فرم استخدام طراح محصول

طراح محصول یا Product Designer وظیفه دارد بازار، نیازهای کاربران، مشکلات و خواسته‌های آن‌ها را بررسی کرده و با آنالیز کردن رقبا، بهترین پیشنهاد را برای پیشرفت کسب‌وکار ارائه دهد.

همانطور که می‌دانید کار طراح محصول در گذشته بازی با رنگ‌ها و فونت‌ها و تصاویر بود، اما در ۲۰ سال گذشته این تعریف دستخوش تغییر شده و اکنون طراح محصول کسی به عنوان کسی شناخته می‌شود که در فرآیندهای تجاری نقش موثری ایجاد می‌کند.

طراحی محصول چیست؟

طراحی محصول فرآیند ایجاد یک کالای دیجیتال یا فیزیکی است. این فرآیند به طور کلی مبتنی بر تحقیق است و شامل در نظر گرفتن تجربه کاربر می‌شود.

طراحی محصول در سال‌های اخیر با محصولات دیجیتالی مانند نرم‌افزار یا برنامه‌ها مرتبط شده است. اما طراحی محصول می‌تواند به طراحی محصولات فیزیکی مانند مبلمان، لوازم الکترونیکی و سایر کالاهای تولیدی نیز اشاره داشته باشد.

طراح محصول کیست؟

طراح محصول به کسی گفته می‌شود که از طرفی به دنبال حل یک مشکل و یا نیازی از کاربران است و از سمت دیگر به دنبال آنالیز رقبا و به‌روز کردن کسب‌وکار برای پیش‌برد اهداف آن کسب‌وکار است.

طراح محصول کسی است که بر فرآیند طراحی یک محصول از ابتدا تا انتها یا بهبود یک محصول موجود نظارت دارد. آنها درک درستی از اهداف بزرگتر محصول دارند و در عین حال به جزئیات مورد نیاز برای دستیابی به آنها توجه دارند.

وظایف طراح محصول چیست؟

طراح محصول چند کار کلیدی انجام می‌دهد که عبارتند از:

  • طراحی: در حالی که یک طراح محصول ممکن است وظایف بسیاری داشته باشد، وظیفه اصلی وی طراحی است. یک طراح محصول از دانش خود در مورد رنگ، تایپوگرافی، جزئیات و سایر عناصر طراحی برای ایجاد یک محصول استفاده می‌کند.
  •  تفکر کاربرپسند: یک طراح محصول به طور کلی اصول UX را در طراحی خود لحاظ می‌کند. این فقط به معنای کاربرپسند کردن یک محصول نیست. از طراحان محصول می‌توان انتظار داشت که A/B تست، نظرسنجی‌های ایمیلی و سایر تحقیقات UX را انجام دهند یا بدانند که چگونه نمونه‌های اولیه و نقشه‌های سفر بسازند. 
  • همکاری در بین تیم‌ها: طراح محصول به‌عنوان شخصی که به طراحی محصول نگاهی جامع دارد، اغلب با طراحان، محققان و تیم‌های تجاری همکاری می‌کند. این کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی با اهداف یک شرکت همسو می‌شود و تمام فرآیندهای لازم برای طراحی خوب و کاربرپسند محصول را دربرمی‌گیرد.

 یک طراح محصول به چه مهارت‌های فنی نیاز دارد؟

مهارت های فنی زیادی وجود دارد که برای طراحان محصول مفید است، مانند طراحی UX، طراحی تعامل/UI و طراحی بصری. همچنین ممکن است آشنایی با یک یا چند برنامه طراحی، از جمله موارد زیر در طراحی محصول مفید است:

  • AutoCAD
  • TurboCAD
  • SelfCAD
  • Fusion 360
  • Inventor
  • Figma
  • Sketch
  • Photoshop

فرم استخدام طراح محصول چیست؟

شرکت‌ها برای استخدام طراح محصول، باید یک فرم استخدام متناسب با نیازشان طراحی کنند تا از طریق این فرم بتوانند با بهترین طراحان محصول همکاری کنند.

ما در پرس‌لاین علاوه بر نمونه فرم‌های استخدام عمومی، یک نمونه فرم استخدام طراح محصول تخصصی آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

این فرم شامل ۴ بخش می‌شود که عبارتند از:

  • اطلاعات فردی
  • سوابق تحصیلی
  • سوابق شغلی
  • بررسی میزان تخصص

در این نمونه فرم آماده از نوع سوال ماتریسی برای بررسی میزان تخصص طراح محصول در ابزارهای طراحی استفاده شده است؛ همینطور با استفاده از نوع سوال آپلود فایل به راحتی می‌توانید رزومه یا نمونه کار از طراحان محصول دریافت کنید.

چگونه با پرس‌لاین فرم استخدام طراح محصول بسازیم؟

تنها کافیست وارد حساب کاربری خود در پرس‌لاین شوید، از قسمت پرسشنامه جدید، وارد قسمت نمونه پرسشنامه‌ها شده، در آن‌جا نمونه فرم «استخدام طراح محصول» را انتخاب کرده و به حساب کاربری خود اضافه کنید. اکنون می‌توانید هر نوع تغییری را روی این پرسشنامه اضافه کرده و شروع به استفاده نمایید.

پس از آماده‌سازی پرسشنامه، می‌توانید لینک آن‌ را از طرق مختلف مثل ارسال پیامک، اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، قراردادن در وب‌سایت و روش‌های دیگر با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته و رزومه آن‌ها را دریافت کنید.

اگر درباره فرم استخدام طراح محصول و یا هر موضوع دیگری سوالی داشتید می‌توانید از طریق آدرس ایمیل support@porsline.ir با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط