رفتار خریدار به معنای شیوه خرید محصولات شما توسط مشتریان است و از آشنایی با محصول تا خرید و حتی خرید مجدد محصول را دربرمیگیرد. رفتار خرید شامل مجموعه عوامل منطقی، شخصی و اجتماعی میشود که بر تصمیم خرید مشتری تاثیر میگذارد.
روشهای متنوعی مانند انجام مصاحبه یا مطالعه موردی برای تحقیق درمورد خریداران وجود دارد. اما با این حال انجام نظرسنجی به کمک پرسشنامه سادهترین روش برای جمعآوری اطلاعات درمورد مشتریان یا بازار هدف است.
عوامل مختلف روانشناسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی بر رفتار خریدار تاثیرگذار هستند. به کمک سوالاتی که در نمونه پرسشنامه آنلاین رفتار خریدار از مخاطبان پرسیده میشود، امکان سنجش مهمترین عواملی که تصمیم خرید افراد را تحت تاثیر قرار میدهند، فراهم میشود.