مدیریت تجربه مشتری

شاخص‌های تجربه مشتری؛ CSAT، CES، NPS چگونه کار می‌کنند؟- بخش دوم

در بخش اول این مطلب شاخص‌های تجربه مشتری که برای اندازه‌گیری وفاداری مشتری کاربرد دارند را معرفی و تشریح کردیم. این شاخص‌ها عبارتند از شاخص NPS یا شاخص خالص مروجان و شاخص CES یا شاخص تلاش مشتری. در ادامه، شاخص‌های اندازه‌گیری...

مدیریت تجربه مشتری

شاخص‌های تجربه مشتری؛ CSAT، CES، NPS چگونه کار می‌کنند؟

تجربه مشتری تا سال ۲۰۲۰، اصلی‌ترین نقطه تمایز و مزیت رقابتی برندها خواهد بود(منبع). شرکت‌های آینده‌نگر و پیشرو که به جای جنگ و رقابت بر سر قیمت‌ها، بر شاخص‌های تجربه مشتری تمرکز کرده‌اند در زمینه نگهداشت و توسعه مشتری موفق‌تر عمل...

طراحی پرسشنامه آنلاین

اطلاعات دموگرافیک را در ابتدای پرسشنامه آنلاین باید پرسید یا در انتهای آن؟

اطلاعات دموگرافیک یا ویژگی‌های جمعیت‌ شناختی یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت و درک درست مخاطبان است. به کمک سوالات دموگرافیک می‌توان بخش‌بندی بازار را انجام داد و سپس با استفاده از تاکتیک‌های مختلف بازاریابی، پیام مشخصی را به هر...

تحقیقات بازاریابی مدیریت تجربه مشتری

۳۴ سوال رایج در پرسشنامه تحقیقات بازار و نظرسنجی مشتری

ساخت پرسشنامه تحقیقات بازار یا فرم نظرسنجی مشتری به کمک نرم‌افزار فرم ساز آنلاین پُرس‌لاین، بسیار راحت و سریع است. در اختیار داشتن نمونه پرسشنامه یا بانک سوال‌های نظرسنجی‌های مشتری یا تحقیقات بازار، انجام این پرسشگری‌ها را تا ۷۰٪...

مدیریت تجربه مشتری

مدیریت تجربه مشتری: چرا و چگونه حلقه بازخورد مشتری را کامل کنیم؟

مدیران کسب‌و‌کارها تلاش می‌کنند کانال‌های مختلفی برای شنیدن صدای مشتری و کارکنان ایجاد کنند. نگاهی به اطراف خود بیندازید. تقریبا روی بسته‌بندی هر قلم خوراکی، شماره تلفن صدای مشتری وجود دارد. درون راهروهای شرکت‌ها، صندوق‌ها یا...

تحقیقات بازاریابی مدیریت تجربه مشتری

راهنمای جامع شناخت و طراحی پرسونای مشتری

پرسونای مشتری یا پرسونای خریدار چیست؟ چطور باید طراحی پرسونا را انجام داد؟ از چه ابزارهایی باید در طراحی پرسونای مخاطب استفاده کرد؟ ارتباط پرسونای مشتری با سایر ابعاد کسب‌و‌کار چیست؟ پاسخ کلیه این سوال‌ها را به همراه نمونه...

طراحی پرسشنامه آنلاین مدیریت تجربه کارکنان

ارزیابی عملکرد و نظرسنجی کارکنان به کمک پُرس‌لاین: چه کاربردهایی در میان سازمان‌ها رایج است؟

ارزیابی عملکرد کارکنان، رضایت شغلی، رضایت سنجی کارکنان، نظرسنجی کارگاه آموزشی، فرم سفارش غذا و … برخی از موارد استفاده از پرسشنامه آنلاین و فرم ساز پُرس‌لاین هستند. هرچند، هرکسب‌و‌کار نیازمندی‌ها و مدل‌های خاص خود را برای...

مدیریت تجربه مشتری

مدیریت تجربه مشتری: آنچه برای تدوین استراتژی تجربه مشتری باید بدانید!

تجربه مشتری(Customer Experience/CX) از جمله کلیدی‌ترین عوامل افزایش درآمد سازمان‌ها است. به همین دلیل، سرمایه‌گذاری هنگفتی در سال‌های اخیر بر روی مدیریت تجربه مشتری از سوی سازمان‌ها انجام شده و در حال انجام است. براساس نتایج یک...