نمونه فرم استخدام

فرم استخدام یک سند رسمی است که متقاضیان کار، آن را برای دریافت موقعیت شغلی موردنظرشان تکمیل می‌کنند. یک پرسشنامه شغلی استاندارد به‌صورت تمام‌وقت، پاره‌وقت یا پروژه‌ای است و به کارفرمایان اجازه می‌دهد با مطرح کردن سؤالات هدفمند، کیفیت و میزان مهارت متقاضیان را بسنجند.

مهم‌ترین کارکرد این فرم‌ها بهینه‌سازی زمان بررسی افراد متقاضی است و از سوی دیگر، کارفرما بر اساس نیازهای خود افراد را به راحتی با یکدیگر مقایسه می‌کند. شاید فکر کنید که رزومه هم همین کار را انجام می‌دهد؛ اما این دو مورد تفاوت‌های اساس با هم دارند.

با این وجود هنوز هم در شرکت‌های زیادی استفاده از فرم‌های استخدام کاغذی رواج دارد؛ اما مدیران منابع انسانی حرفه‌ای به‌خوبی از مزایای فرم استخدام آنلاین آگاه هستند و تا جای امکان از کاغذبازی‌های بیهوده پرهیز می‌کنند.

فرم استخدام چیست؟

فرم استخدام برای کارفرما هم‌معنای آغاز یک فرایند پُر پیچ‌ و خم و برای کارجو هم‌معنای هیولایی چغر است که هنوز هیچ نشده، قرار است او را از شغل ایدئال خود دور کند. از سوی دیگر، فرم استخدام برای طرف اول همانند یک ابزار بازاریابی برای انتقال ارزش‌های سازمانی است و برای استخدام شونده فرصتی برای ارائه بهترین خودِ ممکن. این اتفاق تنها زمانی رخ خواهد  داد که فرم استخدام متفاوت، استاندارد، دقیق و حتی جذاب باشد. آنچه در ادامه خواهید دید، نمونه فرم استخدامی عمومی است که شما می‌توانید به صورت آنلاین برای متقاضیان خود ارسال کنید همچنین راهنمایی جامع را خواهید خواند برای طراحی فرم استخدام و مجموعه‌ای از ریز نکته‌هایی که شما را به سمت آغاز یک فرایند جذب نیروی بی‌نقص هدایت می‌کند.

اگر تعداد متقاضیان برای یک موقعیت شغلی بسیار زیاد باشد یا کارفرما برای برخی از فرصت‌های کاری به طور مستمر اقدام به جذب نیرو کند، فرم استخدام کارایی بیشتری دارد.

دقیقاً مانند رزومه، فرم استخدام شامل اطلاعات شخصی و سوابق تحصیلی و کاری است و در کنار آن، برخی از سؤالات برای سنجش میزان دانش متقاضی هم مطرح می‌شوند.

با این وجود هنوز هم در شرکت‌های زیادی استفاده از فرم‌های استخدام کاغذی رواج دارد؛ اما مدیران منابع انسانی حرفه‌ای به‌خوبی از مزایای فرم استخدام آنلاین آگاه هستند و تا جای امکان از کاغذبازی‌های بیهوده پرهیز می‌کنند.

نگاهی دقیق به انواع فرم استخدام

انواع فرم‌های استخدام از نظر شغل به دو گروه درخواست‌های شغلی مشخص و نامشخص (Solicited/Unsolicited Application) تقسیم می‌شوند.

گروه اول دسته‌ای از مشاغل هستند که در آن یک شرکت یا سازمان به طور ویژه برای یک موقعیت خاص، فرم استخدام شرکت منتشر می‌کند. در گروه دوم کاربر به دلیل علاقه زیاد به یک موقعیت کاری خاص، برای شرکت موردنظر درخواست می‌فرستد و این موضوع از پیش تعیین شده نیست.

درخواست‌های شغلی نامشخص بیشتر در برندها و سازمان‌های بزرگ انجام می‌شود. در این موارد کارفرمایان بانک اطلاعاتی کاملی از افراد مشتاق به همکاری ایجاد و در موقع لزوم از آن‌ها استفاده می‌کنند.

فرم درخواست اشتغال به کار از نظر شکل و نوع ارائه به چند دسته زیر تقسیم می‌شوند:

نمونه فرم مصاحبه استخدام آنلاین

فرم استخدام آنلاین ارزشمندترین نوع پرسشنامه برای جذب نیرو است. معمولاً برنامه‌نویس‌ها و فرم‌سازها این نوع فرم‌ها را طراحی می‌کنند و آن را در سایت شرکت موردنظر قرار می‌دهند، متقاضیان نیز باید در همین فضا فرم را تکمیل کنند.

گاهی اوقات فرم استخدام در سایت فرم‌ساز تشکیل و لینک آن برای متقاضی ارسال می‌شود. البته فراموش نکنید که طراحی فرم‌ساز اختصاصی برای یک شرکت، ممکن است هزینه‌های زیادی را به همراه داشته باشد.

فرم‌ مصاحبه شغلی حضوری

برخی از مشاغل ترجیح می‌دهند با یک فرم ساده‌تر یا حتی دریافت رزومه، متقاضیان را مقایسه و گزینه‌های مناسب را برای مصاحبه حضوری دعوت کنند. این افراد در مصاحبه حضوری فرم دیگری را نیز باید تکمیل کنند؛ این نمونه فرم استخدام معمولاً قبل از جلسه پر می‌شود و به صورت کاغذی یا آنلاین است.

درخواست‌های ایمیلی

گاهی کارفرما از متقاضی می‌خواهد رزومه و یا نامه توضیحی (Cover Letter) خود را برای شرکت ایمیل کند. در این شکل، متقاضی معمولاً یک مقدمه کوتاه و شخصی در ایمیل خود می‌نویسد و بقیه موارد را در قالب فایل پی‌دی‌اف ضمیمه می‌کند. در وب‌سایت‌های کاریابی هم ارسال درخواست کار به همین شکل انجام می‌شود.

چرا باید فرم استخدام داشته باشیم؟

تکمیل نمونه فرم استخدام نیروی انسانی برای هیچ کارجویی جذاب نیست؛ اما به‌هرحال برای استخدام در سازمان موردنظر چاره‌ای جز مراجعه به این فرم‌ها ندارید. استفاده از فرم استخدام نیروی کار دلایل مختلفی دارد.

دریافت تمام اطلاعات کارجو

پیش از هر چیزی، هر یک از اطلاعات استخراج‌شده از این فرم جذب نیرو، فرصتی برای جلب‌توجه کارفرما و نمایش بهتر قابلیت‌های کارجو است. مواردی که شاید در رزومه اهمیت زیادی به آن‌ها داده نشود در این فرم‌ها کاملاً مورد توجه قرار می‌گیرند. اطلاعات به دست آمده از فرم‌ها به خصوص نمونه‌های آنلاین، به راحتی قابل دسته‌بندی، تحلیل و نگهداری هستند.

اعتبار بالا و جنبه حقوقی فرم‌ها

نکته بعدی در مورد جنبه حقوقی آن است. اگر برای سازمان‌های بزرگ، مثل دانشگاه‌های خارج از کشور رزومه ارسال کرده باشید، می‌دانید که رزومه شما بدون امضا پذیرفته نمی‌شود. این کار به این دلیل انجام می‌شود که در صورت اثبات نبود صداقت و درج هرگونه اطلاعات نادرست، عواقب حقوقی آن قابل‌پیگیری باشد. این امضا در فرم‌های آنلاین به سادگی قابل اجراست؛ برای این کار تنها باید در ابتدا یا انتهای فرم خود گزینه «تأیید اطلاعات» را قرار دهید.

درج تمام سؤالات موردنیاز

سومین دلیل استفاده از فرم مصاحبه استخدامی، امکان درج سؤالاتی است که معمولاً در رزومه درج نمی‌شوند و یا به هر دلیل متقاضی از ارائه آن پرهیز می‌کند. اطلاعات کارفرمای قبلی یکی از این موارد است. یک نمونه فرم استخدامی حرفه‌ای از متقاضی این داده‌ها را طلب می‌کند و فرایند تأیید اطلاعات با سرعت بیشتری انجام شود.

نمونه فرم استخدام بهتر است یا رزومه؟

به طور کلی دو روش درخواست رزومه و CV برای دریافت اطلاعات کارجویان وجود دارد. هر دو این موارد نیز مزایا و معایب خود را دارند که در بخش زیر این موارد را بررسی می‌کنیم.

مزایا و محدودیت‌های فرم استخدام

بزرگ‌ترین محدودیت فرم درخواست کار، تعداد کمتر افرادی است که حاضر به تکمیل آن هستند. اگر مخاطب این مطلب هستید به احتمال زیاد در سمت کارفرما قرار دارید؛ اما قطعاً شما هم تجربه ورود به فرایندهای استخدامی را داشته‌اید.

خودتان را جای کارجویی بگذارید که باید برای ده‌ها موقعیت شغلی مختلف اقدام کند. استرس و تنش‌های بیکاری یا تغییر شغل را هم در نظر بگیرید. با درخواست تکمیل پرسشنامه استخدامی، در واقع از افراد انتظار دارید که زمان بسیار زیادی را برای کاری صرف کنند که اصلاً معلوم نیست چقدر شانس موفقیت در آن را دارد.

در نظر داشته باشید که به گزارش CareerBuilder، 60 درصد متقاضیان به دلیل پیچیدگی و طولانی شدن پرسشنامه استخدامی آن را نیمه‌کاره رها می‌کنند.

فرم استخدام

البته این سردرگمی و محدودیت‌ها تنها زمانی اتفاق می‌افتند که آگهی استخدام شما مبهم باشد.

یک نمونه فرم استخدام کارمند طولانی را در نظر بگیرید که در آن میزان حقوق پرداختی و وظایف شغلی به طور کامل مشخص نشده باشند؛ در چنین شرایطی قطعاً افراد بسیار کمی تمایل به تکمیل آن خواهند داشت.

روی دیگر سکه، افزایش دقت در دریافت اطلاعات است. حتی اگرهمه متقاضیان توانایی نوشتن رزومه‌های حرفه‌ای را نیز داشته باشند، باز هم بسیاری از این اطلاعات برای کارفرما بی‌ارزش هستند. برای نمونه، تعداد بسیار کمی از کارفرمایان به فهرست علایق فرد در CV  توجه می‌کنند. به بیان دیگر، با استفاده از نمونه فرم مصاحبه استخدام، سؤالاتی که بیشتر مدنظر دارید را برجسته و از موارد بی‌اهمیت چشم‌پوشی ‌می‌کنید.

بررسی مزایا و معایب رزومه

بزرگ‌ترین مزیت تقاضای رزومه، افزایش درخواست‌ها است. علاوه بر این، متقاضی فرصت بیشتری برای معرفی و ارائه خود خواهد داشت؛ به همین دلیل، لحن غیررسمی‌تر مخاطب برخی از مهارت‌های جزئی او را هم به شما نشان می‌دهد.

از سوی دیگر رزومه‌ها و CVها به اشکال مختلفی طراحی می‌شوند و استاندارد مشخصی برای تنظیم آن‌ها وجود ندارد. این آشفتگی محتوایی و بصری، به‌خصوص در صورت تعداد بالای درخواست‌ها، زمان زیادی از شما خواهد گرفت.

در نهایت پاسخ مشخصی برای اینکه کدام‌ یک از این دو روش بهتر است، وجود ندارد. پلتفرم‌های بزرگ استخدامی از هر دو روش استفاده می‌کنند. حتی شرکت‌هایی که در ابتدا درخواست رزومه دارند نیز در مرحله بعد، فرم کاملی را برای متقاضی ارسال می‌کنند. چیزی که به قاطعیت می‌توان درباره آن نظر داد، بیهودگی استفاده از فرم‌های کاغذی است که سال‌ها پیش باید منقرض می‌شدند.

نکته:

نمونه فرم استخدامی پرس‌لاین این امکان را به شما می‌دهد که علاوه بر دریافت رزومه متقاضیان، با چند سؤال کوتاه بخش‌های مهم مهارت‌های آن‌ها را نیز بسنجید. با این کار هم محدودیت‌های پرسشنامه‌های طولانی را دور زده‌اید و هم تعداد رزومه بیشتری دریافت کرده‌اید.

چه اطلاعاتی در فرم استخدامی وجود دارند؟

هیچ فرقی نمی‌کند که شما قصد طراحی فرم استخدام منشی را دارید یا جذب نیرو به‌صورت پروژه‌ای! در هر صورت تمام موارد زیر در فرم درخواست کار آنلاین و حتی کاغذی شما حضور دارند.

اطلاعات شخصی:

  • نام
  • آدرس
  • کد پستی
  • تلفن ثابت و همراه
  • ایمیل
  • کد ملی
  • وضعیت سربازی برای آقایان

پیش‌زمینه تحصیلی:

  • دانشگاه و مدرک تحصیلی به همراه معدل و سال ورود و پایان
  • دوره‌ها و مدارک مرتبط
  • توانایی‌ها و قابلیت‌ها
  • جوایز و افتخارات

سابقه کاری:

  • مشاغل قبلی
  • وظایف محول شده
  • آدرس و اطلاعات تماس کارفرمای پیشین
  • میزان حقوق دریافتی
  • تاریخ شروع و پایان این همکاری‌ها
  • دلیل قطع همکاری

معرفی‌نامه:

  • نام و اطلاعات تماس معرف
  • عنوان شغلی معرف

البته باید بدانید این اطلاعات عمومی هستند و برای هر شغل باید سؤالات متناسب و مرتبط با آن را طراحی کنید. علاوه بر این  برای کوتاه‌تر کردن فرم پرسشنامه استخدام، برخی از این سؤال‌ها را حذف، به دریافت رزومه بسنده و یا از تعریف شرط در طراحی پرسشنامه استفاده کنید. با این کار زمان پاسخگویی به فرم تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

اگر به دنبال دانلود نمونه فرم استخدام هستید و همچنان قصد استفاده از فرم کاغذی را دارید، از همین‌جا نمونه فرم درخواست استخدام را دانلود کنید.

 

دانلود نمونه فرم استخدام

چند نکته کلیدی برای طراحی فرم استخدام نیروی کار

تهیه فرم مصاحبه برای بسیاری از شرکت‌ها به‌سادگی با جستجوی عبارت «دانلود نمونه فرم استخدام» یا «نمونه پرسشنامه استخدامی» در گوگل امکان‌پذیر است. اما این افراد توجهی به شخصی‌سازی فرم‌ها نمی‌کنند و گاهی سؤالات پیش‌فرض موجود در فرم دانلود را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. فراموش نکنید که پرسشنامه استخدامی یک نقطه تماس تأثیرگذار میان شما و کارمندان است و هرگونه سهل‌انگاری باعث از دست رفتن اعتبار کل مجموعه خواهد شد. به همین دلیل رعایت نکات زیر را حتماً در نظر داشته باشید:

اطلاع مدت زمان موردنیاز برای تکمیل فرم

حتماً زمان تخمینی تکمیل فرم را در ابتدای برگه استخدام ذکر کنید. اگر از فرم‌های آنلاین استفاده می‌کنید، برای کاهش زمان تکمیل فرم از ویژگی‌های پرس‌لاین مانند افزودن شرط کمک بگیرید. علاوه بر این از طراحی سؤال‌های غیرضروری مانند وضعیت تأهل، دین و مذهب در مراحل اولیه نیز خودداری کنید.

فرم استخدام

اشتباه نگرفتن فرم استخدامی با آزمون استخدامی

فرم مصاحبه ابزاری برای دریافت اطلاعات موردنیاز از متقاضی است؛ بنابراین آن را با نمونه آزمون استخدامی اشتباه نگیرید! مثلاً در طراحی فرم استخدام تولیدکننده محتوا، درخواست نوشتن یک متن 800 کلمه‌ای در همان ابتدا کاملاً غیرحرفه‌ای است و باید آزمون را در مراحل بعدی برگزار کنید.

طراحی فرم متناسب با شغل‌های مختلف

برای استخدام عناوین شغلی مختلف نباید از یک فرم ثبت‌نام متقاضی کار ثابت استفاده کنید؛ با این حال بسیاری از مجموعه‌ها به یک فرم یکسان قناعت می‌کنند.

برای مثال اگر نیاز به یک برنامه‌نویس دارید، باید از او بپرسید به چه زبان‌های برنامه‌نویسی تسلط دارد. این موضوع در مورد جذب یک بازاریاب دیجیتال فرق دارد؛ در این شرایط شما باید بدانید که شخص موردنظر با چه ابزارهایی کار کرده است.

برای جلوگیری از اتلاف وقت و طراحی چندین پرسشنامه برای موقعیت‌های شغلی متفاوت، بهتر است  از ویژگی گروه سؤال و شرط‌گذاری استفاده کنید. برای این کار در ابتدای سؤال‌ها از متقاضی بپرسید که برای چه موقعیتی قصد ارسال رزومه را دارد. سپس با توجه به پاسخ و با تعیین شرط، او را به گروه سؤالی مورد نظرش هدایت کنید.

مطرح نکردن سؤالات شخصی نامرتبط

متأسفانه در بسیاری از شرکت‌ها، به‌خصوص نهادهای دولتی و نیمه‌دولتی، فرم‌های استخدامی به سراغ شخصی‌ترین سؤالات می‌روند. این کار در برخی از موارد حتی نوعی توهین به متقاضی است. مثلاً اگر در مقابل وضعیت تأهل گزینه‌های «مطلقه» یا «بیوه» را قرار دهید، مرتکب اشتباه جبران‌ناپذیری می‌شوید.

در موارد دیگر، حذف یا توضیح بیشتر در مورد گزینه جنسیت هم بلوغ سازمانی مجموعه شما را نشان می‌دهد. به‌طورکلی، در طراحی هر سؤال به این فکر کنید که آیا پاسخ مخاطب تأثیری در فرایند استخدام او دارد یا خیر. علاوه بر این موارد باید بدانید درخواست مدارک شناسایی و تصدیقی در فرم تقاضای استخدام نیز خیلی مرسوم و عادی نیست.

مشخص کردن الزام پاسخ به سؤالات مهم

با استفاده از نماد * و گزینه «الزامی بودن پاسخ» مشخص کنید که کارجو باید به چه سؤالاتی حتماً پاسخ دهد. با استفاده از فرم سازهای آنلاین انجام این کار بسیار راحت‌تر است؛ زیرا درصورتی‌که متقاضی به یک سؤال پاسخ ندهد، سؤالات بعدی به او نشان داده نمی‌شوند! برخی از سؤالات مانند درج حقوق درخواستی یا آدرس پیام‌رسان افراد از این موارد هستند.

طراحی ساده فرم تقاضای استخدام

تا حد امکان سؤالات را به‌صورت گزینه‌ای در اختیار مخاطب قرار و زمان پاسخ‌دهی به آن‌ها را کاهش دهید. اگر از فرم‌سازهای آنلاین حرفه‌ای استفاده کنید، این گزینه‌ها در تحلیل دقیق‌تر داده‌ها هم تأثیرگذار هستند. فرم استخدام

طراحی نمونه فرم درخواست استخدام متناسب با آگهی

یک فرم مصاحبه کاری ایده‌آل معمولاً در ادامه یک آگهی استخدام استاندارد قرار می‌گیرد. مثلاً اگر در آگهی خود حدود حقوق را مشخص کرده‌اید، در پرسشنامه استخدام دیگر این گزینه را ننویسید. یا اگر در آگهی در موردنیاز به یک نیروی تمام‌وقت نوشته‌اید، توضیح درباره نحوه همکاری کاری بیهوده است. به طور کلی سؤالی را مطرح نکنید که پاسخ آن را خود و متقاضیان می‌دانید؛ زیرا تنها باعث اتلاف وقت خود و کار جویان می‌شود.

طراحی سؤالات شفاف و واضح

فرم استخدام باید شفاف و واضح باشد. مثلاً اگر فرم استخدام فروشنده دارید، سؤالاتی مطرح نکنید که مخاطب احساس کند وظیفه او بسیار بیشتر یا کمتر از این عنوان شغلی است. از آن مهم‌تر اینکه سؤالات خود را به طور مستقیم و محترمانه مطرح کنید تا فرد دچار سردرگمی نشود.

تجزیه و تحلیل فرم‌های قبلی

شما باید پس از هر آگهی و دریافت فرم‌های استخدام، آن‌ها را تحلیل کنید. تمام سؤالات را بسنجید و ببینید آیا پرسشی وجود دارد که پاسخ‌های مختلف نامربوطی دریافت کرده باشد یا خیر.

علاوه بر این حتماً توجه کنید که سؤالات حوصله سر بر نباشند و متقاضی تمام پرسش‌ها را با انرژی پاسخ دهد. هرکدام از این ایرادها را باید به دقت تحلیل و در فرم‌های بعدی رفع کنید. پیشنهاد می‌کنیم گاهی حتی به‌صورت تصادفی پرسش‌نامه‌ای درباره ارزیابی کیفیت فرم استخدامی در اختیار متقاضی قرار دهید.

 مزایای استفاده از فرم‌های دیجیتال و آنلاین

به طور کلی باید بدانید فرم‌های آنلاین با هر موضوعی، به فرم‌های کاغذی برتری دارند. در بخش زیر دلیل این موضوع را بررسی می‌کنیم.

دسترسی سریع

اگر فرایندهای استخدامی خود را آنلاین و فرم‌های آن‌ را در فضای ابری خود ذخیره کنید، به راحتی به آن‌ها دسترسی خواهید داشت. در واقع، فرم‌های آنلاین قابلیت آرشیو بسیار بهتری دارند.

کاهش هزینه‌ها

گذشته از موضوع‌ مهم محیط زیستی، چاپ فرم‌های استخدامی هزینه زیادی خواهد داشت. البته این کاهش هزینه‌ها تنها مالی نیست و حتی در مدت زمان بررسی فرم‌ها نیز تا حد زیادی صرفه‌جویی می‌شود.

تسریع فرایندها

فرم استخدام نیروی کار را معمولاً بخش‌ها و مسئولان مختلف انجام می‌دهند. تأیید، رد یا درج نظر از سوی هر یک از این افراد در نمونه‌های آنلاین، سرعت بسیار بیشتری دارد. از طرفی اشتراک‌گذاری فرم‌های آنلاین بسیار راحت‌تر است و فرصت دسترسی به متقاضیان بیشتری را فراهم می‌کند.

تحلیل ساده‌تر و دقیق‌تر اطلاعات

فرم‌های استخدام مجموعه‌ای از داده‌های ارزشمند هستند و تمام اطلاعات آن باید بررسی شوند. اگر فرم آنلاین حرفه‌ای و با قابلیت بالای گزارش‌گیری داشته باشید، این اطلاعات را به سادگی و دقیق‌تر در اختیار شما قرار خواهد داد.

حذف خطای انسانی

ازآنجاکه نیروی انسانی فرم‌های کاغذی را بررسی می‌کنند، همیشه احتمال وجود خطا در آن‌ها وجود دارد. The Ladders زمان تقریبی صرف شده برای هر رزومه را 7.4 ثانیه محاسبه کرده است.

مثلاً تصور کنید باید افرادی که به زبان انگلیسی تسلط ندارند را از لیست متقاضیان حذف کنید، در این شرایط مشاهده یا عدم مشاهده حتی یک تیک کوچک هم شما را از یک نیروی کار حرفه‌ای محروم کند. این موضوع در فرم استخدام آنلاین تا حد ممکن کاهش می‌یابد.

حفاظت و محرمانگی

پرسشنامه استخدامی شامل اطلاعات شخصی افراد است. از نظر حقوقی، حرفه‌ای و اخلاقی، این مدارک اسنادی محرمانه هستند و باید به‌خوبی از آن‌ها مراقبت کنید. مانند هر سند دیگری، قطعاً حفاظت از یک کالای دیجیتال بسیار راحت‌تر است و اطمینان بیشتری نیز دارد.

چرا فرم‌سازهای آنلاین ابزار مناسبی برای تهیه فرم استخدامی هستند؟

رعایت تمام موارد گفته شده کار خیلی ساده‌ای نیست. حال که متوجه اهمیت استفاده از فرم‌های آنلاین شده‌اید، باید بدانید شما برای دریافت یک نتیجه دقیق و فوق‌العاده باید از ابزار خاصی استفاده کنید. برای این کار شما 2 گزینه برای انتخاب دارید؛ یا باید از برنامه‌نویس خود بخواهید که این فرم را روی وب‌سایت شما طراحی کند، یا از فرم سازهای آنلاین مانند پُرس‌لاین استفاده کنید.

در حالت اول شما نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی دارید و در نهایت وارد مسیری سنگلاخی می‌شوید که دیگران قبلاً آن را صاف کرده‌اند. راه‌حل بهینه‌تر استفاده از فرم سازها است.

استفاده از این ابزارها بسیار ساده است و با یک درگ و دراپ ساده انجام می‌شود. حتی گاهی اوقات نمونه فرم استخدامی آماده‌ای در اختیار شما قرار می‌گیرد و با چند کلیک نیز شخصی‌سازی می‌شود.

علاوه بر این، فرم‌سازها قابلیت هوشمندسازی سؤالات را نیز دارند؛ یعنی برای هر پاسخ احتمالی کارجو، سؤال مرتبط بعدی را نمایش می‌دهند. مثلاً اگر فرد متقاضی خانم باشد به طور خودکار گزینه وضعیت نظام‌وظیفه برای او حذف می‌شود.

نکته بسیار مهم، سازگاری این فرم‌ها با انواع نمایشگرها است؛ یعنی انتقال و دریافت اطلاعات در مدل‌های مختلف موبایل، تبلت و نسخه‌های دسکتاپ به‌خوبی انجام می‌شود.

در نهایت، مهم‌ترین قابلیت این ابزارهای کاربردی، دریافت خروجی به‌صورت اکسل، گوگل شیت یا پی‌دی‌اف و تحلیل پاسخ‌ها است.

در آخر این را بدانید که فرم‌های استخدام یک ابزار ارتباطی میان کارفرما و کارجو هستند. در گذشته کاغذ، پلتفرم اصلی ارائه فرم و خودکار وسیله تکمیل آن بود؛ مانند تمام جنبه‌های زندگی ما، این بخش از کسب‌وکار نیز دیجیتال و فرم استخدام پرسنل  به شکل بسیار بهینه‌تری آنلاین شده‌ است.

پلتفرم پرس‌لاین در این زمینه خدمات فوق‌العاده‌ای را ارائه و فرایند استخدام را نیز برایتان بسیار راحت می‌کند. با کمک تیم ما شما به راحتی انواع فرم استخدام کارآموز، فرم استخدام طراح محصول، فروشنده، نویسنده و... را طراحی می‌کنید.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتماً استفاده از آن را در اولویت خود قرار دهید. در صورتی که در حین طراحی نیز سؤال یا نیاز به راهنمایی دارید، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط