواع فرم‌ها

در پرس لاین برای طراحی نظرسنجی‌ها شما نیازی به دانش برنامه‌نویسی ندارید. ساخت، طراحی و رنگ‌بندی پرسشنامه  به قدری آسان است که شما با اطلاعات بسیار پایین نیز قادر به تهیه آن خواهید بود. 

امکان بارگذاری انواع فایل‌ها

گاهی اوقات برخی از سؤالات به فایل‌های خاصی مانند تصاویر، صدا، لینک و ویدئو نیاز دارند. پرس‌لاین این امکان را به شما می‌دهد که انواع فایل‌های موردنیازتان را بارگذاری کنید.

امکان اشتراک‌گذاری راحت

شما خیلی راحت با این امکان فرم‌ها را در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌کنید یا آن‌ها را از طریق ایمیل‌های اطلاع‌رسانی به ایمیل پاسخ‌دهندگان می‌فرستید.

دریافت نتایج فوری و منظم

نتایج به صورت آنی قابل مشاهده هستند و آمارها نیز به شکل‌های مختلفی مثل نمودار، چارت و جدول آماده در اختیارتان قرار می‌گیرند.

امکان تعریف شرط

با استفاده از این امکان مثلا شما با انتخاب نام دبیر موردنظر، پاسخ دهندگان را به سؤالات مربوط به آن دبیر هدایت می‌کنید.

ارزیابی دبیران تنها با یک فرم

با این روش مدرن شما دیگر نیازی به تهیه چند فرم متفاوت ندارید و تنها با ساخت یک فرم، امکان ارزیابی تمام دبیران را خواهید داشت.

دریافت داده‌های دقیق

را به صوت اعداد و ارقام، جدول یا نمودار به شما نمایش می‌دهند و این موضوع برای مقایسه و تصمیم‌گیری کمک زیادی به شما می‌کند.

نحوه ساخت نمونه فرم ارزیابی معلم توسط مدیر مدرسه 

برای ساخت فرم ارزشیابی معلمان توسط مدیر، نیاز به دانلود برنامه خاصی ندارید. برای این کار باید در پرس لاین ثبت نام کنید، پس از ثبت‌نام دو راه‌حل در پیش روی‌تان دارید؛ یا باید در پنل کاربری خود از نمونه فرم‌های پیش ساخته استفاده کنید یا فرم مخصوص به خودتان را بسازید.

در هر دو حالت شما باید اطلاعات موردنظرتان را وارد و در صورت نیاز، تغییراتی روی آن اعمال کنید. تمام این کارها با چند جابه‌جایی ساده قابل انجام هستند.

به همین دلیل توصیه می‌کنم حتماً از نمونه فرم ارزیابی مدیر از معلمان در پرس‌لاین استفاده و کار خود را بسیار راحت کنید.

 

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط