نمونه آزمون آنلاین ادبیات فارسی

اگر از کارمندان کادر آموزش و پرورش باشید، حتما می‌دانید که اضطراب دوران امتحانات منحصر به دانش‌آموزان نیست. کادر آموزش از شروع امتحانات، جلوتر از دانش‌آموزان در حال تکاپو است.

از طراحی سوال تا ویرایش و چاپ، از برگزاری آزمون تا تصحیح اوراق، مسیری طولانی را باید طی کرد. اما آیا تهیه انواع نمونه آزمون آنلاین از طریق آزمون ساز می‌تواند راه حلی برای این ماراتن نفس‌گیر و کاهش حجم کار باشد؟

آماده‌سازی سوالات آزمون همیشه آسان‌ترین قسمت کار معلمان در فصل امتحانات است. بارها اتفاق افتاده  که سوالات اشتباه چاپ شده یا به تعداد چاپ نشده باشند. البته که نمی‌توان از معلم خسته‌ای که در تمام طول شب در حال تنظیم سوالات بوده انتظار بیشتری داشت. 

از طول مسیر زمان‌بر ویرایش و چاپ که بگذریم، به هماهنگی زمان آزمون و مکان مناسب آن می‌رسیم. مهم نیست آزمون‌گیرنده یا آزمون‌دهنده باشید؛ فراموش کردن زمان دقیق آزمون و انواع مشکلات خدماتی مکان آزمون را احتمالا همه تجربه کرده‌اید و با آن خاطره دارید. 

پس از پایان آزمون ظاهرا به نظر می‌رسد که همه چیز تمام شده، اما این تازه اول ماجرایی دردسرساز است. خواندن برگه‌هایی که آزمون‌دهندگان با استرس فراوان و حتی با غلط‌های املایی نوشته‌اند و تشخیص درستی آن‌ها زمان زیادی می‌برد. 

سوال این است: واقعا با پیشرفت دنیای اطلاعات، هنوز باید به روش‌های قدیمی، با این همه مشکل، پشت راست کرد؟ قطعا استفاده از پلتفرمی جامع مثل  پرس لاین، برای ایجاد نمونه فرم‌های نظرسنجی و پرسشنامه آنلاین قادر است مشکلات را حل کند. 

  

روش ساخت نمونه آزمون آنلاین ادبیات فارسی در پرس لاین

در پنل کاربری پرس لاین با انتخاب گزینه استفاده از نمونه پرسشنامه‌ها، به راحتی می‌توانید نمونه آزمون آنلاین ادبیات فارسی را استفاده کنید. هر تغییری در سؤالات و طراحی پرسشنامه تنها با چند درگ و دراپ ساده امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید فرم مدنظرتان را از صفر ایجاد کنید. 

در کاربری رایگان پرس لاین امکان استفاده از ویژگی‌های زیادی وجود دارد ولی با انتخاب «کاربری حرفه‌ای» پرس‌لاین می‌توانید از ویژگی‌هایی دیگری مثل افزودن شرط به پرسشنامه، تعریف امتیاز برای پاسخ‌های پرسشنامه، سفارشی‌سازی صفحه تشکر، دریافت انواع فایل از پاسخ‌دهندگان و تنظیم ایمیل‌های اطلاع‌رسانی استفاده کنید. همچنین در «کاربری سازمانی» می‌توانید از ویژگی‌های پیشرفته‌ای مثل درج اطلاعات مخفی، احراز هویت پاسخ‌دهندگان، ثبت موقعیت مکانی، اعمال فیلترهای پیشرفته و گزارش‌ساز و تنظیم وب‌هوک استفاده کنید.

با امکانات موجود می‌توانید: 

  • چند گروه سوال تهیه کنید. 
  • زمان شروع و پایان را تعیین کنید.
  • انواع سوالات چهارگزینه‌ای یا تشریحی را بدون محدودیت بسازید.
  • از قابلیت نمایش تصادفی سوالات استفاده کنید.
  • برای ایجاد سوالات از امکان درج تصویر، لینک، ویدئو یا صوت در سوالات استفاده کنید.
  • از آزمون‌‌دهندگان بخواهید برای شما عکس و فیلم ارسال کنند.
  • نمره نهایی را بلافاصله بعد آزمون نشان دهید یا از طریق ایمیل و پیامک ارسال کنید.
  • کمی قبل از آزمون شروع آزمون را یادآوری کنید.
  • لینک آزمون را برای آزمون‌دهندگان ارسال کنید.

و هزاران طرح و ایده دیگری که برای ساخت آزمون خود دارید را اجرا کنید و در نهایت بلافاصله پس از آزمون نمرات را در فایل اکسل در دسترس داشته باشید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط