فرم اطلاعات و نیازسنجی پیش از رویداد و وبینار

دانستن اطلاعات شرکت‌کنندگان در وبینار و رویداد به شما کمک می‌کند لیدها و مشتریان بیشتری جذب کنید چرا که شرکت‌کنندگان می‌فهمند که شما آن‌ها را به خوبی می‌شناسید و نیازها و خواسته‌هایشان را درک می‌کنید. همچنین با نیازسنجی پیش از وبینار، خود را برای ارائه‌ای آماده خواهید کرد که دقیقا مطابق با خواسته‌های آن‌هاست و می‌تواند برایشان ارزشمند باشد.

با ارسال فرم نیازسنجی پیش از رویداد، افراد را تشویق می‌کنید که در سمینار و وبینارتان شرکت کنند و تعامل بهتری با آن‌ها برقرار می‌کنید.

فرم نیازسنجی پیش از وبینار و رویداد چیست و چه مزایایی دارد؟

فرم نیازسنجی پیش از رویداد یا وبینار، فرم آنلاینی است که به شما کمک می‌کند بهتر با خواسته‌ها و انتظارات مخاطبانتان از رویداد آشنا شوید. فرض کنید که قصد برگزاری رویدادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ را دارید. اگر ندانید که مخاطبانتان دقیقا از شما چه انتظاری دارند و زمانی که رویداد تمام می‌شود چه واکنشی نشان می‌دهند چطور می‌خواهید سرفصل‌ها و سخنران‌های دوره را مشخص کنید؟ آیا شرکت‌کنندگان انتظار دارند که سخنرانان تجربیاتشان را با آن‌ها به اشتراک بگذارند یا موضوع خاصی را تدریس کنند؟ سطح عمومی شرکت‌کنندگان چقدر است؟ آیا بیشتر افراد مبتدی در این سمینار آنلاین شرکت می‌کنند یا مخاطبتان افراد حرفه‌ای با نیازهای حرفه‌ای هستند؟

اگر پیش از برگزاری همایش خود بدانید که دقیقا مخاطبانتان چه نیازهایی دارند راحت‌تر می‌توانید برایشان ارزش بیافرینید و تاثیر بهتری روی آن‌ها خواهید گذاشت.

علاوه بر این، لیدهای بیشتری جمع خواهید کرد و در وبینارهای بعدی شرکت‌کنندگان بیشتری حاضر به شرکت در رویدادتان خواهند بود چرا که شما نشان داده‌اید که در کارتان حرفه‌ای هستید و مخاطب خود را به درستی شناخته‌اید.

اگر پیش از شروع سمینار و برنامه‌ریزی برای سرفصل‌های آن با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید با شما درباره نیازهایشان حرف بزنند هم تعامل بهتری با آن‌ها برقرار کرده‌اید و هم آن‌ها را به شرکت در همایش تشویق کرده‌اید.

سوالات نظرسنجی پیش از شروع وبینار و رویداد

موثرترین راه برای پیش‌بینی خواسته‌های مخاطبانتان چیست؟ این‌که بتوانید از آن‌ها مستقیما بپرسید و مطمئن شوید می‌توانید برایشان ارزش ایجاد کنید، خواسته تمام کسانی است که می‌خواهند حرفه‌ای بودن خود را نشان دهند. شما می‌توانید از این سوالات برای نظرسنجی و نیازسنجی پیش از وبینار و رویداد استفاده کنید:

  1. چطور با رویداد ما آشنا شدید؟
  2. مشتاق شنیدن حرف‌های کدام یک از سخنران‌ها هستید؟
  3. چقدر با موضوع رویداد آشنایی دارید؟
  4. چه تجربیاتی درباره موضوع رویداد دارید؟
  5. اگر خواهید با 3 کلمه موضوع رویداد را توصیف کنید چه می‌گوئید؟
  6. موضوع وبینار از چه نظری بیشتر برای شما حائز اهمیت است؟
  7. دوست دارید در رویداد بیشتر روی چه جنبه‌ای از موضوع تاکید شود؟
  8. به طور کلی هدفتان از شرکت در این رویداد چیست؟

چطور فرم آنلاین نیازسنجی پیش از وبینار را حرفه‌ای طراحی کنیم؟

قطعا ساخت فرم آنلاین نیازسنجی پیش از وبینار تنها گزینه شماست. اما چطور می‌توان این فرم را حرفه‌ای‌تر و پیشرفته‌تر ساخت؟ برای این‌که نشان دهید کارتان را به خوبی بلدید و درست انجامش می‌دهید، لازم است روی سوالات و طراحی فرم خود کار کنید.

به کمک فاز طراحی در پرس‌لاین فرمتان را شخصی‌سازی کنید، لوگو و رنگ برندتان را روی فرم به کار ببرید و تصویر پس‌زمینه را متناسب با موضوع وبینار طراحی کنید.

از انواع سوالات استفاده کنید تا مخاطبانتان به آن‌ها جواب دهند. سعی کنید سوالات کوتاه و متنوعی بپرسید. پاسخ‌دهنده‌ها را به دردسر نیاندازید، احتمالا کسی دوست ندارد جواب‌ها را تایپ کند پس از سوال‌های طیفی، چند گزینه‌ای یا درجه‌بندی استفاده کنید.

از امکانات ویژه و پیشرفته پرس‌لاین هم استفاده کنید تا به مدیریت بهتر وبینارتان کمک کند. از امکان درج اطلاعات مخفی استفاده کنید و پرسشنامه را به صورت اختصاصی فقط برای کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند با لینک اختصاصی بفرستید.

از صفحه تشکر استفاده کنید و در انتها از مخاطبانتان به خاطر همکاری و پاسخ به سوالات تشکر کنید. در همین‌جا از آن‌ها بخواهید نظراتشان را با شما به اشتراک بگذارند یا صفحات اجتماعی‌تان را دنبال کنند.

با ثبت‌نام رایگان در پرس‌لاین از نمونه فرم آماده نیازسنجی پیش از وبینار استفاده کنید و اگر سوالی داشتید یا به راهنمایی بیشتر نیاز داشتید با ایمیل support@porsline.ir در ارتباط باشید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط