تحقیقات بازاریابی

آگاهی از برند: راهنمایی برای مدیران بازاریابی و تحقیقات بازار

آگاهی از برند، یکی از ابعاد برنامه مدیریت تجربه برند(Brand Experience Management یا BX) است. هدف از انجام مطالعات تجربه برند، سنجش عملکرد با ارزش‌ترین دارایی سازمان یعنی «برند» است؛ تا نه تنها ارزش تجاری برند خود را درک کنید بلکه...

مدیریت تجربه مشتری

راهنمای نظرسنجی مشتری در مرکز تماس

نظرسنجی مشتری بخشی جدایی‌ناپذیر از مدیریت مرکز تماس یا کال سنتر است. جدا از اینکه متدولوژی شما برای سنجش رضایت مشتری، شاخص خالص مروجان، شاخص تلاش مشتری یا شاخص دیگری است، جمع‌آوری بازخورد مشتری بعد از تماس کمک می‌کند: بفهمید کدام...

طراحی پرسشنامه آنلاین

راهنمای انتخاب نوع سوال در پرسشنامه آنلاین

استفاده از فرم‌ ساز آنلاین یا نرم‌افزار ساخت پرسشنامه آنلاین، یکی از محبوب‌ترین و رایج‌ترین شیوه‌ها برای جمع‌آوری داده‌ها است. سوال‌ها، مهم‌ترین جزء فرم یا پرسشنامه آنلاین هستند و انتخاب صحیح از میان ده‌ها نوع سوال، ضمن اینکه...

مدیریت تجربه کارکنان

خودارزیابی؛ سبک رهبری شما چیست؟

چرا برخی مدیران و رهبران رشد می‌کنند و برخی دیگر خیر؟ صلاحیت‌های حرفه‌ای قطعا تاثیرگذار هستند، اما موفقیت نهایی تا حد زیادی به «چگونگی‌ها» وابسته است؛ اینکه رهبران و مدیران چگونه با تیم‌ها و فرهنگ سازمانی می‌توانند ارتباط برقرار...

تحقیقات بازاریابی

چگونه برای ایده محصول یا خدمت جدید، تحقیقات بازار انجام دهید؟

تحقیقات بازار، قدم اول در تبدیل ایده محصول یا خدمت به کسب‌و‌کاری پذیرفتنی از سوی بازار است. تحقیقات بازار مرتبط با محصول یا خدمتی جدید، عموما با گامی مهم تحت عنوان اعتبارسنجی بازار(Market Validation) شروع می‌شود. اعتبارسنجی بازار...

مدیریت تجربه مشتری

۸ راهکار مدیریت تجربه مشتری برای بهبود وفاداری مشتری

مدیریت تجربه مشتری نقشی غیر قابل انکار در موفقیت سازمان‌ها دارد. تحقیقات نشان می‌دهند سازمان‌هایی که تجربه مشتری مطلوب و رضایت‌بخشی برای مشتریان خود رقم می‌زنند تا ۶ برابر، عملکرد مالی بهتری در مقایسه با سازمان‌هایی دارند که...

مدیریت تجربه کارکنان

راهنمای اندازه‌گیری تعلق خاطر کارکنان

تعلق خاطر کارکنان(Employee Engagement) از جمله مفاهیمی است که در میان بسیاری از مدیران و مشاوران منابع انسانی رایج شده است. تحقیقات نشان می‌دهند سازمان دارای کارکنان با تعلق خاطر بالاتر، دستاوردهای بهتری، مثلا مشتریان وفادار...

مدیریت تجربه مشتری

برترین تجارب در پیاده‌سازی شاخص NPS

شاخص NPS تنها شاخصی است که به شیوه‌ای بسیار ساده، دیدگاهی در خصوص وفاداری مشتری فراهم می‌کند. به کمک شاخص خالص ترویج‌کنندگان نه تنها می‌توان در خصوص عملکرد شرکت در قبال مشتریان قضاوت کرد بلکه راهکارهای بهبود عملکرد را نیز می‌توان...