ممکن است شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که فکر می‌کنند شاخص وفاداری مشتریان، معیاری نابود شده […]


آخرین مقاله‌ها

  ممکن است شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که فکر می‌کنند شاخص وفاداری مشتریان، معیاری نابود شده […]

اشتباهات رایج در نوشتن پرسشنامه و نظرسنجی آنلاین،‌ منجر به کاهش نرخ پاسخ‌دهی یا جمع‌آوری داده‌هایی با کیفیت پایین می‌شوند. در این نوشته سعی می‌کنیم به بررسی ۷ اشتباه رایج در طراحی پرسشنامه آنلاین و روش جلوگیری از بروز آن‌ها بپردازیم.

ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش تعیین برنامه و اهداف آینده سازمان پرسشنامه آنلاین است. اما نه به آن معنی که هر پرسشنامه آنلاینی می‌تواند چنین قابلیتی داشته باشد. سوالات اشتباه خطر بزرگی برای سیستم به شمار می‌آیند چرا که برنامه‌ریزی‌های غلط می‌تواند از همین‌جا شروع شود. 

دکتر نیهات تاوسون (Nihat Tavsan) در کتاب خود عصر حاضر را «عصر تجربه مشتریان» می‌نامد و معتقد است در فرآیند تحول بازاریابی، این روزها باید بیش از هر چیز دیگر برای بهبود تجربه مشتریان تلاش کرد.

مشاهده همه