تحقیقات بازاریابی

راهنمای شناخت مشتریان به کمک پرسونا – بخش اول

معنی پرسونا چیست؟ پرسونا یکی از شیوه‌های بخش بندی بازار است که از جمع‌آوری و تحلیل مجموعه‌ای از داده‌های کمی و کیفی برای ایجاد الگو یا نماینده‌ای از جامعه هدف حاصل می‌شود. پرسونا، نمایندگان فرضی و عام افراد واقعی هستند که...

مدیریت تجربه کارکنان

آیا ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان منسوخ شده است؟

آمار نشان می‌دهد ۷۰٪ شرکت‌ها، در حال تغییر مدل ارزیابی عملکرد کارکنان به شکل سالانه هستند. مقاله «انقلابی در مدیریت عملکرد کارکنان» که در سال ۲۰۱۶ در هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده است، به سه دلیل عمده رویگردانی کسب‌و‌کارها از...

طراحی پرسشنامه آنلاین

۴ تکنیک برای افزایش تعداد پاسخ‌ها به پرسشنامه آنلاین

پیتر دراکر می‌گوید «بارزترین نقطه قوت من به عنوان مشاور این است که می‌توانم به راحتی سوال‌هایم را بپرسم حتی اگر یک فرد عامی جلوه کنم» اما در عمل، آمارها نشان می‌دهند حدود ۶۰٪  صاحبان استارت‌‌آپ‌ها و کسب‌و‌کارها هرگز پیمایش و...

تحقیقات بازاریابی طراحی پرسشنامه آنلاین

چگونه با تحقیقات بازار از موفقیت ایده خود اطمینان یابید؟

مجله فورچون سال ۲۰۱۴، در مقاله‌ای با عنوان «دلایل شکست استارت‌آپ‌ها، براساس نظر موسسان آن‌ها» اصلی‌ترین دلیل عدم موفقیت استارت‌آپ‌ها را در نبود نیاز بازار برای محصول تولیده‌شده می‌داند. بر این اساس بررسی بازار و تحلیل نیاز...

طراحی پرسشنامه آنلاین مدیریت تجربه مشتری

اصول نظرسنجی مشتری به عنوان بخشی از تجربه مشتری

بهبود تجربه مشتری دغدغه بسیاری از سازمان‌ها است. استفاده از پیمایش و نظرسنجی از مشتریان، از جمله رایج‌ترین راه‌های دریافت بازخورد مشتری در نقاط تماس(Touchpoints) وی با سازمان است. اما آنچه کمتر به آن توجه می‌شود این است که...

مدیریت تجربه کارکنان مدیریت تغییر

چگونه فرهنگ سازمان را برای دریافت بازخورد کارکنان پرورش دهیم؟

رفتار بسیاری از مدیران سازمان‌های ایرانی نشان می‌دهد که اهمیت مشتری و بازخورد وی در پیشرفت کسب‌و‌کار را درک کرده‌اند و تلاش می‌کنند فرایند، فناوری و منابع انسانی خود را در جهت رضایت و وفاداری مشتری تجهیز کنند. از سوی دیگر، وقتی...

مدیریت تجربه مشتری

اندازه‌گیری سنتی رضایت مشتری را فراموش کنید- بخش دوم

در بخش اول این مطلب، ضمن اشاره به ضعف‌ها و کاستی‌های اندازه‌گیری سنتی رضایت مشتری، چهار اصل که سازمان‌های پیشرو در رضایت‌سنجی مشتری استفاده می کنند، بیان شد. در ادامه با چهار اصل دیگر آشنا شوید. اصل پنجم: نتایج شاخص‌های رضایت و...

مدیریت تجربه مشتری

اندازه‌گیری سنتی رضایت مشتری را فراموش کنید- بخش اول

شیوه‌های سنتی رضایت‌سنجی مشتری، کاستی‌ها و ضعف‌هایی دارد از جمله: شاخص‌هایی مانند شاخص خالص مروجان(NPS) یا شاخص تلاش مشتری(CES) با این هدف طراحی شده‌اند که کاستی‌های فوق را از بین ببرند. سازمانی که NPS یا CES را پیاده‌سازی...