پرسشنامه نبض کارکنان

شناخت و درک کارکنان سازمان اهمیت زیادی برای ایجاد انگیزه و افزایش اشتیاق آن‌ها برای انجام وظایف شغلی دارد. پرسشنامه آنلاین نبض کارکنان روشی سریع برای دریافت بازخوردهای در لحظه از کارکنان است. نظرسنجی نبض کارکنان این امکان را برای شما فراهم می‌کند که تغییرات دیدگاه کارکنان را در فواصل زمانی کوتاه به خوبی شناسایی کنید.

به کمک این نمونه پرسشنامه آنلاین، تجربه شغلی، سطح رضایت شغلی و دیگر شاخص‌های کلیدی رضایت کارکنان را در سریع‌ترین زمان بسنجید.

پرسشنامه نبض کارکنان چیست؟

پرسشنامه نبض کارکنان (Pulse survey) پرسشنامه کوتاهی است که بصورت منظم و در فواصل زمانی مشخص برای کارکنان سازمان ارسال می‌شود تا بررسی شود کارکنان درباره محیط کاری خود چطور فکر می‌کنند.

این پرسشنامه نسبت به پرسشنامه‌های مشابه کارایی بالاتری دارد. از آن جا که این پرسشنامه کوتاه است، پاسخدهی به آن از حوصله افراد خارج نیست و نرخ پاسخدهی به آن بالاتر است.

با برگزاری نظرسنجی نبض کارکنان در سازمان می توانید کشف کنید که کارکنان شما درمورد نقش خود در سازمان، همکاران و هم‌تیمی‌ها و فرصت‌های رشد حرفه‌ای خود چگونه فکر می‌کنند.

برای انجام این کار می‌توانید از پرسشنامه آنلاین نبض کارکنان در پرس‌لاین استفاده کنید، آن را به راحتی شخصی‌سازی کنید و سوالات دلخواه خود را به این نمونه فرم اضافه کنید. سپس از طریق ارسال لینک، پرسشنامه را با کارکنان به اشتراک بگذارید یا در وبسایت سازمان قرار دهید و بلافاصله جمع‌آوری پاسخ‌ها را آغاز کنید.

پرسشنامه نبض کارکنان ابزاری برای اختصاص دادن توجه بیشتر به کارکنان و نظرات آن‌هاست که به متخصصان منابع انسانی کمک می‌کند شاخص‌های کلیدی وضعیت کارکنان را اندازه‌گیری کنند. بعضی از مهم‌ترین مشخصه‌هایی که می‌توان به کمک این پرسشنامه پایش کرد عبارتند از:

  • شاخص خالص مروجان کارکنان
  • میزان رضایت از محیط کار
  • احساس تعلق کارکنان به سازمان
  • نظر کارکنان درمورد ارتباط خود با مدیران
  • میزان رشد و توسعه فردی و شغلی کارکنان
  • میزان همسویی و انطباق کارکنان با فرهنگ سازمانی

چرا باید پرسشنامه آنلاین نبض کارکنان بسازیم؟

به کمک فرم نبض کارکنان می‌توانید میزان علاقه و اشتیاق کارکنان به موضوعات مختلف کاری را بسنجید، مشوق‌هایی را برای بهبود روحیه کاری و اشتیاق کارکنان در نظر بگیرید و به بینش دقیق‌تری نسبت به مسائل و مشکلات فعلی کارکنان دست پیدا کنید.

اگر کارکنان احساس کنند نظراتشان شنیده نمی‌شود به مرور از میزان انگیزه و علاقه آن‌ها کاسته می‌شود. پرسشنامه نبض کارکنان به شما این امکان را می‌دهد که در طول سال ارتباط نزدیک‌تری با کارکنان داشته‌باشید و از آن مهم‌تر این پرسشنامه یکی از بهترین استراتژی‌های دریافت بازخورد است که به کمک آن همیشه در دسترس کارکنان خواهید بود.

