منابع انسانی شما محدودند، صدای آن‌ها را بشنوید!

  • ساخت فرم‌های استخدام و ارزیابی
  • سنجش رضایت و وفاداری کارکنان
  • ارزیابی دوره‌ای عملکرد
  • مطالعه خروج کارکنان
رایگان شروع کنید

چه ویژگی‌هایی پُرس‌لاین را به بهترین نرم‌افزار ارزیابی عملکرد و نظرسنجی کارکنان تبدیل می‌کند؟

انواع سوالات نظرسنجی مشتریان در پنل کاربری سایت نظرسنجی ساز پرس لاین

ساخت انواع ارزیابی و نظرسنجی با چند کلیک

انواع نظرسنجی‌، فرم و ارزیابی را با کشیدن و رهاکردن نوع سوال موردنظرتان بسازید. سوالات چندگزینه‌ای، متنی، درجه‌بندی، طیفی و آپلود فایل، تنها چند نمونه از انواع سوالاتی است که در پرس‌لاین در اختیار شماست.

تعریف شرط و امتیاز در طراحی پرسشنامه آنلاین و ارسال لینک نظرسنجی در واتساپ، تلگرام، شاد و سایر سایت‌ها

تعریف شرط و امتیاز روی هر سوال یا هر بخش

روی سوالات نظرسنجی منابع انسانی، شرط بگذارید و کارکنان را براساس عنوان شغلی یا واحد مربوطه به سوالات اختصاصی هدایت کنید. هم‌چنین با افزودن امتیاز روی سوالات ارزیابی، شاخص‌های عملکردی پرسنل را اندازه‌گیری و تحلیل کنید.

نمایی از امکانات احراز هویت پاسخدهندگان پرسشنامه در سایت پرس لاین

‌احراز هویت کارکنان برای ورود به فرم‌ها

با قابلیت احراز هویت پرس‌لاین، دسترسی به فرم‌ها یا نظرسنجی‌های کارمندان را محدود کنید. در این حالت، کارکنان یا مدیران تنها با ورود کد پرسنلی، کد ملی یا ایمیل خود امکان ورود و تکمیل پرسشنامه، فرم یا ارزیابی شما را دارند.

نحوه آپلود فایل در پرسشنامه پرس‌لاین

دریافت رزومه و غربال‌گری متقاضیان

با استفاده از سوال آپلود فایل، رزومه متقاضیان را یک‌جا دریافت کنید. هم‌چنین می‌توانید با تعریف سوالات غربال‌گری از دریافت رزومه‌های نامرتبط جلوگیری کنید. اطلاع‌رسانی خودکار پذیرش یا رد به متقاضی، از دیگر قابلیت‌هایی است که فرایند استخدام را آسان می‌کند.

نمایی از صفحه پاسخدهی در سایت پرس لاین

گزارش‌های پیشرفته و دریافت پاسخنامه‌ها

در بخش گزارش‌های پرس‌لاین، نمودارها و جدول‌های آماری نتایج آزمون‌ها و ارزیابی‌ها را ببینید، پاسخنامه مجزای هر یک از پرسنل را دریافت و ذخیره کنید، یا نتایج و پاسخنامه‌ها را برای مدیران ذی‌نفع ارسال کنید.

رایگان شروع کنید

نمونه فرم‌ها و ارزیابی‌های منابع انسانی – برای رشد و بالندگی سازمان!

چطور با پرس‌لاین نظرسنجی یا پرسشنامه ارزیابی عملکرد بسازیم؟

با عضویت رایگان در پرس‌لاین می‌توانید فرم و آزمون استخدامی، ارزیابی فرایند جامعه‌پذیری کارکنان، ارزیابی عملکرد مدیران و پرسنل، سنجش اثربخشی یا نیازسنجی آموزش، نظرسنجی منابع انسانی، مصاحبه خروج کارکنان و ده‌ها مورد دیگر را بسازید.

گام اول: ایجاد نظرسنجی

در سایت پرس‌لاین، رایگان ثبت نام کنید و با چند کلیک پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌های کارکنان را بسازید. در این مرحله، شما به نمونه‌پرسشنامه‌های آماده دسترسی دارید یا می‌توانید براساس نیازتان، پرسش‌ها را طراحی کنید.

