تحقیقات بازاریابی

چگونه تحقیقات بازار انجام دهیم: راهنمای کامل و نمونه پرسشنامه‌ها

دیوید دارمانین، مدیرعامل Hotjar پیش از آن‌که این استارتاپ موفق را راه‌اندازی کند، دو کسب‌وکار دیگر را نابود کرده بود. در هر یک از این کسب‌وکار های شکست خورده، او و همکارانش ماه‌ها برای طراحی و ساخت محصولی فوق‌العاده زمان گذاشته...

تحقیقات بازاریابی

راهنمای قدم به قدم انجام مراحل تحقیقات بازار و انواع نظرسنجی تحقیقات بازار

تحقیقات بازار، قدم اول در تبدیل ایده محصول یا خدمت به کسب‌و‌کاری پذیرفتنی از سوی بازار است. شرکت‌هایی که می‌دانند چگونه و چه زمانی از ابزارهای گسترده تحقیقات استفاده کنند، مزیت رقابتی ارزنده‌ای در برابر رقبایشان در آگاهی بخشی به...

تحقیقات بازاریابی

اصول و نکات طراحی سوال غربالگری در تحقیقات بازار

فرض کنید که می‌خواهید از جامعه آماری بزرگی درباره موضوعی خاص تحقیق کنید. برای این‌که بتوانید مخاطب هدف واقعی جامعه‌تان را پیدا کنید و نتایج منطقی و صحیحی به دست آورید، استفاده از سوال غربالگری به شما کمک شایانی در انجام تحقیقات...

تحقیقات بازاریابی

سوالات رایج در پرسشنامه تحقیقات بازار و اصول طراحی سوال

نه تنها تحقیقات بازار معتبرترین، ثابت‌شده ترین و عملی‌ترین راه پاسخ‌گویی تحقیقی و داده محور به سوالات مهم کسب‌وکارها است، بلکه باید گفت استفاده از تحقیقات بازار، یکتا روشی است که می‌توان با آن به نیازهای اساسی بیزنس‌ها به درستی...

مدیریت تجربه کارکنان

ارزیابی ۳۶۰ درجه چیست؟ چگونه باید آن را شروع کرد؟

تصور کنید برای خرید موبایل به یک فروشگاه آنلاین مراجعه می‌کنید و متوجه می‌شوید زیر هر مدل موبایلی که جستجو می‌کنید تنها یک نظر وجود دارد. زمانی‌که در حال خواندن نظرات هستید، می‌فهمید کلیه نظرها توسط یک نفر نوشته شده است. آیا به...

مدیریت تجربه کارکنان

پُرس‌لاین چگونه به مدیران منابع انسانی کمک می‌کند؟

امروزه، مدیران منابع انسانی بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های کشور، حیطه کاری خود را فراتر از فعالیت‌های سنتی اداری و استخدام کارکنان می‌دانند. نقش توسعه کارکنان و سرمایه‌های انسانی در عملکرد کسب‌و‌کار سبب شده است رهبران و مدیران...

مدیریت تغییر

۸ دلیل رایج شکست تغییر در سازمان ها که منجر به نابودی می‌شود

تحقیقات نشان می‌دهد ۷۰ درصد از پروژه‌های تغییر در سازمان‌ها شکست می‌خورند! آیا این موضوع به این معنی است که باید تغییرات جدی در سازمان را فراموش کنیم؟ در این مقاله با ما همراه شوید تا علل اصلی شکست تغییر در سازمان‌ها و راهکارهای...

مدیریت تجربه مشتری

شاخص‌های تجربه مشتری؛ CSAT، CES، NPS چگونه کار می‌کنند؟- بخش دوم

در بخش اول این مطلب شاخص‌های تجربه مشتری که برای اندازه‌گیری وفاداری مشتری کاربرد دارند را معرفی و تشریح کردیم. این شاخص‌ها عبارتند از شاخص NPS یا شاخص خالص مروجان و شاخص CES یا شاخص تلاش مشتری. در ادامه، شاخص‌های اندازه‌گیری...