در این صورت این پیام را به کارکنان می‌دهید که به نظراتشان اهمیت می‌دهید. هنگامی که به کارکنان احساس ارزشمند بودن می‌دهید، تعهد شغلی، رضایت و تعلق خاطر آن‌ها به سازمان افزایش می‌یابد. در مجموع استفاده از پرسشنامه نبض کارکنان مزایای زیر را برای سازمان به همراه دارد:

  • جمع‌آوری بازخوردهای دقیق و مرتبط با موضوعات موردنظر
  • چابک شدن روش‌های اجرای نظرسنجی
  • ایجاد فرهنگ سازمانی مثبت و شاد: با این موضوع به کارکنان یادآوری کنید که مدیریت سازمان برای نظرات آن‌ها ارزش قائل است، ارتباطات موثر میان کارکنان و مدیران را بهبود دهید و فرهنگ دریافت بازخورد را درون سازمان توسعه دهید.
  • افزایش نرخ مشارکت کارکنان در نظرسنجی‌های سازمانی
  • آشنایی با نظرات، احساسات و دیدگاه‌های کارکنان در بازه‌های زمانی مختلف در طی سال

چطور با پرس‌‌لاین پرسشنامه نبض کارکنان را حرفه‌ای بسازیم؟

یکی از مهم‌ترین نکات افزایش مشارکت کارکنان در پاسخدهی به پرسشنامه، کوتاه و ساده بودن پرسشنامه است. به خصوص اگر این نظرسنجی را در فواصل زمانی نسبتا کوتاهی با کارکنان به اشتراک می‌گذارید، بهتر است تا حد امکان از پرسشنامه‌های کوتاه استفاده کنید.

برای برگزاری این نظرسنجی، نمونه پرسشنامه نبض کارکنان را به حساب کاربری خود اضافه کنید و در صورت تمایل آن را به سادگی ویرایش کنید، تصویر لوگوی سازمان را از قسمت طراحی به عنوان تصویر پس‌زمینه بارگذاری کنید و به کمک ابزارهای یکپارچه‌سازی پاسخ‌‌های دریافتی را بصورت خودکار به حساب‌های کاربری خود در نرم افزارهای دیگر ارسال کنید.

برای دسته‌بندی موضوعات مرتبط و نمایش سوالات مرتبط در یک دسته به کمک گروه‌سوال، سوالات را گروه‌بندی کنید.

برای سوالاتی که از نوع امتیازدهی طبق مقیاس مشخصی هستند از نوع سوال طیفی استفاده کنید. در صورت نیاز به دریافت پاسخ‌های کیفی از سوالات بازپاسخ و متنی استفاده کنید تا پاسخ‌دهنده توضیحات خود را در مورد دلیل ثبت یک امتیاز مشخص ثبت کند.

به کمک قابلیت احراز هویت پاسخ دهنده‌ها شرکت در نظرسنجی را محدود به کارکنان سازمان کنید. اگر می‌خواهید هر فرد تنها یک بار در نظرسنجی شرکت کند، قابلیت ثبت فقط یک پاسخ با هر کد را در تنظیمات پیشرفته فعال کنید.

در صورتی که در پرسشنامه خود، واحد یا تیم فعالیت کارکنان را پرسیده‌اید، از قسمت گزارش و به کمک امکان تعریف فیلترهای پیشرفته، نتیجه پرسشنامه نبض کارکنان را برای هر واحد یا تیم بصورت جداگانه مشاهده و دریافت کنید. به کمک این امکان وضعیت رضایت شغلی و دیدگاه‌های کارکنان واحدهای مختلف را دقیق‌تر تحلیل کنید.

برای استفاده از تمام این امکانات کافیست در پرس‌لاین همین حالا ثبت‌نام کنید و اولین پرسشنامه خود را بسازید. اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید به support@porsline.ir ایمیل بزنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط