نظرسنجی‌‌های هتل و فرم‌های هتلداری، همه در یک ابزار

  • نظرسنجی مهمانان هتل‌تان را آنلاین انجام دهید.
  • با فرم‌ و چک‌لیست‌، فرایندهای داخلی‌تان را سرعت دهید.
  • عملکرد کارکنان‌تان را به‌راحتی ارزیابی کنید.
رایگان شروع کنید
مهمان هتل در حال پاسخ دادن به نظرسنجی آنلاین هتل

ویژگی‌های موردنیاز هتل‌ها و اقامتگاه‌ها

اسکرین شات انواع سوالات تستی، تشریحی، طیف لیکرت در طراحی پرسشنامه هتل ها در پرس لاین

نظرسنجی مهمانان هتل با استفاده از انواع پرسش‌ها

با استفاده از انواع سوالات متنی، چندگزینه‌ای، چندگزینه‌ای تصویری، امتیازدهی، طیفی و غیره رضایت مشتریان هتل را ارزیابی کنید یا اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری و برای تماس‌های بعدی استفاده کنید.


ساخت فرم‌های نظرسنجی به زبان‌های مختلف

فرقی نمی‌کند مهمان شما از کشوری دوردست آمده یا هم‌زبان ما و مسلط به زبان فارسی است، در پرس‌لاین می‌توانید فرم‌های خود را به زبان فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی (اسپانیایی و روسی: به‌زودی) بسازید.

دریافت پیامک نظرسنجی هتل و اقامتگاه بومگردی در موبایل

لینک اختصاصی نظرسنجی برای پیگیری شکایات

با استفاده از ویژگی «درج اطلاعات مخفی» برای هر مهمان هتل، لینک اختصاصی بسازید. برای مثال، نام یا شماره ‌تماس او را به ‌عنوان متغیر در لینک پرسشنامه‌ جای‌گذاری کرده و رهگیری شکایات و نظرات او را آسان کنید.


اتصال فرم‌ها به پایگاه داده‌ یا سیستم رزرواسیون هتل

بااستفاده از API پرس‌لاین، داده‌های موجود مشتریان‌ یا هر اطلاعات دیگری مانند نام مهمان، شماره اتاق و تاریخ اقامت در هتل را به نظرسنجی‌ها و فرم‌هایتان پاس دهید و فرایند‌های داخلی‌تان را ساده کنید.

امکانات بخش طراحی پرسشنامه و فرم های هتلداری و گردشگری در پنل کاربری پرس لاین مانند بارگذاری لوگو و غیره

ارسال پاسخ نظرسنجی به واحد یا مسئول مربوطه

تنظیمات اطلاع‌رسانی، به شما این امکان را می‌دهد که پاسخ نظرسنجی‌ها یا فرم‌ها را به واحد یا مسئول مرتبط با آن موضوع ارسال کنید. به این ترتیب، رسیدگی به شکایات مشتری یا پیگیری هر فرم، به‌‌شکل خودکار در دستور کارتان قرار می‌گیرد.


طراحی فرم‌ها متناسب با هویت بصری هتل

بااستفاده از امکانات گسترده بخش طراحی در ابزار پرس‌لاین، فرم‌ها و نظرسنجی‌های هتل را هم‌سو با تصویر برندتان بسازید. انتخاب رنگ سوالات، رنگ پس‌زمینه یا دکمه‌ها و بارگذاری لوگوی سازمانی تنها بخش کوچکی از امکانات این بخش است.

رایگان شروع کنید

نمونه پرسشنامه‌های آماده – ویژه هتل‌ها و اقامتگاه‌ها

هتل‌های دیگر در مورد پرس‌لاین چه می‌گویند؟

رامین یزدانی پدرام - کاربر پرس لاین

رامین یزدانی پدرام

مدیر توسعه نرم‌افزار هواپیمایی آتا

پرس‌لاین ابزار قدرتمندی برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه هتل‌ و گردشگری است که به شما امکان طراحی و اجرای هر نوع سناریوی وقت‌گیری را به راحتی و تنها با چند کلیک می‌دهد. با امکانات متنوع و بی‌نظیری مثل استفاده از API و وب‌هوک، به راحتی توانستیم فرم‌ها و پرسشنامه‌هایمان را به سیستم‌های داخلی خود متصل کنیم و گزارش‌های متنوعی بسازیم.

هومن خسروی - کاربر پرس لاین

هومن خسروی

توسعه‌دهنده کسب‌وکار سایت شب

پرس‌لاین اگر تنها سامانه یکپارچه نظرسنجی در ایران نباشد، بدون شک بهترین و کامل‌ترین ابزار ساخت پرسشنامه و نظرسنجی محسوب می‌شود. انواع پژوهش‌ها، تحقیقات بازار و تحقیقات آماری در جمعیت‌های مختلف پرسونایی و مشتریان هدف، با امکانات گسترده این ابزار و گزارش‌های اختصاصی آن قابل انجام است و این موضوع، تمایز پرس‌لاین برای «شب» بوده‌است.

محیا میرزازاد - کاربر پرس لاین

محیا میرزازاد

مسئول باشگاه مشتریان و CRM هتل بین‌المللی هرمز

مدت‌ها بود به دنبال سرویسی جهت نظرسنجی اقامت مهمانان هتل بودیم که قابلیت یکپارچگی با نرم‌افزار رزرواسیون هتل و پنل پیامکی را داشته باشد. با استفاده از پرس‌لاین، نه تنها این فرایند را به سرعت عملیاتی کردیم، بلکه از گزارش‌ها و جدول‌های نتایج‌ برای بهبود خدمات‌ و افزایش ارتباط‌‌مان با مشتری‌ها استفاده می‌کنیم.

پرس‌لاین چطور به هتل‌ها و اقامتگاه‌ها کمک می‌کند؟

طراحی نظرسنجی‌های مهمانان هتل، ارزیابی عملکرد پرسنل هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، بهبود فرایندهای بازاریابی ازطریق انجام تحقیقات بازار و شناخت مشتریان و ایجاد هماهنگی بین بخش‌های مختلف هتل، تنها بخشی از صدها کارکرد بی‌نظیر ابزار پرس‌لاین در صنعت هتلداری است.

رضایت‌سنجی مهمانان و مشتریان هتل، رستوران و اقامتگاه

سنجش رضایت مهمان و اطلاع از نقد و نظرات آن‌ها، اقدامی حیاتی برای حفظ و ارتقا کیفیت خدمات هتل‌هاست.

از برخورد کارکنان هتل گرفته تا امکانات و خدمات شما، همه و همه مواردی هستند که باید به‌طورمداوم بررسی شده و بهبود یابند. هم‌چنین، تجربه‌ی مهمان شما از اولین تماس با هتل تا پذیرش در هتل، اقامت و خروج یا حتی بعد از خروج و ترک هتل، بایستی ارزیابی شود. این‌گونه می‌توانید تمام نیازها و دغدغه‌های مشتریان‌تان را شناسایی کنید، تجربه‌ی اقامتی بی‌نظیر را برای او رقم بزنید و او را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید.

با استفاده از ابزار ساخت نظرسنجی پرس‌لاین، بدون نیاز به نصب و راه‌اندازی، می‌توانید تمامی نظرسنجی‌ها، پرسشنامه‌ها و فرم‌های خود را آنلاین بسازید و برای مهمانان‌تان ارسال کنید.

نظرسنجی‌ها:

  • ارزیابی تجربه کاربری سایت
  • نظرسنجی پذیرش هتل
  • ارزیابی رفتار کارکنان هتل
  • ارزیابی اتاق و امکانات آن
  • نظرسنجی رستوران هتل
  • رضایت‌سنجی قیمت‌ها
  • نظرسنجی وفاداری مشتری

فرم‌ها:

  • چک‌لیست نظافت اتاق
  • چک‌لیست اقلام اتاق در
    زمان ورود و خروج مسافر
  • فرم رزرو اتاق
  • فرم رزرو غذا
  • فاکتور هتل
  • فرم واچر هتل

مدیریت داخلی:

  • ارزیابی عملکرد کارکنان
  • ارزیابی عملکرد مدیران
  • ارزیابی 360 درجه
  • فرم‌های استخدام
  • سنجش رضایت کارکنان
  • سنجش تعلق خاطر نیرو‌ها



ساخت فاکتورها، فرم‌‌ها و چک‌لیست‌های هتل

ساخت فرم‌ها و چک‌لیست‌هایی مثل فاکتور هتل، چک‌لیست نظافت اتاق‌ها، فرم پذیرش مهمان یا رسید رزرو اتاق، از جمله مواردیست که مدیریت و هماهنگی بخش‌های مختلف هتل‌ها را تسهیل و تسریع می‌کند.

این فرم‌ها بایستی به‌راحتی به نرم‌افزار رزرواسیون یا سیستم‌های مدیریت هتل شما متصل شوند و از سوی دیگر، کاربری آسان و جذابی داشته باشند. با استفاده از API در پرس‌لاین می‌توانید فرم‌هایتان را به پایگاه داده‌ها و وب‌سایت‌تان متصل کنید. از امکانات گسترده طراحی برای شخصی‌سازی هر فرم استفاده کنید. روی فرم‌هایتان شرط و امتیاز تعریف کنید و آن‌ها را به فاکتورهایی خودکار و آماده‌ی ارسال تبدیل کنید.

ارزیابی عملکرد کارکنان و خدمه هتل

کارکنان هتل‌ها و اقامتگاه‌ها اثر به‌سزایی در شکل‌گیری تجربه مثبت مهمانان و مشتریان هتل دارند. مدیرها اغلب تمایل دارند، برخورد و رفتار این کارکنان در زمان اقامت مهمان را ارزیابی کنند یا درجریان نحوه‌ی انجام وظایف‌شان باشند. بدین‌منظور، با ساخت و اجرای ارزیابی‌های عملکرد کارکنان خود می‌توانید از سطح دانش، رضایت شغلی و کیفیت کاری آن‌ها باخبر باشید.

با استفاده از نمونه‌پرسشنامه‌های آماده‌ی پرس‌لاین، رضایت و عملکرد کارکنان و مسئولین بخش‌های مختلف هتل یا رستوران هتل را ارزیابی کنید و برنامه‌های توسعه‌ی منابع انسانی خود را بر این ‌اساس تدوین و اجرا کنید.

نظرسنجی رضایت کارکنان و ارزیابی عملکرد پرسنل هتل به صورت آنلاین با استفاده از سوال طیفی

ارزیابی وضعیت رستوران و کافی‌شاپ هتل

هر هتلی علاوه بر خدمات مربوط به اقامت مسافران و مهمانان، خدماتی مثل برگزاری سمینار و رویداد یا سرو غذا در رستوران و کافی‌شاپ را نیز ارائه می‌دهد - خدماتی که احتمالاً در دوران محدودیت‌های سفر پس‌ از شیوع کرونا، به درآمدزایی و حیات هتل‌ها کمک زیادی کرده‌است. از این‌روی، سنجش و بهبود کیفیت خدمات این بخش‌ها اهمیت بالایی دارد.

شما با صرف زمانی کمتر از چند دقیقه می‌توانید فرم‌های ارزیابی و نظرسنجی سمینارها، نظرسنجی کیفیت فضا و غذای رستوران یا برخورد پرسنل با مشتریان‌تان را طراحی کنید. سپس لینک نظرسنجی خود را برای شرکت‌کنندگان رویدادها یا مشتریان رستوران هتل ارسال کنید یا نظرسنجی را در وب‌سایت خود نمایش دهید. تمام این‌ها با چند کلیک در ابزار ساخت نظرسنجی پرس‌لاین امکان‌پذیر است.


رایگان شروع کنید




چطور به کمک پرس‌لاین فرم و نظرسنجی‌های هتل را بسازید؟

ازطریق عضویت رایگان در پرس‌لاین می‌توانید ساخت پرسشنامه‌ها و فرم‌های آنلاین خود را شروع کنید. ویدیوی زیر تمام ویژگی‌ها و امکانات سازمانی پرس‌لاین را به شما نشان می‌دهد:

  • با استفاده از نمونه‌نظرسنجی‌های آماده پرس‌لاین، فرم و نظرسنجی خود را بسازید.
  • به کمک ویژگی «تعریف شرط» به هر یک از مهمانان خود سوال‌های مختص خودش را نمایش دهید.
  • به کمک امکان «تعریف امتیاز» پیش‌فاکتور یا فاکتور هتل و اقامتگاه‌تان را بسازید و نسخه‌ای از آن را برای مشتری ازطریق ایمیل یا پیامک ارسال کنید.
  • با «احراز هویت» دسترسی به پرسشنامه و فرم را فقط محدود به افرادی کنید که تمایل دارید در نظرسنجی یا ارزیابی شما مشارکت کنند. برای مثال اگر نظرسنجی شما مخصوص مدیران بخش‌های مختلف هتل است، به هر یک از آن‌ها کد اختصاصی بدهید یا بااستفاده از ایمیل یا کد ملی به آن‌ها امکان ورود به فرم یا نظرسنجی را بدهید.
  • رزرو غذای کارکنان، رزرو اتاق یا رزرو غذای میهمانان و مسافران هتل یا اقامتگاه‌تان را با ساخت فرم‌های مرتبط به‌صورت آنلاین و خودکار انجام دهید و زمان و بودجه خود را صرف فرایندهای کاغذی و زمان‌بر نکنید.
  • با استفاده از «سفارشی‌سازی صفحه تشکر» به مشتریان خود پیشنهادهای مختلفی مانند کدهای تخفیف اختصاصی را نمایش دهید. هم‌چنین می‌توانید در این صفحه ، مشتری را به صفحات دلخواه خود مانند شبکه‌های اجتماعی‌تان هدایت کنید.
  • با استفاده از ویژگی «پایپینگ»، از پاسخ پرسش‌های قبلی در پرسش‌های بعدی استفاده کنید. برای مثال در ابتدای فرم از پاسخ‌دهنده درخواست کنید نام و نام خانوادگی خود را وارد کند. سپس از نام او در پرسش‌های بعدی استفاده کنید و او را مخاطب قرار دهید.
  • به کمک ویژگی «جلوگیری از ثبت بیش از یک‌بار پاسخ» از تکرار پاسخ‌دهی به فرم نظرسنجی هتل و دریافت پاسخ‌های تکراری جلوگیری کنید و داده‌های معتبرتری جمع‌آوری کنید.

سوالات متداول نظرسنجی هتل و اقامتگاه

بهترین روش برای سنجش رضایت مشتریان هتل و اقامتگاه، نظرسنجی آنلاین است.

  • در نظرسنجی آنلاین، شما محدودیتی برای زمان و مکان نظرسنجی ندارید. از این روی، هیچ یک از مهمانان هتل از قلم نمی‌افتند.
  • نرخ پاسخ‌دهی و مشارکت در این ارزیابی بالاست، چرا که تکمیل فرم‌های آنلاین به راحتی، ازطریق موبایل و حتی درصورت قطعی اینترنت ممکن است. (پرس‌لاین این امکان را به پاسخ‌دهنده‌ها می‌دهد که به صورت آفلاین پاسخ‌ها و نظرات‌شان را ثبت کنند).
  • از فرم‌های طولانی و کاغذی خبری نیست و هر موضوع می‌تواند به شکل جداگانه‌ای مورد ارزیابی و نظرسنجی قرار گیرد. برای مثال، نظرسنجی هتل را می‌توانید قبل از خروج از سایت یا پس از رزرو آنلاین اتاق، به کاربران وب‌سایت نمایش دهید. رضایت مهمانان هتل درباره کیفیت و سرویس‌های هتل را می‌توانید بعد از اقامت در هتل و در زمان تحویل اتاق ارزیابی کنید. کیفیت غذا و امکانات رستوران هتل خود را می‌توانید پس از سرو غذا در رستوران انجام دهید. به این‌ترتیب، مشتریان شما در زمان مناسب و با چند پرسش کوتاه در نظرسنجی‌ها مشارکت می‌کنند.
  • تحلیل داده‌ها و نتایج نظرسنجی در روش آنلاین بسیار سریع و دقیق است. شما با استفاده از گزارش‌های پرس‌لاین بعد از انجام هر نظرسنجی به جدول‌های نتایج و فایل‌های اکسل مربوطه دسترسی دارید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید داده‌ها را بررسی کرده و براساس آن برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی کنید.

انتخاب سوالات نظرسنجی هتل از مهم‌ترین بخش‌های طراحی پرسشنامه‌های شماست. بهتر است در اولین قدم، هدف خود را از برگزاری نظرسنجی مشتریان مشخص کنید. جمع‌آوری اطلاعات دموگرافیک مشتریان، ارزیابی کیفیت خدمات هتل، سنجش کیفیت غذا و نوشیدنی‌ها، سنجش رضایت از امکانات اتاق یا امکانات تفریحی هتل، ارزیابی رفتار پرسنل، بررسی فرایندهای رزرو و پذیرش و سنجش اثرگذاری اقدامات تبلیغاتی و بازاریابی هتل‌ها، همگی از جمله اهداف مدیران هتل‌ها برای نظرسنجی هستند.

در گام بعدی و با توجه به هدف نظرسنجی می‌توانید سوالات نظرسنجی‌تان را مشخص کنید. در ادامه نمونه‌هایی از کارآمدترین پرسش‌های نظرسنجی را ببینید.

  • به طور کلی چقدر از خدمات هتل ما رضایت دارید؟
  • آیا باز هم هتل ما را برای اقامت‌های بعدی خود انتخاب می‌کنید؟
  • به برخورد کارکنان بخش پذیرش هتل چه امتیازی می‌دهید؟
  • به برخورد و رفتار پرسنل رستوران چه امتیازی می‌دهید؟
  • اتاق شما از نظر نظافت و رعایت اصول بهداشتی چگونه بود؟
  • امکانات اتاق شما از جمله رخت‌خواب‌ها، میز و صندلی، وسایل سرمایش و گرمایش چطور بود؟
  • پیشنهاد یا انتقادی برای بهبود خدمات یا کیفیت اتاق اقامت‌تان دارید؟
  • کیفیت غذای رستوران چطور بود؟
  • غذاهای رستوران را سالم و تازه دیدید؟
  • نظرتان درباره محیط‌های عمومی هتل مثل لابی و کافی‌شاپ هتل چیست؟
  • از نظر شما امکانات و خدمات هتل ما در چه بخش‌هایی امکان بهبود دارد؟
  • از چه طریقی با هتل ما آشنا شدید؟ (پاسخ این پرسش می‌تواند به شما کمک کند بفهمید در چه فضاهایی باید فعالیت‌تان را بیشتر کنید و در چه فضاها و روش‌هایی تبلیغات خوبی داشته‌اید)

برای افزایش نرخ پاسخ‌دهی و ترغیب مشتریان به بیان نظرات‌شان:

  • نظرسنجی‌های کوتاهی طراحی کنید و از پرسیدن تعداد زیادی سوال بپرهیزید.
  • در زمان ترک هتل یا پس از دریافت هر خدمت، نظرسنجی را به مشتری ارسال کنید و به‌صورت شفاهی از او درخواست کنید به نظرسنجی شما پاسخ دهد.
  • در طراحی نظرسنجی خود از تصاویر زیبا، رنگ جذاب پس‌زمینه و پرسش‌های شفاف و خوانا استفاده کنید (تمامی این قابلیت‌ها در بخش طراحی پنل کاربری پرس‌لاین در اختیار شماست).
  • نظرسنجی خود را ازطریق ایمیل، پیامک، وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، واتس‌اپ و غیره به دست مشتریان و مهمانان خود برسانید.
  • در ازای تکمیل پرسشنامه، به مشتریان تخفیف یا پیشنهاد ویژه بدهید. برای مثال، کد تخفیف رستوران یا پیشنهاد ویژه‌ای برای استفاده رایگان از برخی خدمات هتل را در نظربگیرید.
  • پرسش‌های شخصی نپرسید و اگر برای شناخت مشتریان نیازمند جمع‌آوری اطلاعات شخصی مهمانان هستید، حتماً به آن‌ها اطمینان دهید که پاسخ‌هایشان محرمانه باقی می‌ماند.

با استفاده از وب‌هوک و API پرس‌لاین می‌توانید تمام نظرسنجی‌ها و فرم‌هایتان را به پایگاه داده‌های خود یا وب‌سایت‌تان متصل کنید. هم‌چنین، می‌توانید لینک پرسشنامه‌ی خود را در وب‌سایت جای‌گذاری یا embed کنید.

ساخت فرم و نظرسنجی به زبان فارسی، عدم محدودیت در تعداد سوال، بانک نمونه فرم‌ها و نظرسنجی‌های آماده، افزودن شرط به سوال‌ها، پاس‌دادن داده‌ها به فرم و پرسشنامه، شخص‌سازی صفحات خوش‌آمدگویی و تشکر، استفاده از رنگ‌ و لوگوی سازمان، تنظیم ایمیل اطلاع‌رسانی برای طراح سوال یا پاسخ‌دهنده و استفاده از API، از جمله ویژگی‌هاییست که در پرس‌لاین در اختیار شماست.

پُرس‌لاین گوگل ‌فرم سروی مانکی
سازگاری با زبان فارسی
سوالات استاندارد
سوالات پیشرفته
عدم محدودیت در تعداد سوال به ازای هر پرسشنامه تنها ۱۰ سوال در کاربری رایگان
عدم محدودیت در تعداد پاسخ (نسخه رایگان) ۱۰۰ پاسخ ۱۰۰ پاسخ
عدم محدودیت در تعداد پاسخ (نسخه غیر رایگان)
بانک پرسشنامه‌های استاندارد آماده
افزودن شرط به سوال تنها در سوال چند گزینه‌ای
افزودن امتیاز به سوال
تعریف متغیر و درج اطلاعات مخفی
استفاده از امتیاز در متن سوال‌ها
استفاده از پاسخی در متن سوال دیگر
سفارشی‌سازی صفحه تشکر بعد از ارسال پاسخ‌ها
افزودن تصویر در پس‌زمینه و تم‌های آماده برای رنگ‌بندی پرسشنامه
حذف برندینگ
انواع شیوه‌های ارسال:
ارسال در شبکه‌های اجتماعی
نمایش پاپ‌آپ
قراردادن در وب‌سایت
تامین امنیت اطلاعات توسط پروتکل SSL
انواع شیوه‌های احراز هویت در هنگام ورود به مطالعه ورود با گوگل
تنظیم ایمیل‌های اطلاع‌رسانی به ازای پاسخ‌های دریافتی
گزارش‌های گرافیکی عمومی
پارادیتا و شاخص‌های پاسخ‌دهی
جدول نتایج و خروجی اکسل
افزودن فیلترهای پیشرفته به نتایج و تولید گزارش‌های تحلیلی متنوع
استفاده از API
پشتیبانی ایمیل، تلفن، چت آنلاین ایمیل و تلفن

برای ساخت فرم و پرسشنامه‌ی رایگان کافیست با ثبت نام در سایت پرس‌لاین وارد حساب کاربری خود شوید. پس از آن می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های این ابزار پرسشنامه‌هایتان را بسازید. برخی از امکانات پیشرفته پرس‌لاین در کاربری حرفه‌ای و سازمانی آن گنجانده شده‌اند و برای استفاده از آن‌ها می‌توانید حساب‌تان را با مناسب‌ترین قیمت ارتقا دهید.

قطار تکنولوژی، هر روز با سرعت بیشتری در حرکت است و کسب‌وکارهای زیادی به‌دلیل عدم تغییر رویکردهایشان از این قطار جا می‌مانند. مدیرانی که تا دیروز، با پخش آگهی‌های تبلیغاتی، مهمانان و توریست‌های زیادی را به اقامت در هتل‌شان مجاب می‌کردند، حالا با اتاق‌های خالی از سکنه روبه‌رویند. در این‌میان، مدیران و متخصصانی که بر افزایش کیفیت خدمات و بهبود رضایت و وفاداری مشتریان‌شان تمرکز دارند، پیروز میدان هستند. همین امروز، فرایندهای دستی و فرم‌های کاغذی‌تان را حذف کنید و سنجش رضایت مشتریان را در اولویت برنامه‌هایتان بگذارید.