گام دوم: طراحی نظرسنجی

با استفاده از قابلیت‌های بخش طراحی، فرم‌ها و ارزیابی‌های منابع انسانی سازمان را مطابق هویت برندتان طراحی کنید. در این مرحله می‌توانید رنگ نوشته‌ها، دکمه‌ها و پس‌زمینه را انتخاب کنید یا لوگو و تصویر دلخواه‌تان را نمایش دهید.

گام سوم: تنظیمات نهایی و ارسال

تنظیمات دلخواه‌تان را به پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌هایتان بیافزایید. احراز هویت، ساخت کلید، تنظیمات اطلاع‌رسانی، ارسال ازطریق ایمیل و پیام‌رسان‌ها یا نمایش به‌شکل پاپ‌آپ از جمله تنظیماتی هستند که در اختیار شماست.

رایگان حساب بسازید

پُرس‌لاین نرم‌افزار پرسشنامه آنلاین و فرم ساز مورد اعتماد

چطور با پرس‌لاین فرایند جذب و استخدام سازمان را سرعت دهیم؟

یکی از فرایندهای وقت‌گیر و هزینه‌بر در واحدهای منابع انسانی، فرایند جذب و استخدام نیروهای موردنیاز است. از دریافت رزومه و تفکیک متقاضیان واجدشرایط تا برگزاری مصاحبه و آزمون‌های قبل و بعد از استخدامی را می‌توانید به کمک نرم‌افزار پرس‌لاین پیش ببرید. به این منظور:





نظرسنجی رضایت کارکنان و ارزیابی منابع انسانی چه مزایایی به همراه دارد؟

مدیریت تجربه کارکنان از لحظه‌ی ورودشان به شرکت تا زمانی که سازمان را ترک می‌کنند، هدف استراتژیک واحد منابع انسانی است. سازمان‌ها دریافته‌اند تجربه مشتری‌ زمانی به خوبی رقم می‌خورد که تجربه کارکنان از محیط کاری و شغل‌شان مثبت باشد. از این‌رو، سازمان‌ها در تلاشند با دریافت بازخورد از کارکنان و مدیران، محیط کاری توسعه‌یافته و ایده‌آلی را برای تک‌تک اعضا فراهم کنند.

طراحی و اجرای ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌های کارمندان:

  • به کارکنان نشان می‌دهد که دیدگاه‌های آن‌ها اهمیت دارد و سازمان برای بهبود محیط کاری و تجربه کارکنان مصمم است.
  • نقاط قوت و ضعف عملکرد مدیران، سیاست‌ها، فناوری‌ها و رویه‌های شرکت را مشخص می‌کند و می‌تواند منجر به بهبود عملیاتی، کاهش هزینه‌ها و رضایت شغلی کارکنان شود. چراکه نتایج نظرسنجی کارمندان همه ابعاد سازمان و نه فقط واحد منابع انسانی را متأثر می‌کند.
  • به حفظ و نگهداشت کارکنان کمک می‌کند و هزینه‌های جذب و جایگزینی پرسنل کاهش می‌یابد.
  • به مدیران کمک می‌کند موانع و پیشران‌های تحقق تجربه مطلوب برای مشتری را از نگاه منابع انسانی شناسایی کنند و از این‌طریق، سرعت رشد سازمان را چندبرابر سازند.

رایج‌ترین پرسشنامه‌های ارزیابی کارکنان و انواع نظرسنجی منابع انسانی کدامند؟

دل‌بستگی شغلی، سنجش فرهنگ سازمان، رضایت شغلی، ارزیابی عملکرد، ارزیابی ۳۶۰ درجه، ارزیابی شیوه‌های جبران خدمات و انگیزش کارکنان، ارزیابی شایستگی‌های رفتاری و دانشی کارکنان، ‌سنجش برنامه‌های توسعه شخصی و حرفه‌ای، حالا به بایدهای پررنگ واحدهای منابع انسانی و مدیریت استعداد سازمان‌ها تبدیل شده‌است. در ادامه با رایج‌ترین انواع نظرسنجی‌های مدیریت تجربه کارکنان و ارزیابی‌های عملکرد آشنا می‌شویم.


انواع پرسشنامه‌ها و ارزیابی‌های منابع انسانی از استخدام تا خروج پرسنل

۱- ارزیابی ۳۶۰ درجه و ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران

هدف از ارزیابی ۳۶۰ درجه، دریافت بازخورد درباره عملکرد اعضای تیم‌ها و مدیران ارشد سازمان از نقطه‌نظرات مختلف است. این نوع ارزیابی شامل خودارزیابی، ارزیابی عملکرد توسط مدیر یا سرپرست، ارزیابی عملکرد توسط همکاران هم‌رده و ارزیابی عملکرد توسط کارشناسان زیرمجموعه است. در برخی موارد ارزیابی عملکرد توسط مشتری نیز در ارزیابی ۳۶۰ درجه گنجانده می‌شود.

۲- سنجش دلبستگی و تعلق خاطر کارمندان

دلبستگی و تعلق خاطر کارکنان چیزی فراتر از رضایت شغلی است. اگر در رضایت‌سنجی شغلی به دنبال بررسی رضایت فرد از شرایط و مسئولیت‌های شغلی او هستید، در ارزیابی تعلق خاطر کارکنان، میزان تعهد احساسی افراد به شرکت، اهداف و ماموریت‌های آن اندازه‌گیری می‌شود.

۳- رضایت ‌سنجی کارکنان یا ارزیابی رضایت کارمندان

در رضایت‌سنجی کارمندان، میزان رضایت نیروها از شغل، محیط کاری و وظایف‌شان سنجیده می‌شود. عموماً در پرسشنامه سنجش رضایت کارکنان در مورد شرکت، محیط کاری، تعاملات کاری، فرصت‌های رشد و توسعه کارکنان نیز سوالاتی پرسیده می‌شود.

۴- نیازسنجی آموزش و ارزیابی برنامه‌های توسعه فردی و حرفه‌ای

نیازسنجی آموزش‌های موردنیاز کارکنان با هدف تدوین برنامه‌های آموزش و توسعه موردنیاز تیم‌ها انجام می‌شود. در این نوع ارزیابی مشخص می‌شود: الف) کارکنان برای تحقق اهداف کاری به چه آموزش‌هایی نیاز دارند، ب) در مورد برنامه‌های توسعه منابع انسانی شرکت چگونه فکر می‌کنند و پ) اثربخشی دوره‌های آموزشی به چه میزان است؟‌

کارمند آقا شاد در حال پاسخدهی به پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان

۵- ارزیابی برنامه‌های انگیزشی و حقوق و دست‌مزد کارکنان

انگیزه‌سازی نه‌تنها از رسالت‌های واحد منابع انسانی بلکه تمام مدیران سازمان‌هاست. با این‌حال، واحد منابع انسانی معمولاً مسئول اصلی تدوین برنامه‌های انگیزشی و سیاست‌های جبران خدمت کارکنان است.

در این راستا، واحد منابع انسانی برای تدوین استراتژی‌های مرتبط ارزیابی‌های لازم را اجرا می‌کند. در این ارزیابی‌ها به سوالات زیر پاسخ داده می‌شود:

  • آیا کارکنان برنامه‌های انگیزشی را عادلانه و منصفانه می‌دانند؟
  • آیا شیوه‌های جبران خدمت کارکنان رضایت آن‌ها را به دنبال داشته؟
  • آیا مدل جبران خدمت سازمان در مقایسه با شرکت‌های مشابه به اندازه کافی رقابتی است؟
  • آیا کارکنان حس می‌کنند تلاش‌ آن‌ها در سازمان به درستی شناسایی و تقدیر می‌شود؟

۶- ارزیابی وفاداری کارکنان

وفاداری کارکنان نیز مانند وفاداری مشتری شاخص مهمی برای سازمان‌هاست. همان‌طور که در حوزه مشتری، سازمان‌ها برای اندازه‌گیری وفاداری مشتریان، شاخص خالص مروجان یا NPS را ارزیابی می‌کنند، در حوزه منابع انسانی نیز این شاخص با نظرسنجی از کارکنان بررسی می‌شود. این شاخص، شاخص وفاداری کارکنان یا eNPS - Employee Net Promoter Score نام دارد.

در این ارزیابی، از کارمندان سه سوال پرسیده می‌شود:

  • چقدر احتمال دارد سازمان را برای کارکردن به دوستان جویای شغل خود معرفی کنید؟
  • چقدر احتمال دارد استفاده از محصولات/خدمات شرکت را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید؟
  • دلیل شما چیست؟

کارکنان می‌توانند امتیازی بین صفر تا 10 به سوالات شما دهند و بر این اساس پاسخ‌دهنده‌ها در سه گروه سفیران (امتیاز 9 و 10)، کارکنان منفعل (امتیاز 7 و 8) و کارکنان منتقد (امتیاز صفر تا 6) طبقه‌بندی می‌شوند.

۷- نظرسنجی مصاحبه خروج کارکنان

شناخت دلایل خروج کارکنان یکی از نقاط کلیدی در بهبود نرخ نگه‌داشت آن‌هاست. در نظرسنجی خروج کارکنان، دلایل ترک سازمان، نقاط ضعف و قوت، دسترسی یا عدم دسترسی به منابع موردنیاز، وجود یا عدم وجود فرصت‌های رشد و توسعه ارزیابی می‌شود.

۸- نظرسنجی نبض کارکنان

نظرسنجی نبض کارکنان، یکی از جدیدترین ارزیابی‌هادر حوزه مدیریت تجربه کارکنان است. این نظرسنجی شامل ۵ تا ۱۵ سوال است که به صورت منظم در هر ماه برگزار می‌شود. موضوعاتی هم‌چون رضایت شغلی، تعاملات و ارتباطات کاری و رضایت از محیط کار در این نظرسنجی بررسی می‌شود.

ارزیابی نبض کارکنان با نظرسنجی رضایت پرسنل یا ارزیابی تعلق خاطر تفاوت‌هایی دارد؛ برای مثال، منظم و دوره‌ای برگزار می‌شود، بسیار کوتاه‌تر است و تکمیل آن زمان بسیار کمی را می‌طلبد. هم‌چنین، این نظرسنجی بر روی اهداف جاری تمرکز می‌کند و واکنش کارکنان نسبت به تغییرها و برنامه‌های شرکت را بلافاصله می‌سنجد.

رایگان شروع کنید

کاربرهای دیگر در مورد پرس‌لاین چه می‌گویند؟

پویان ابراهیمی - Porsline

پویان ابراهیمی

سرگروه تحقیقات بازار و هوشمندی تجاری شرکت شاتل

پُرس‌لاین، به ما این امکان را داد تا بتوانیم در کمترین زمان و با بالاترین دقت داده‌هایی را جمع‌آوری کنیم که در روش‌های سنتی برایمان هزینه ریالی و زمانی چند برابری داشت. دو ویژگی در پُرس‌لاین ما را به مشتری وفادار خود تبدیل کرده است: اول پنل بسیار کاربر‌پسند و دوم، سرعت و چابکی تیم پشتیبانی و توسعه پُرس‌لاین.

عادل طالبی - Porsline

عادل طالبی

استراتژیست ارشد بازاریابی دیجیتال

پُرس‌لاین یکی از معدود سرویس‌های ایرانیه که به دلیل کاربری بسیار راحت و آسان، من هیچ‌وقت نیاز به راهنما و پشتیبانی پیدا نکردم و این به نظرم مهم‌ترین ویژگی یک SaaS‌ (خدمت نرم افزاری بر بستر ابر) هست که بچه‌های تیم پُرس‌لاین با موفقیت اون رو پیاده‌سازی کردند.

توحید علی‌اشرفی - Porsline

توحید علی‌اشرفی

معاون بازاریابی علی بابا

همواره تحقیقات بازاریابی و شناخت ترجیحات مشتریان، از ابزارهای اساسی ما برای تدوین استراتژی‌های بازاریابی و توسعه محصولات و خدمات‌مان بوده‌. با قطعیت بالایی می‌توان گفت که پرس‌لاین با توجه به ویژگی‌های بومی‌سازی‌شده و امکانات کاربردی‌اش، گزینه اول انتخابی ما برای بسیاری از فعالیت‌های پژوهش بازاریابی است و بسیاری از نیازهای ما را در این حوزه به خوبی پوشش می‌دهد.

دکتر نوید نظافتی - Porsline

دکتر نوید نظافتی

مدیر گروه مدیریت دولتی دانشگاه شهید بهشتی

پُرس‌لاین، ساخت و توزیع پرسشنامه آنلاین را جذاب و حرفه‌ای و تحلیل داده‌ها را ساده می‌کند. فکر می‌کنم از این پس، دانشجویانی که از پُرس‌لاین استفاده نمی‌کنند، مثل کسانی هستند که در مسابقه اتومبیل‌رانی، پیاده می‌دوند.

رامین یزدانی پدرام - کاربر پرس لاین

رامین یزدانی پدرام

مدیر توسعه نرم‌افزار هواپیمایی آتا

پرس‌لاین ابزار قدرتمندی برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه هتل‌ و گردشگری است که به شما امکان طراحی و اجرای هر نوع سناریوی وقت‌گیری را به راحتی و تنها با چند کلیک می‌دهد. با امکانات متنوع و بی‌نظیری مثل استفاده از API و وب‌هوک، به راحتی توانستیم فرم‌ها و پرسشنامه‌هایمان را به سیستم‌های داخلی خود متصل کنیم و گزارش‌های متنوعی بسازیم.

هومن خسروی - کاربر پرس لاین

هومن خسروی

توسعه‌دهنده کسب‌وکار سایت شب

پرس‌لاین اگر تنها سامانه یکپارچه نظرسنجی در ایران نباشد، بدون شک بهترین و کامل‌ترین ابزار ساخت پرسشنامه و نظرسنجی محسوب می‌شود. انواع پژوهش‌ها، تحقیقات بازار و تحقیقات آماری در جمعیت‌های مختلف پرسونایی و مشتریان هدف، با امکانات گسترده این ابزار و گزارش‌های اختصاصی آن قابل انجام است و این موضوع، تمایز پرس‌لاین برای «شب» بوده‌است.

محیا میرزازاد - کاربر پرس لاین

محیا میرزازاد

مسئول باشگاه مشتریان و CRM هتل بین‌المللی هرمز

مدت‌ها بود به دنبال سرویسی جهت نظرسنجی اقامت مهمانان هتل بودیم که قابلیت یکپارچگی با نرم‌افزار رزرواسیون هتل و پنل پیامکی را داشته باشد. با استفاده از پرس‌لاین، نه تنها این فرایند را به سرعت عملیاتی کردیم، بلکه از گزارش‌ها و جدول‌های نتایج‌ برای بهبود خدمات‌ و افزایش ارتباط‌‌مان با مشتری‌ها استفاده می‌کنیم.

وحید دلاوری - Porsline

وحید دلاوری

مدیر IT بیمارستان میلاد

پُرس‌لاین در بیمارستان میلاد، با استقبال زیادی مواجه شد و کاربری اون به سرعت در حوزه‌های مختلف رشد کرد. دلایل مختلفی دارد، اما مهمترین آن‌ها، کاربری و پیاده‌سازی آسان، کاهش هزینه و زمان انجام کارها و دست‌یابی به بازخورد سریع و تحریف نشده است. با استفاده از پُرس‌لاین تحولی اساسی در فرایند‌هایمان ایجاد کردیم.

دكتر محمد جعفری - Porsline

دكتر محمد جعفری

رئیس اداره نرم‌افزار دانشگاه علوم پزشكی مازندران

پرس‌لاين به‌دليل كاربری بسيار راحت و آسان، اين امكان را به ما داده تا در ۲۵ بيمارستان دانشگاه علوم‌پزشكی مازندران، در كمترين زمان و با بالاترين دقت داده‌ها را جمع آوری كنيم و همچنين به‌دليل پياده‌سازی آسان، كاهش هزينه و زمان انجام كارها و دست‌يابی به بازخورد سريع در ساير حوزه‌های دانشگاه نيز با استقبال زيادی مواجه شده‌است.

رایگان شروع کنید

سوالات متداول ساخت نظرسنجی و ارزیابی عملکرد در پرس‌لاین

ساخت انواع فرم، پرسشنامه، نظرسنجی و ارزیابی در پرس‌لاین رایگان است. تنها کافیست با ورود نشانی ایمیل خود حساب کاربری‌تان را بسازید و با زدن روی دکمه «ایجاد پرسشنامه جدید» نظرسنجی موردنیازتان را طراحی کنید. درصورت نیاز به امکانات پیشرفته با پرداخت حق اشتراک می‌توانید به تمام امکانات پنل پرس‌لاین دسترسی داشته باشید. هم‌اکنون واحدهای منابع انسانی کسب‌وکارهای مختلفی از جمله دیجی‌کالا، اسنپ، گلرنگ و تپ‌سی، از پرس‌لاین برای ساخت و اجرای تحقیقات و مطالعات مدیریت تجربه کارکنان‌شان استفاده می‌کنند.

با استفاده از امکانات زیر می‌توانید انواع فرم‌های منابع انسانی از جمله فرم استخدام را در نرم‌افزار پرس‌لاین بسازید:

  • انواع پرسش‌های چندگزینه‌ای، تشریحی، طیف لیکرت و غیره
  • تعریف شرط و امتیاز و محاسبه خودکار امتیاز
  • احراز هویت کارکنان برای ورود به فرم‌ها و پرسشنامه‌ها
  • شناسایی پاسخ‌های تکراری و اسپم
  • تعیین مدت زمان پاسخ‌دهی به آزمون و ارزیابی
  • مشاهده پاسخنامه پاسخ‌دهنده، ذخیره یا ارسال آن به سایرین

تعیین هدف و چشم‌انداز هر تحقیق و پیمایش در مطالعات منابع انسانی از اساسی‌ترین گام‌هاست. اهداف نظرسنجی کارکنان باید در راستای اهداف کسب‌و‌کار و اهداف سایر واحدها باشد. به عبارتی مدیران منابع انسانی باید بتوانند نتایج حاصل از تحلیل نظرسنجی کارمندان را به عملکرد کل سازمان و بهبود تجربه مشتری مربوط کنند.

برای تعیین اهداف نظرسنجی کارکنان و سایر ارزیابی‌های منابع انسانی توصیه می‌کنیم در ابتدای مسیر این سوال‌ها را از خود بپرسید:

  • با اجرای این نظرسنجی، به دنبال چه اطلاعاتی هستم یا برای چه مشکلات و سوالاتی می‌خواهم پاسخ پیدا کنم؟
  • چه کسانی در تحلیل نتایج و تصمیم‌گیری‌های بعدی اثرگذار یا ذی‌نفع هستند؟
  • تاکنون جمع‌آوری داده‌های موردنیاز یا بررسی موضوع مورد نظر، چه اقداماتی انجام شده‌است؟‌
  • نتایج نظرسنجی کارکنان چه تصمیم‌هایی را در سازمان متأثر می‌کند؟ مثلاً تصمیم‌‌های مربوط به نحوه استخدام، تصمیم‌های مرتبط با بسته مزایای پیشنهادی به کارکنان یا ...؟
  • آیا کلیه کارکنان تحت تأثیر نتایج قرار می‌گیرند یا تنها بخشی از آن‌ها مثلاً مدیران میانی یا کارکنان تازه‌وارد؟
  • آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی درباره مراحل مختلف نظرسنجی و ارزیابی را چگونه انجام می‌دهیم؟‌
  • بر نحوه پیاده‌سازی اقدامات بهبودی چه افرادی و چطور نظارت می‌کنند؟‌
  • موفقیت برنامه نظرسنجی کارکنان را به کمک چه شاخص‌هایی ارزیابی می‌کنیم؟‌

بعد از تعیین اهداف، طراحی پرسشنامه، اجرا و نظارت بر آن، تکرار نظرسنجی و برنامه‌ریزی‌های بعدی، به‌راحتی قابل برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی است.

برای افزایش نرخ پاسخ‌دهی فرم‌های رضایت کارکنان و ارزیابی عملکرد کارمندان و مدیران ارشد، لازم است با برنامه‌ریزی دقیقی کارمندان و مدیران سازمان را آماده کنید:

اقدامات قبل از نظرسنجی

الف) اهداف نظرسنجی و چگونگی به اشتراک‌گذاری نتایج را تشریح کنید.

ب) مشخص کنید مدیران ارشد به نتایج نظرسنجی‌ها و بهبود براساس آن متعهد هستند.

پ) تاکید کنید که نرخ پاسخ‌دهی بالا در شکل‌دهی به تصمیم‌های آتی بسیار اهمیت دارد.

ت) به کارکنان اطمینان دهید که جمع‌آوری داده‌ها ناشناس خواهد بود و محرمانگی حفظ می‌شود.

ث) برای کارکنان شفاف کنید که چرا باید مشارکت کنند و اگر به مشکلی در روند مشارکت برخوردند چگونه باید آن ‌را حل کنند.


اقدامات بعد از نظرسنجی

نرخ پاسخ‌دهی و مشارکت در ارزیابی‌ها و رضایت‌سنجی‌ها را اعلام کنید.

نتایج هر واحد را در اختیار مدیر مربوطه قرار دهید.

خلاصه‌ای مدیریتی برای مدیران ارشد تهیه کنید .

تصمیم‌ها و اقدامات بهبودی را اطلاع‌رسانی کنید.


اقدامات بین دو نظرسنجی:

نمونه‌های موفق اقدام‌های انجام‌شده را بیان کنید.

از مشارکت افراد و تیم‌ها در روند برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات بهبودی تقدیر کنید.

تعهد و پشتیبانی مدیران ارشد از نتایج نظرسنجی و اقدامات صورت‌گرفته را شفاف کنید.

تاثیر اقدام‌های اصلاحی بر تجربه مشتری و عملکرد کسب‌و‌کار را بیان کنید.

نظرسنجی کارکنان به کمک پرسشنامه و فرم، نماینده‌ای از متدولوژی کمّی و استفاده از مصاحبه نماینده‌ای از متدولوژی کیفی است. در پرسشنامه از سوال‌های بسته مانند چندگزینه‌ای، طیفی، درجه‌بندی استفاده می‌شود و در مصاحبه از سوال‌های باز و متنی یا تشکیل گروه‌های کانونی و جلسات رو در رو.

زمانی‌که مخاطب کلیه کارکنان هستند، به داده‌های کمّی برای شاخص‌سازی، تولید مدل‌های پیش‌بینی، مقایسه با دیگر سازمان‌ها و تحلیل‌های آماری مانند تحلیل هم‌بستگی نیاز دارید. هم‌چنین لازم است یافته‌ها را با یافته‌های رضایت‌سنجی‌های مشتریان پیوند دهید. از این ور، پرسشنامه و شیوه‌های کمّی، روش‌های مناسب‌تری برای شما محسوب می‌شوند.

زمانی‌که مخاطب گروه کوچکی از کارکنان هستند، قصد دارید پس از اجرای پرسشنامه، تحلیل‌ عمیق‌تری داشته باشید و بر روی یک موضوع و مشکل مشخص متمرکز هستید، بهتر است از مصاحبه و جلسات رودررو استفاده کنید.

موضوعاتی مانند ارزیابی عملکرد کارکنان، ارزیابی اثربخشی دوره آموزشی، ارزیابی رضایت شغلی، ارزیابی تعلق خاطر، ارزیابی ۳۶۰ درجه، ارزیابی دیدگاه‌های کارکنان معمولاً به صورت پرسشنامه انجام می‌شوند که در آن تعدادی سوال باز نیز برای دریافت بازخورد و دیدگاه کارکنان مطرح می‌شود.



کارشناس پشتیبانی مشتریان تیم پرس لاین در حال پاسخگویی به سوالات کاربرها درباره ساخت نظرسنجی

پاسخ‌گوی پرسش‌های شما هستیم؛ همیشه!

اگر سوال یا ابهامی برای استفاده از ابزار ساخت نظرسنجی پرس‌لاین دارید، کافیست پرسش یا پیام خودتان را برای ما ارسال کنید.