فرم تحقیقات بازار

ورود به بازارهای جدید همیشه یکی از چالش‌برانگیزترین بخش‌های شروع یک کسب‌وکار بوده است. اگر بتوانید با داده‌های درست و مطمئن کسب‌وکار جدید خود را آغاز کنید مطمئنا خطر شکست یا نابودی آن کار به میزان زیادی کاهش خواهد یافت چرا که اعداد هیچ‌گاه دروغ نمی‌گویند.

استفاده از فرم تحقیقات بازار آنلاین روشی سریع و آسان برای اجرای تحقیقات بازاریابی موردنظر شماست که کمک می‌کند درمورد طراحی و ارائه محصول یا خدمتی متمایز به مخاطبان هدف خود اطلاعات مفیدی کسب کنید.

فرم تحقیقات بازار چیست؟

با استفاده از فرم تحقیقات بازار اطلاعات دقیقی درمورد چرخه عمر محصول یا بازار به‌دست‌آورید، نیازها و محرک‌های مشتریان فعلی و بالقوه را شناسایی کنید، نگرش مثبت یا منفی مشتریان را نسبت به محصولات یا برند خود به‌خوبی درک کنید و میزان اثربخشی فعالیت‌های تبلیغاتی کسب‌وکار خود را بسنجید.

تصمیم‌گیری برای ورود به بازارهای جدید یا گسترش حضور در بازار فعلی و افزایش سهم بازار همواره با عدم قطعیت همراه است. در چنین شرایطی، جمع‌آوری و تحلیل داده‌های واقعی بازار هدف کمک می‌کند آگاهانه‌‌ تصمیم‌گیری کنید و چشم‌انداز و هدف‌گذاری شفاف‌تری داشته‌باشید.

یکی دیگر از ابعاد مهم یک برنامه تحقیقات بازار جامع، یافتن مناسب‌ترین گروه مشتریان هدف برای محصولات یا خدمات کسب‌وکار شماست. با طراحی یک پرسشنامه تحقیقات بازار کامل و هدفمند، نه‌تنها می‌توانید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید، بلکه امکان تشخیص عوامل تاثیرگذار بر رفتار خرید مصرف‌کنندگان و نگرش‌ها و علایق آ‌ن‌ها را خواهیدداشت.

علاوه بر همه این موارد با قراردادن سوالات مناسب در پرسشنامه، داده‌هایی کلیدی درمورد مشخصات و کارکردهای یک محصول مطلوب از دید مشتریان جمع‌آوری کنید، دیدگاه مشتری را درمورد تصویر برند خود و برند رقبا بدانید و با شناخت نقاط ضعف برنامه‌های تبلیغاتی و بازاریابی کسب‌وکار خود، روند اجرای فعالیت‌های فعلی را بازنگری کنید.

 

چرا باید پرسشنامه تحقیقات بازار بسازیم؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل اجرای برنامه‌های تحقیقات بازار شرکت، اطلاع یافتن از جدیدترین نیازمندی‌های مشتریان و به‌روزرسانی برنامه‌های آتی بازاریابی و توسعه و بهبود محصول است. با به‌کارگیری نرم‌افزار تحقیقات بازار پرس‌لاین برای اجرای موارد مذکور، در هر زمان و مکانی مخاطبان هدف خود را بیابید و از طریق فرم تحقیقات بازار آنلاین با آنان ارتباط برقرار کنید.

پرسشنامه تحقیقات بازار آنلاین ابزاری است که اگر به‌درستی طراحی و پیاده‌سازی شود نسبت به سایر روش‌های نظرسنجی مانند نظرسنجی تلفنی یا حضوری مزایای بیشتری دارد. این نوع پرسشنامه‌ها این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهند که به طیف گسترده‌ای از پاسخ‌دهندگان دسترسی پیدا کنند. این موضوع بخصوص برای اکثر کسب‌وکارهای فعلی که در فضای آنلاین حضور دارند اهمیت بسزایی دارد.

از دیگر قابلیت‌های جذاب فرم آنلاین تحقیقات بازار، امکان شخصی‌سازی آن است. به این معنی که می‌توانید بر اساس اطلاعات جمعیت‌شناختی و خریدها و ترجیحات پیشین مشتری، فرمی منحصربفرد برای هر مشتری ایجاد کنید یا سوالات مختلفی را به مشتری نمایش دهید.

