نمونه نظرسنجی از سیستم آموزش مجازی

امروزه آموزش مجازی به دلیل مزیت‌هایی مانند ساده، کم‌هزینه و منعطف بودن، تبدیل به روش محبوب یادگیری برای بسیاری از افراد شده‌است. پس از شیوع کرونا آموزش آنلاین مورد توجه بیشتری نیز قرار گرفت و حتی در برخی موارد جایگزین روش آموزش حضوری شد.

برگزاری آموزش مجازی کارآمد، تعاملی و متناسب با نیازمندی‌های افراد، بدون اطلاع از نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها کار ساده‌ای نیست. نمونه پرسشنامه آنلاین رضایت‌سنجی از آموزش مجازی به شما کمک می‌کند کاستی‌ها و نقاط ضعف این روش را در مقایسه با آموزش حضوری بهتر بشناسید و با بهره‌گیری از بازخوردهای دانش‌آموزان و دانشجویان، طراحی دوره‌های آموزشی آنلاین، روش تدریس و بررسی تکالیف را متناسب با ماهیت آموزش مجازی تغییر و بهبود دهید.

نظرسنجی رضایت از آموزش مجازی چیست؟

اگر مسئول یک مدرسه، دانشگاه یا موسسه آموزشی هستید و بخشی از کلاس‌های آموزشی خود را به روش مجازی برگزار می‌کنید، فرم نظرسنجی دوره آموزشی مجازی ابزاری است که سنجش اثربخشی و بررسی سطح کیفی آموزش آنلاین را برای شما ساده‌تر می‌کند.

با استفاده از فرم رایگان نظرسنجی از سیستم آموزش مجازی درباره تجربه دانش‌آموزان از یادگیری به روش مجازی اطلاعات بیشتری کسب کنید، زمینه‌های قابل بهبود در نحوه ارائه مباحث آموزشی و ابزارها و نرم‌افزارهای مورد استفاده را شناسایی کنید و پیشنهادهای کاربران برای برگزاری بهتر دوره‌های آموزشی آنلاین را دریافت کنید.

علاوه بر همه این موارد، نظرسنجی از آموزش مجازی، روشی برای آشنایی بیشتر با میزان دسترسی دانش‌آموزان و دانشجویان به امکانات مورد نیاز برای آموزش مجازی و چالش‌ها و دغدغه‌های آن‌ها برای استفاده از پلتفرم‌های آموزش آنلاین است.

مثلا ممکن است با اجرای این نظرسنجی به این نتیجه برسید که روش آموزش مجازی مورد استفاده شما امکانات کافی برای مشارکت دانش‌آموزان در فرآیند آموزش و تدریس یا انجام پروژه‌های آموزشی گروهی را ندارد. به این ترتیب می‌توانید ابزارهای مکملی را جست‌وجو و انتخاب کنید که نیازهای آموزشی کاربران را در تمام بخش‌ها به خوبی پوشش دهد.

از این رو بهره‌گیری از فرم نظرسنجی آموزشی روشی عالی برای طراحی بهینه برنامه‌های آموزش آنلاین موسسه شماست.

چرا باید نظرسنجی آنلاین رضایت از آموزش مجازی بسازیم؟

از آن جا که آموزش مجازی پدیده‌ای نوین در صنعت آموزش است و در بسیاری از زمینه‌‌ها و شرایط، قابلیت جایگزینی روش آموزش حضوری را دارد، لازم است بصورت مداوم از لحاظ کیفی سنجیده شود و نقاط قوت و ضعف آن به دقت بررسی و تحلیل شود.

برای این که فرآیند آموزش آنلاین، خروجی درخور توجه و ایده‌آلی داشته باشد، لازم است مسئولان آموزش از مشکلات و محدودیت‌های آن مطلع شوند و در جهت رفع آن‌ها اقدام کنند.

نمونه فرم نظرسنجی کلاس آموزشی آنلاین کمک می‌کند بطور مداوم نظرات و بازخوردهای شرکت‌کنندگان در دوره‌های آنلاین را دریافت کنید و با استفاده از گزارش‌های دقیق و سریع که فرم‌ساز آنلاین پرس‌لاین ارائه می‌کند، کیفیت کلاس‌های آموزشی مجازی را بهبود دهید.

همچنین درصورتی که مدیر یا معلم مدرسه ابتدایی هستید و از روش‌های آنلاین برای برگزاری کلاس‌های آموزشی استفاده می‌کنید، می‌توانید این فرم را به عنوان فرم نظرسنجی آموزش مجازی ابتدایی، با اولیای دانش‌آموزان به اشتراک بگذارید و کیفیت آموزش به روش مجازی و میزان موفقیت این روش در برقراری ارتباط تعاملی بین معلم و دانش‌آموزان را از دیدگاه اولیا ارزیابی و با روش حضوری مقایسه کنید.

چگونه با پرس‌لاین نظرسنجی آنلاین رضایت از آموزش مجازی را حرفه‌ای بسازیم؟

ساخت فرم نظرسنجی آموزش مجازی در فرم‌ساز آنلاین پرس‌لاین به سادگی و تنها با چند کلیک امکان‌پذیر است.

در حساب کاربری خود روی ایجاد پرسشنامه جدید کلیک کنید و در صفحه ایجاد، سوالات موردنظر را با درگ و دراپ به فرم خود اضافه کنید.

اگر می‌خواهید نظر پاسخ دهنده را درمورد چند معیار که زیرمجموعه یک معیار کلی‌تر هستند دریافت کنید، از نوع سوال ماتریسی استفاده کنید و هر سطر ماتریس را به یک معیار اختصاص دهید.

برای این که شرکت در نظرسنجی فقط برای دانش‌آموزان و مخاطبان هدف شما فراهم شود، از احراز هویت پاسخ‌دهنده‌ها استفاده کنید و لیست کدها یا شماره موبایل‌های مربوط به مخاطبان خود را در قسمت مربوطه بارگذاری کنید.

پس از تکمیل ساخت فرم و به‌اشتراک‌گذاری آن با مخاطبان، جزییات نتایج ثبت‌شده را از بخش گزارش حساب کاربری مشاهده کنید و با مراجعه به بخش جدول نتایج، پاسخ‌های دریافت‌شده را بصورت یک فایل اکسل دانلود کنید.

علاوه بر جدول نتایج، نمودارهای تجمیعی روی هر سوال نیز ارائه می‌شود که با بررسی آن‌ها می‌توانید دیدگاه کلی پاسخ‌دهندگان درباره هر یک از شاخص‌های مورد پرسش در پرسشنامه نظرسنجی آموزش مجازی را مشاهده و بررسی کنید.

برای استفاده از تمام این امکانات کافیست در پرس‌لاین همین حالا ثبت‌نام کنید و اولین پرسشنامه خود را بسازید. اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید به support@porsline.ir ایمیل بزنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط