طراحی پرسشنامه آنلاین

آنچه از آمار برای گزارش نتایج پرسشنامه باید بدانید- بخش اول

تحلیل داده جمع‌آوری‌شده و گزارش نتایج به ذینفعان، آخرین مرحله انجام مطالعه و پیمایش است. استفاده از نمودارهای گرافیکی در گزارش نه تنها رایج بلکه برای انتقال اثربخش مفاهیم، ضروری است. خلاصه‌سازی که به کمک نمودار و جداول آماری رخ...

مدیریت تغییر

آیا سازمان‌تان برای ایجاد مزیت رقابتی بر پایه فناوری اطلاعات‌ به اندازه کافی تلاش کرده‌ است!؟

مایکل پورتر، استاد و متفکر برجسته مدیریت، ۳۲ سال قبل مقاله‌ای در هاروارد بیزینس ریویو منتشر می‌کند و می‌نویسد: «هیچ شرکتی نمی‌تواند از تاثیرات ناشی از انقلاب اطلاعات و فناوری‌های اطلاعاتی بگریزد. انقلاب اطلاعاتی نحوه رقابت بین...

مدیریت تغییر

موفقیت تغییر در سازمان خود را تضمین کنید

بی‌شک بهبود عملکرد دغدغه همیشگی مدیران سازمان‌ها است. آن‌ها راهکارهای مختلفی برای تحقق این هدف در پیش می‌گیرند مانند برنامه‌ریزی استراتژیک، تعیین چشم‌انداز و اهداف، بازمهندسی فرایندهای سازمان، پیاده‌سازی راهکار نرم‌افزاری مانند...

مدیریت تغییر

برای تغییر در سازمان خود آماده شوید!

«فرهنگ» محبوب‌ترین کلمه لغت‌نامه «مریام وبستر» در سال ۲۰۱۴ بوده است. اگر نگاهی به متون مدیریتی بیندازید به انواع و اقسام فرهنگ‌‌ها برمی‌خورید: فرهنگ نوآوری، فرهنگ مدیریت دانش، فرهنگ تشریک مساعی، فرهنگ تعالی و … . در تعامل...

طراحی پرسشنامه آنلاین

آنچه در مورد طیف لیکرت باید بدانید

طیف لیکرت یا مقیاس لیکرت، یکی از رایج‌ترین سوالات پرسشنامه‌هاست. حتی اگر نام آن به گوش شما نخورده باشد، اگر تجربه پاسخ‌دهی به پرسشنامه‌ای را داشته باشید، به احتمال زیاد به این نوع سوال برخورده‌اید. هرچند پاسخ‌دهی به سوال طیف...

مدیریت تجربه مشتری

رضایت‌سنجی سالانه یا در لحظه مشتریان، کدام موثرتر است؟

هاروارد بیزینس ریویو نتایج مطالعه‌ای بلند‌مدت در مورد تاثیر رضایت‌سنجی مشتریان را این چنین بیان می‌کند: «گروهی از مشتریان که رضایت‌سنجی شدند در مقایسه با گروهی دیگر که بازخورد آن‌ها برای مدتی گرفته نشد، خرید بیشتری داشتند،...

مدیریت تجربه مشتری

چهار سوال که باید در رضایت‌سنجی مشتریان بپرسید

نتایج مطالعه‌ای که در کتاب «در وهله اول، تمام قوانین را زیر پا بگذارید!» توسط موسسه گالوپ منتشر شده است، هرم چهار سطحی انتظار مشتریان را توصیف می‌کند که در مطالعات رضایت‌سنجی مشتریان باید مورد توجه قرار گیرد. به تدریج که ارتباط...

طراحی پرسشنامه آنلاین

پرسشنامه هم باید بتواند نه بگوید!

چرا «نه گفتن» موضوع بسیاری از کتاب‌ها و مطالب بلاگ‌ها است و نقل‌قول‌هایی از استیو جابز و دیگر افراد تاثیرگذار کسب‌و‌کار در مورد اهمیت نه گفتن مدام به اشتراک گذاشته می‌شود؟ پاسخ مثبت دادن راحت‌تر از نه گفتن است و این تمایل ذهنی...