یکی از مزیت‌های فوق‌العاده استفاده از پرسشنامه های آنلاین امکان تجزيه و تحلیل خودکار داده‌ها در همان نرم‌افزار تحقیقات بازار و گزارش‌دهی بسیار سریع و کاربردی آن است.

محیط رقابتی کسب‌وکارها امروزه به‌گونه‌ای است که سرعت در جمع‌آوری و تحلیل داده‌های بازار تاثیر قابل ملاحظه‌ای در پیشی‌گرفتن یک کسب‌وکار از رقبایش دارد. پرسشنامه‌های آنلاین جمع‌آوری این اطلاعات را تسریع می‌کنند. علاوه بر سرعت بالای دریافت داده‌ها، طراحی و اجرای این نوع پرسشنامه‌ها نیز به‌سرعت امکان‌پذیر است.

به‌صورت کلی پرسشنامه آنلاین تحقیقات بازار این امکان را به متخصصان بازاریابی می‌دهد که با صرف زمان و هزینه بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌ها، داده‌های موردنیاز خود را دریافت و تجزیه و تحلیل کنند و بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده بهترین تصمیم را بگیرند.

چطور با پرس‌‌لاین پرسشنامه تحقیقات بازار را حرفه‌ای بسازیم؟

با پرس‌لاین پرسشنامه آنلاین تحقیقات بازار خود را در چند مرحله ساده طراحی کنید یا از نمونه فرم تحقیقات بازار استفاده کنید و آن را مطابق با نیاز خود شخصی‌سازی و ویرایش کنید.

برای ساخت پرسشنامه تحقیقات بازار از امکان افزودن انواع گوناگونی از سوالات به فرم خود بهره ببرید؛ با امکان اضافه‌کردن تصویر یا ویدیو به سوال‌ها، فرم دقیق‌تری طراحی کنید که کاربر نظرهای خود را دقیقا درمورد همان محصول یا ویژگی موردنظر شما ثبت کند.

همچنین با استفاده از امکان تعریف شرط بر اساس پاسخ مشتری به سوالی خاص، سوالات مرتبط با آن پاسخ را به او نمایش دهید.

پس از طراحی و ساخت پرسشنامه آنلاین، بدون نیاز به صرف زمان زیادی برای رساندن پرسشنامه به دست مخاطبان و دریافت نظرات آن‌ها، به‌راحتی لینک پرسشنامه آنلاین تحقیقات بازار خود را از طریق پیامک یا ایمیل ارسال کنید، در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید یا آن را در وبسایت خود قراردهید و مرتبط‌ترین داده‌ها را جمع‌آوری کنید.

جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل لحظه‌ای داده‌ها این امکان را به شما می‌دهد که در سریع‌ترین زمان اولویت‌های مشتریان را بشناسید و اقدامات لازم را انجام دهید.

با مراجعه به بخش گزارش، پاسخ‌های ثبت‌شده روی پرسشنامه را در لحظه در پنل خود مشاهده کنید و از نتایج ثبت‌شده روی فرم تحقیقات بازار خود در قالب فایل اکسل، خروجی بگیرید یا نمایشی کلی از داده‌ها را به‌صورت جداول و نمودارهای گرافیکی مشاهده کنید و با ارسال لینک صفحه نمودارها این نتایج را به سادگی با سایر افراد تیم به اشتراک بگذارید.

پرس‌لاین امکانات قدرتمندی برای تحلیل بیشتر داده‌های دریافتی ارائه می‌کند که پیچیدگی‌های مدیریت و تحلیل داده‌ها را کاهش می‌دهد. با امکان تعریف فیلترهای چندسطحی پیشرفته، نتایج و نمودارهای مرتبط با هریک از گروه‌های مشتریان و بخش‌بندی‌های بازار را به تفکیک مشاهده کنید و ارزیابی دقیق‌تری از الگوهای کلی و ترجیحات هر گروه داشته‌باشید.

برای استفاده از تمام این امکانات کافیست در پرس‌لاین همین حالا ثبت نام کنید و اولین پرسشنامه خود را بسازید. اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید به support@porsline.ir ایمیل بزنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط