نمونه فرم سوالات مسابقه کتابخوانی

برگزاری مسابقه کتابخوانی علاوه بر این که یک رویداد آموزشی و فرهنگی است که عمده مخاطبان آن علاقه‌مندان به کتاب هستند، می‌تواند جنبه تشویقی برای ایجاد علاقه به مطالعه در کودکان و نوجوانان داشته‌باشد و در دانشجویان و کارکنان، انگیزه‌ای برای گسترش اطلاعات و مهارت‌های خود چه در زمینه کاری و پژوهشی و چه در سایر زمینه‌ها ایجاد کند.

در ادامه با چگونگی برگزاری ساده مسابقه کتابخوانی، با استفاده از فرم‌ساز آنلاین پرس‌لاین آشنا می‌شوید.

فرم مسابقه کتابخوانی چیست؟

کتاب‌ خواندن یکی از آن کارهای لذت‌‌بخش است که در صورت استمرار و تداوم، تاثیر شگفت‌انگیزی در رشد و توسعه فردی و بالا رفتن آگاهی دارد؛ البته تبدیل این فعالیت مفید به یک عادت مستمر و تثبیت آن در برنامه روزانه تا حدی چالش‌برانگیز است. یکی از راه‌های ایجاد انگیزه برای کتابخوانی، تشکیل گروه‌ها و انجمن‌هایی برای مطالعه و برگزاری مسابقه کتابخوانی بین افراد است.

مسابقه کتاب و کتابخوانی نوعی رقابت آموزشی میان افراد است که شرکت‌کنندگان پس از مطالعه یک یا چندین کتاب مشخص، در آن شرکت می‌کنند. برگزاری مسابقه کتابخوانی را می‌توان عاملی برای تشویق افراد به مطالعه بیشتر و ترویج فرهنگ کتابخوانی در نظر گرفت؛ بنابراین برگزاری مسابقه با محوریت مطالعه کتاب برای گروه‌های مختلف مانند دانش‌آموزان، دانشجویان و کارکنان سازمان‌ها سودمند است.

اگر قصد برگزاری مسابقه کتابخوانی دانشجویی را دارید یا می‌خواهید آزمون کتابخوانی در مدرسه خود برگزار کنید، می‌توانید از فرم نمونه سوالات مسابقه کتابخوانی استفاده کنید و برای طراحی امتحان کتابخوانی خود از آن ایده بگیرید.

چرا باید فرم آنلاین مسابقه کتابخوانی بسازیم؟

تشکیل گروه‌های کتابخوانی و برگزاری مسابقه کتابخوانی سبب تقویت روحیه مشارکت و همفکری شرکت‌کنندگان، انتقال آموخته‌ها و تجربیات و تبادل نظر بین افراد می‌شود. با وجود مزیت‌های قابل توجه این موضوع، برگزاری یک مسابقه در ابعاد گسترده و با مشارکت بالا، چالش‌های خاص خود را دارد. ثبت‌نام افراد، انجام هماهنگی‌های لازم با شرکت‌کنندگان، طراحی یک آزمون با در نظر گرفتن استانداردهای آن، تصحیح آزمون، بررسی پاسخ‌ها و اعلام نتایج همگی نیازمند تخصیص زمان، نیروی اجرایی و سایر ظرفیت‌های فیزیکی مورد نیاز است.

با توجه به موارد مذکور، این سوال به وجود می‌آید که چگونه مسابقه کتابخوانی برگزار کنیم که از همه نظر به‌صرفه باشد و در عین حال، همه ویژگی‌های لازم برای یک مسابقه را دارا باشد و به علاقه‌مندان به فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، امکان تجربه یک رقابت خوب و به یادماندنی در این زمینه را بدهد.

این روزها که ابزارها و روش‌های آنلاین انجام کارها به طور گسترده‌ای در هر زمان و مکانی در دسترس هستند، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای پیشبرد فعالیت‌های روزانه و حتی برای یادگیری، آموزش و سرگرمی از این روش‌ها استفاده کنند.

به کمک فرم‌ساز و آزمون ساز آنلاین با حذف محدودیت‌های شرکت در یک مسابقه حضوری از جمله محل و زمان برگزاری مسابقه، میزان مشارکت افراد در مسابقه خود را افزایش دهید.

به علاوه، در زمانی کوتاه و به آسانی، فرم سوالات مسابقه را طراحی، نهایی‌سازی و منتشر کنید و پس از برگزاری مسابقه، گزارش‌های پاسخدهی افراد را در حساب کاربری خود مشاهده کنید. در ادامه با نحوه برگزاری مسابقه مجازی به کمک پرس‌لاین بیشتر آشنا می‌شوید.

چطور با پرس‌‌لاین فرم برگزاری مسابقه کتابخوانی بسازیم؟

در این قسمت می‌خواهیم به این سوال که در پرس‌لاین چطور مسابقه مجازی برگزار کنیم، پاسخ دهیم. برای این که مسابقه کتابخوانی مجازی خود را ساده، مطمئن و دقیق برگزار کنید، به ابزاری نیاز دارید که قابلیت به‌کارگیری در همه مراحل طراحی، اجرا و بررسی نتایج را به‌صورت یکپارچه داشته‌باشد. پرس‌لاین با توجه به امکانات کاملی که در زمینه پیاده‌سازی فرم‌های آنلاین ارائه می‌دهد، ابزاری قدرتمند است که نیازمندی‌های شما برای برگزاری مسابقه کتابخوانی را به خوبی پاسخ می‌دهد.

از میان نمونه‌نظرسنجی‌های موجود در سایت پرس‌لاین، فرم مسابقه کتابخوانی را انتخاب کنید و آن را برای آشنایی بیشتر با نحوه طراحی نمونه سوالات مسابقه کتابخوانی مدارس یا مراکز موردنظر خود بررسی کنید.

پس از ساخت حساب کاربری خود در پرس‌لاین، برای طراحی سوالات مسابقه کتابخوانی، از انواع مختلف سوالات موجود استفاده کنید؛ همچنین این امکان وجود دارد که با استفاده از سوالاتی با الگوی پاسخ خاص، مشخصات و اطلاعات تماس شرکت‌کنندگان را برای کاربردهای بعدی دریافت کنید.

بسته به این که سوالات مسابقه کتابخوانی چگونه است و شرکت‌کنندگان چه مقدار زمان برای پاسخگویی به آن‌ها نیاز دارند، مدت زمان پاسخدهی و زمان شروع و پایان خودکار آزمون برای فرم خود ثبت کنید.

برای این که تصحیح و نمره‌دهی آزمون ها به‌صورت خودکار و سریع انجام شود، به کمک قابلیت تعریف امتیاز، هر سوال را نمره‌گذاری کنید و در نهایت، مجموع امتیاز را به عنوان نمره کل شرکت‌کننده در گزارش‌ها مشاهده کنید. همچنین می‌توانید در تنظیمات پیشرفته فرم خود، حالت آزمون را فعال کنید و پاسخ صحیح سوالات را به عنوان کلید آزمون مشخص کنید.

به علاوه این امکان وجود دارد که با انجام تنظیمات مربوطه، جواب سوالات مسابقه کتابخوانی و نمره شرکت‌کننده را پس از پایان زمان آزمون با پاسخ‌دهندگان نیز به اشتراک بگذارید. این کار را با ارسال پاسخنامه و نمره فرد از طریق ویژگی ارسال ایمیل‌های اطلاع‌رسانی به پاسخ‌دهنده انجام دهید.

اگر شرکت‌کنندگان در مسابقه قبلا در یک فرم ثبت‌نام، اطلاعات خود را ثبت کرده‌باشند، به کمک ویژگی کاربردی احراز هویت پاسخ‌دهندگان، امکان دسترسی به فرم شرکت در مسابقه را فقط به افرادی بدهید که قبلا ثبت‌نام کرده‌اند.

افراد برای شرکت در مسابقه و پاسخ به سوالات، فقط کافی است وارد لینکی شوند که از طرق پیامک، ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها ارسال می‌کنید.

پرس‌لاین در مرحله مهم بررسی و تحلیل نتایج نیز همراه شماست و با ارائه جدول کاملی از پاسخ‌های شرکت‌کنندگان و نمودارهای تجمیعی وضعیت پاسخدهی به سوالات آزمون، کمک می‌کند تا افراد برنده را مشخص کنید و بررسی جامعی از نتایج کلی شرکت‌کنندگان در مسابقه داشته باشید.

برای استفاده از تمام این امکانات کافیست در پرس‌لاین همین حالا ثبت نام کنید و اولین پرسشنامه خود را بسازید. اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید به support@porsline.ir  ایمیل بزنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط