فرم کاتالوگ محصولات شرکت

اخیرا با پیشرفت و گسترش تکنولوژی، الگوی خرید مصرف‌کنندگان نیز تغییرکرده‌‌است و تمایل افراد به خرید از بازارهای آنلاین بیشتر شده‌است. در همین راستا کسب‌وکارها برای کسب سهم بازار بیشتر و افزایش نفوذ و شهرت میان مشتریان، به استفاده از ابزارها و روش‌های آنلاین بازاریابی روی‌آورده‌اند.

ساخت فرم کاتالوگ آنلاین به جای استفاده از کاتالوگ‌های فیزیکی یکی از ابزارهای بازاریابی آنلاین است. اگر می‌خواهید یک فرم کاتالوگ آنلاین جذاب بسازید که در میان انبوه کاربران اینترنت، معرف خوبی برای محصولات کسب‌وکار شما باشد و مشتریان شما را افزایش دهد، می‌توانید از امکانات گسترده پرس‌لاین استفاده‌کنید.

فرم کاتالوگ محصولات شرکت چیست؟

ساخت کاتالوگ یکی از روش‌های متداول برای معرفی محصولات است که کسب‌وکارها در برنامه‌های بازاریابی خود از آن استفاده می‌کنند. در گذشته، شرکت‌ها کاتالوگ‌های فیزیکی را در اشکال و اندازه‌های مختلفی طراحی و منتشر می‌کردند.

این کاتالوگ‌ها به صورت‌های متنوعی مانند کتابچه، بروشور، کارت و تراکت طراحی و ساخته می‌شد و سپس چند نسخه از کاتالوگ‌ها به فروشگاه‌ها و بازارهای ارائه‌کننده محصولات ارسال می‌شد یا به‌صورت‌ مستقیم در خیابان‌ها و مراکز پرتردد میان مردم توزیع می‌شد.

طبیعتا دسترسی به این کاتالوگ‌ها تنها برای گروه محدودی از افراد امکان‌پذیر بود که به‌صورت حضوری به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کردند یا تصادفا بروشورها و کاتالوگ‌ها را در خیابان دریافت می‌کردند.

با پیشرفت سریع تکنولوژی‌ و اینترنت، امروزه افراد در هر زمان و مکانی تنها با چند کلیک، قادر به خرید محصولات موردعلاقه خود هستند. در نتیجه کاتالوگ‌های فیزیکی سنتی به‌تدریج جای خود را به کاتالوگ‌های آنلاین داده‌اند.

فرم کاتالوگ آنلاین یک روش‌ آنلاین تبلیغ محصولات و خدمات است که از طریق پلتفرم‌های تحت وب با مصرف‌کنندگان محصول یا خدمت، ارتباط مستقیم برقرار می‌کند و اطلاعات مفیدی مانند انواع محصولات یا خدمات موجود، قيمت‌ها، برندها و شرح کاملی از مشخصات و نحوه کارکرد هر محصول به مشتریان ارائه می‌کند.

استفاده از یک فرم کاتالوگ تحت وب این امکان را به شما می‌دهد که با کمترین هزینه ممکن، آخرین تغییرات محصولات شرکت خود را به‌روزرسانی کنید و به اطلاع مشتریان خود برسانید.

چرا باید فرم کاتالوگ محصولات شرکت بسازیم؟

جایگزینی فرم کاتالوگ آنلاین با کاتالوگ‌های چاپی، دسترسی به کاتالوگ محصولات را برای مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه ساده‌تر می‌کند. افراد در هر مکانی با داشتن یک تلفن همراه یا کامپیوتر متصل به اینترنت به کاتالوگ آنلاین مراجعه می‌کنند و محصولات یا خدمات شرکت شما را مشاهده و بررسی می‌کنند.

از آن جا که کاتالوگ‌های فیزیکی تاریخ انقضای معینی دارند، ساخت فرم کاتالوگ آنلاین در مقایسه با کاتالوگ‌های فیزیکی هزینه کمتری دارد. فرض کنید قیمت یکی از محصولات تغییرکرده‌است یا به‌تازگی محصولی را با رنگ‌بندی و مشخصات جدیدی تولید کرده‌اید.

اگر کاتالوگ‌ها چاپی باشند، ویرایش و اصلاح فرم کاتالوگ در ورد، چاپ نسخه جدید و ارسال آن به فروشگاه‌ها و مراکز خرید محصولات نیازمند صرف مقدار قابل توجهی زمان و هزینه است. در چنین شرایطی به کمک یک فرم آنلاین، تغییرات را به‌سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن روی کاتالوگ خود اعمال کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های فرم کاتالوگ آنلاین امکان دریافت اطلاعات کلیدی درمورد مشتریان و سرنخ‌های فروش است. در اختیارداشتن اطلاعات صحیح و کامل از مشتریان کمک می‌کند در کمپین‌های بازاریابی هدف‌گذاری دقیق‌تری انجام دهید و موفقیت بیشتری کسب کنید.

همچنین با بررسی کاربرانی که کاتالوگ محصولات را بررسی کرده‌اند ولی محصولی نخریده‌اند، می‌توان برنامه‌های بازاریابی مجدد را طراحی و اجرا کرد و به مشتریان در گرفتن تصمیم نهایی برای خرید کمک کرد.

با استفاده از فرم کاتالوگ آنلاین اطلاعات مربوط به محصولات خود را به صورت‌های متنوعی با مشتریان خود به اشتراک بگذارید. انتقال اطلاعات از طریق کاتالوگ‌های فیزیکی محدود به متن و تصویر است. در صورتی که می‌توان یک فرم کاتالوگ فیلم به‌صورت آنلاین ایجادکرد که شامل ویدیوهای راهنمایی درمورد معرفی جزئیات محصول و نحوه راه‌اندازی، نصب و استفاده از آن باشد.

اگر می‌خواهید از دید مشتریان، کسب‌وکاری پویا و حرفه‌ای به‌نظربرسید که اطلاعات به‌روزی به مخاطبان خود ارائه می‌کند، طراحی فرم کاتالوگ آنلاین راهکاری مناسب است که علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، به رشد برند و افزایش فروش محصولات کمک می‌کند.

چطور با پرس‌‌لاین فرم کاتالوگ محصولات شرکت را حرفه‌ای بسازیم؟

یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها برای ساخت فرم کاتالوگ آنلاین، استفاده از فرم‌ساز آنلاین پرس‌لاین است. به کمک امکانات پرس‌لاین، یک فرم کاتالوگ جامع و به‌روز ایجاد کنید که شامل تمام اطلاعات موردنیاز مشتریان برای شناخت هرچه بهتر محصولات شما باشد.

در صورتی که می‌خواهید مجموعه تصاویری را از زوایای مختلف یک محصول به مشتری نمایش دهید و به همراه آن شرح دقیقی از محصول ارائه کنید، از امکان بارگذاری تصویر در فرم کاتالوگ عکس خود استفاده کنید و توضیحات متنی موردنظر خود را نیز برای هر تصویر بنویسید.

همچنین در صورت تمایل با استفاده از امکان بارگذاری ویدیو در فرم کاتالوگ، ویدیوهای راهنمای محصولات را هم به فرم خود اضافه کنید.

اگر چند محصول دارید و هر محصول دارای دسته‌بندی‌های مختلفی مانند رنگ‌بندی و مشخصات ظاهری متنوع است، با استفاده از امکان تعریف شرط، مشتریان خود را دقیقا به صفحه معرفی همان محصولی که انتخاب کرده‌اند، هدایت کنید.

برای شناخت بهتر مشتریان هدف خود، در فرم کاتالوگ چند سوال نیز قرار دهید و آدرس ایمیل، شماره تماس و سایر اطلاعات موردنیاز را از بازدیدکنندگان کاتالوگ آنلاین دریافت کنید. همچنین در قسمتی از فرم کاتالوگ، یک سوال با پاسخ متنی ایجاد کنید تا کاربران سوالات احتمالی خود را درمورد محصول بپرسند.

در این صورت نمونه فرم کاتالوگ تعاملی‌تر می‌شود و می‌توان از این اطلاعات برای برنامه‌ریزی تماس‌های بعدی خود با مشتریان و سرنخ‌های فروش استفاده کرد.

پس از ساخت کاتالوگ لینک به‌اشتراک‌گذاری آن را دریافت کنید و در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ارتباطی کسب‌وکار خود قرار دهید. مشتریان و مخاطبان با ورود به لینک جدیدترین محصولات را مشاهده می‌کنند و اطلاعات کاملی درمورد هر یک به‌دست‌می‌آورند.

درصورتی که یکی از کانال‌های اطلاع‌رسانی شما وبسایت است یا سایت فروش اینترنتی محصول دارید در پرس‌لاین، فرم کاتالوگ سایت خود را ایجاد کنید و آن را با استفاده از کد مخصوص در وبسایت خود نیز قرار دهید.

برای استفاده از تمام این امکانات کافیست در پرس‌لاین همین حالا ثبت نام کنید و اولین پرسشنامه خود را بسازید. اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید به support@porsline.ir ایمیل بزنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط