فرم استخدام تولیدکننده محتوا

شرکت‌ها نویسندگان محتوا یا تولیدکنندگان محتوا را برای ایجاد مقالات جذاب، کتاب‌های الکترونیکی، مطالعات موردی و سایر قالب‌ها استخدام می‌کنند.

وظیفه یک تولیدکننده محتوا اطلاع‌رسانی، آموزش و سرگرمی مخاطبان هدف است و در عین حال محصولات یا خدمات کسب و کار را نیز تبلیغ می‌کند. شغل یک تولیدکننده محتوا شامل ایجاد مطالبی است که سرگرم‌کننده و آموزشی باشد. چنین محتوایی ترافیک را به وب‌سایت سازمان هدایت می‌کند و منجر به ایجاد سرنخ (Lead) و تبدیل می‌شود.

محتوانویسی چیست؟

نوشتن محتوا عمل نوشتن، ویرایش و انتشار محتوای دیجیتال است. هدف نویسندگان محتوا جلب توجه و اطلاع‌رسانی به مخاطبان هدف کسب‌وکار به گونه‌ای است که برند یا محصول را نیز تبلیغ کند.

شغل یک تولیدکننده محتوا شامل ایجاد مطالبی است که سرگرم‌کننده و آموزشی باشد. چنین محتوایی ترافیک را به وب‌سایت سازمان هدایت می‌کند و منجر به ایجاد سرنخ (Lead) و تبدیل می‌شود.

چرا نوشتن محتوا مهم است؟

ایجاد محتوای ارزشمند به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مشتریان را جذب و حفظ کنند، وفاداری به برند ایجاد کنند و خود را به عنوان رهبران فکری در صنعت خود تثبیت کنند.

نوشتن محتوا همچنین به بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو، افزایش ترافیک وب و افزایش فروش کمک می‌کند.

تولید کننده محتوا کیست؟

نویسنده یا تولیدکننده محتوا یک متخصص در ایجاد مطالب نوشتاری برای انواع محتوای دیجیتال وب‌سایت است که می‌تواند شامل پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، محتوای خبرنامه و هر چیزی در این بین باشد.

نویسندگان محتوا اغلب بخشی از یک تیم بازاریابی محتوا بزرگتر هستند. آنها با طراحان، ویراستاران و بازاریابان برای ایجاد محتوای بازاریابی موثر و منسجم کار می‌کنند.

نویسندگان مشتاق محتوا اغلب حرفه خود را به عنوان کارآموز یا نویسندگان جوان شروع می‌کنند. در این نقش، آن‌ها توسط نویسندگان ارشد یا مدیران محتوا هدایت می‌شوند. با پیشرفت شغلی، آنها به سمت‌های بالاتری دست پیدا خواهند کرد.

این موارد می‌تواند شامل موقعیت‌های مدیریتی یا حتی تبدیل شدن به یک سردبیر یا مدیر بازاریابی محتوا باشد. نویسندگان محتوا که ترجیح می‌دهند مهارت نویسندگی خود را توسعه دهند، ممکن است به جای آن متخصص شوند و به حوزه‌هایی مانند کپی‌رایتینگ یا نوشتن فنی بروند.

وظایف نویسنده محتوا چیست؟

نویسنده محتوا باید درک درستی از مخاطب هدف خود داشته و با استفاده از اصول سئو محتوای مناسبی را برای انتشار به عنوان بلاگ پست، صفحات فرود یا لندینگ پیج و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کند. در ادامه به برخی از وظایف تولیدکننده محتوا می‌پردازیم:

۱. تحقیق (Research)

محتوای با کیفیت درازای ساعت‌ها تحقیق عمیق ایجاد می‌شود.

نویسندگان محتوا برای ایجاد مقالات و بلاگ پست‌های قوی باید بسیاری از اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنندکه برخی از آنها فنی شامل موارد فنی است.

این حتی ممکن است به معنای انجام مصاحبه، خواندن نشریات صنعت، و تجزیه و تحلیل داده‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات مرتبط باشد.

۲. نوشتن (Writing)

پس از اتمام تحقیق در مورد یک مقاله، نویسندگان محتوا باید شروع به نوشتن کنند.
آن‌ها باید با نوشتن انواع سبک‌ها و طول مقاله و همچنین انواع دیگر رسانه‌ها آشنا باشند. این می‌تواند شامل پست‌های وبلاگ، مقالات، به‌روزرسانی رسانه‌های اجتماعی و موارد دیگر باشد.
نویسندگان محتوا همچنین باید مهارت بهینه‌سازی محتوای خود را برای رتبه بندی (ranking)، تعامل (engagement)و تبدیل (conversion) داشته باشند.

۳. ویرایش (Editing)

هنگامی که محتوا نوشته شد، نوبت ویرایش نوشته است. نویسندگان ارشد باید بتوانند به بهترین نحو ممکن نوشته خود را ویرایش کنند.

ویرایش شامل موارد چون نداشتن اشکالات واضح نوشتاری ،داشتن دستور زبان مناسب و پیروی از سبک و لحن صدای برند است.

۴. همکاری (Collaboration)

تولیدکنندگان محتوا باید بتوانند از نزدیک با سایر تیم‌ها در شرکت ارتباط برقرار کنند. این شامل تیم‌های بازاریابی، طراحی و فروش می‌شود که در نتیجه آن می‌توان اطمینان حاصل کرد که محتوای تولید شده با اهداف و پیام‌های شرکت مطابقت دارد.

مهارت‌های تولیدکننده محتوا

نویسندگان محتوا به چند ویژگی نیاز دارند تا به آن‌ها در ایجاد یک حرفه موفق کمک کند. این ویژگی‌ها عبارتند از عشق به کلمات، خلاقیت و توجه به جزئیات. علاوه‌براین، نویسندگان محتوا باید بتوانند به طور مستقل کار کنند و ضرب الاجل ها را رعایت کنند.

تولیدکنندگان محتوا همچنین باید سازگار باشند و بتوانند بسته به نیاز برند یا پروژه، با لحن‌ها و سبک‌های مختلف بنویسند.

در این قسمت نگاه دقیق‌تری به مهارت‌های نویسندگان محتوا خواهیم انداخت:

مهارت‌های نوشتن

مهارت‌های نوشتاری قوی، پایه و اساس تولید محتوا و محتوانویسی است. نویسندگان محتوا برای تولید محتوای باکیفیت که مخاطب هدف را درگیر می‌کند، باید مهارت‌های نوشتاری عالی داشته باشند.

آن‌ها باید بتوانند واضح و مختصر بنویسند تا به بهترین نحو با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند.

مهارت‌های فنی و تخصصی نوشتاری

بسیاری از موقعیت‌های تولیدکننده محتوا ممکن است شامل ایجاد محتوا برای مخاطبان فنی و متخصص باشد. این به ویژه برای شرکت‌های B2B و SaaS صادق است.

توانایی شما برای درک سریع و تبدیل مفاهیم پیچیده فنی به نسخه قابل هضم می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

مهارت‌های کپی رایتینگ

کپی رایتینگ هنر نوشتن محتوای متقاعد کننده است که خوانندگان را به مشتری تبدیل می‌کند.

مهارت‌های کپی‌رایتینگ، علاوه بر ایجاد مهارت‌های نوشتاری اساسی، به نویسندگان محتوا کمک می‌کند تا فراخوان‌های متقاعدکننده‌ای برای اقدام (CTA) تولید کنند که خوانندگان را برای تصمیم‌گیری خاص ترغیب می‌کند. این‌ها اغلب با خرید یک محصول یا خدمات مرتبط هستند.

نوشتن سرفصل‌های جذاب

سرفصل‌ها توجه را جلب می‌کنند و کلیک ایجاد می‌کنند. این یک مهارت کلیدی برای نویسندگان محتوا و کپی رایترها است.

مهارت‌های سئو

نویسندگان محتوا باید بدانند که چگونه نوشته خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو بهینه کنند.

نویسندگان محتوا نیاز به درک اساسی از اصول سئو دارند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آن‌ها از رقبا بالاتر است و ترافیک ارگانیک ایجاد می‌کند.

مهارت‌های ویرایش

نویسندگان محتوا به مهارت‌های ویرایشی بالایی نیاز دارند تا مقالات، وبلاگ‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود را مختصر و دقیق نگه دارند. توانایی تصحیح و ویرایش آثار خود حتی مهم‌تر از پرداختن به نوشته‌های دیگران است.

نویسندگان محتوا همچنین باید بتوانند اشتباهات دستور زبان، املایی و نقطه گذاری را شناسایی کنند.

مهارت‌های قصه‌گویی

تولیدکنندگان محتوای خوب می‌توانند داستان‌های عالی بسازند تا مخاطبان خود را درگیر و سرگرم نگه‌دارند. آن‌ها باید داستان‌هایی بگویند که با مخاطبان هدفشان طنین‌اندازی کند و آنها را به بازگشت تشویق کند.

داستان‌سرایی می‌تواند به جذاب‌تر و پویاتر کردن نوشته شما کمک کند، چه یک مقاله فنی-تخصصی و چه یک پست وبلاگ سرگرم‌کننده.

فرم استخدام تولیدکننده محتوا چیست؟

ما در پرس‌لاین علاوه بر نمونه فرم‌های استخدام عمومی، یک نمونه فرم استخدام تولیدکننده محتوا تخصصی آماده کرده‌ایم تا شما بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

با استفاده از این فرم، می‌توانید دانش حرفه‌ای نویسندگان محتوا را سنجیده و بهترین شخص را برای پیشبرد اهداف کسب‌وکار خود انتخاب کنید.

چطور با پرس‌لاین فرم استخدام تولیدکننده محتوا بسازیم؟

از همین حالا می‌توانید با استفاده از نمونه پرسشنامه تست نئو ساخته‌شده توسط تیم پرس‌لاین شروع به استفاده از این تست کنید. تنها کافیست وارد حساب کاربری خود در پرس‌لاین شوید، از قسمت پرسشنامه جدید، وارد قسمت نمونه پرسشنامه‌ها شده، در آن‌جا نمونه فرم «استخدام تولیدکننده محتوا» را انتخاب کرده و به حساب کاربری خود اضافه کنید. اکنون می‌توانید هر نوع تغییری را روی این پرسشنامه اضافه کرده و شروع به استفاده نمایید.

پس از آماده‌سازی پرسشنامه، می‌توانید لینک آن‌ را از طرق مختلف مثل ارسال پیامک، اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، قراردادن در وب‌سایت و روش‌های دیگر با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته و با دریافت رزومه آن‌ها را بهترین تولیدکننده محتوا را استخدام کنید..

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط