چطور با گوشی موبایل پرسشنامه و آزمون بسازیم؟

فائزه تاج آبی
۳۰ مرداد ۱۴۰۱ . ۶ دقیقه مطالعه

 

طبق آمار پژوهشی که در مرکز پژوهش‌های فرهنگ، هنر و ارتباطات ایران صورت گرفته است، ضریب نفوذ گوشی تلفن همراه از ۳۹.۵ درصد در سال ۱۳۸۶ به عدد ۱۰۶.۴۳ درصد در سال ۱۳۹۹ رسیده است!

بیش از ۶۸ درصد ایرانی‌ها این روزها صاحب یک گوشی تلفن همراه هستند و روزانه میزان مصرف آن‌ها از این وسیله کاربردی بیشتر و بیشتر می‌شود.

در همین حال بد نیست بدانید که حدود ۹۱.۵ درصد از کسانی که به پرسشنامه‌های شما در پرس‌لاین پاسخ داده‌اند از طریق گوشی موبایل خود این کار را کرده‌اند.

حالا کمی فکر کنید!

اگر قرار باشد تقریبا تمام پاسخ‌دهنده‌های شما از طریق گوشی موبایل به پرسشنامه یا آزمون شما پاسخ دهند پس بسیار منطقی است که شما هم آزمون و پرسشنامه خود را با موبایل بسازید تا علاوه بر در نظر گرفتن حس کاربرها در حین پاسخ‌دهی، از بهینه‌بودن سایز و ابعاد نظرسنجی و تست خود هم مطمئن باشید.

در نظر نگرفتن این آمارها، بی توجهی به موبایل و استفاده آن توسط کاربرها اشتباهی فاحش در ساخت انواع پرسشنامه، نظرسنجی و آزمون است. به همین خاطر در این مقاله قرار است ساخت پرسشنامه آنلاین با گوشی و ساخت آزمون آنلاین با گوشی موبایل را یاد بگیرید چرا که شما می‌توانید در پرس‌لاین با گوشی موبایل خود از صفر تا صد یک آزمون یا پرسشنامه را به سادگی بسازید و آن را برای مخاطب‌های خود بفرستید.

چطور با گوشی موبایل پرسشنامه بسازیم؟

از زمانی‌که دسترسی پرس‌لاین با گوشی موبایل باز شده است، کاربرهای ما می‌توانند به راحتی از طریق تلفن همراه خود، در هر زمان و مکانی پنل کاربری خود را باز کنند و با چند حرکت ساده پرسشنامه خود را به طور کامل بسازند و آن را برای مخاطب‌های خود بفرستند. پیش از این نحوه ساخت پرسشنامه آنلاین با دسکتاپ را در پرس‌لاین دیده بودید و از آن مطلع بودید؛ اما حالا می‌توانید با گوشی موبایل خود در هر جا و زمانی نظرسنجی خود را بسازید.

برای ساخت پرسشنامه آنلاین با گوشی کافیست از طریق تلفن همراه وارد پنل کاربری خود در پرس‌لاین شوید، پرسشنامه جدیدی بسازید یا از میان نمونه پرسشنامه‌های آماده یکی را انتخاب کنید.

از این‌جا در فاز ایجاد قرار می‌گیرید و می‌توانید به کمک انواع نمونه سوال، پرسشنامه خود را بسازید، برای استفاده از امکانات حرفه‌ای‌تر حتما از صفحه خوشامدگویی، صفحه تشکر و شرط‌گذاری روی سوال‌ها هم استفاده کنید.

سپس وارد فاز طراحی شوید. حالا می‌توانید از میان قالب‌های آماده یکی را انتخاب کنید یا آن را شخصی‌سازی کنید و از لوگو و رنگ سازمانی خود استفاده کنید.

حالا وقت آن رسیده که وارد فاز تنظیمات شوید. از تنظیمات عمومی و پیشرفته برای تعاملی‌ترشدن پرسشنامه خود استفاده کنید.

ایمیل‌های اطلاع‌رسانی گزینه مناسبی برای مطلع شدن خودتان و پاسخ‌دهنده‌ها از ثبت پاسخ و برقراری بهتر ارتباط هستند.

وب‌هوک به شما کمک می‌کند به دیگر ابزارهای خود مانند گوگل شیت یا ترلو متصل شوید و در مراحل بعدی نتایج پرسشنامه خود را بهینه‌تر ببینید.

توجه کنید که برای استفاده از ویژگی‌های پیشرفته باید سطح کاربری خود را ارتقاء دهید.

بعد از اعمال تنظیمات باید وارد فاز ارسال شوید. به کمک لینک پرسشنامه و به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی به سرعت می‌توانید اولین پاسخ‌های خود را دریافت کنید. در کنار آن هم می‌توانید لینک پرسشنامه خود را در سایتتان امبد کنید یا از افزونه وردپرس پرس‌لاین برای قرار دادن پیش‌نمایش پرسشنامه خود در سایتتان استفاده کنید.

با دریافت اولین پاسخ و به صورت آنی می‌توانید در فاز گزارش، نتیجه کاملی از آمارها و نتایج پرسشنامه خود را ببینید و آن را تحلیل کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه ساخت پرسشنامه با گوشی موبایل این ویدئو را ببینید.

 

 

چطور با گوشی موبایل آزمون بسازیم؟

مراحل ساخت آزمون آنلاین با گوشی موبایل تقریبا شبیه به ساخت پرسشنامه است. پیش از این نحوه ساخت آزمون آنلاین با کامپیوتر را در پرس‌لاین دیده بودید و با آن آزمون‌های خود را می‌ساختید؛ اما حالا می‌توانید در هر زمان و مکانی با موبایل خود انواع امتحان، تست و مسابقه را بسازید.

با این حال برای ساخت آزمون آنلاین با گوشی یا هر نوع تست و مسابقه‌ای کافیست با تلفن همراه وارد پنل کاربری خود در پرس‌لاین شوید، آزمون جدیدی بسازید. برای اینکه با انواع آزمون آشنا شوید می‌توانید نمونه آزمون‌ها یا تست‌های از پیش آماده‌شده را هم ببینید. مثلا از آزمون ادبیات فارسی استفاده کنید یا تست عزت نفس آیزنک را ببینید یا از مسابقه اینستاگرامی برای برگزاری مسابقه در اینستاگرام استفاده کنید.

پس از این در فاز ایجاد قرار می‌گیرید و می‌توانید به کمک انواع نمونه سوال، آزمون خود را بسازید، برای استفاده از امکانات حرفه‌ای‌تر حتما از صفحه خوشامدگویی، صفحه تشکر (برای قرار دادن پاسخنامه)، امتیاز و قرار دادن پاسخنامه برای تصحیح خودکار سوال‌ها هم استفاده کنید.

سپس وارد فاز طراحی شوید. حالا می‌توانید از میان قالب‌های آماده یکی را انتخاب کنید یا آن را شخصی‌سازی کنید و از لوگو و رنگ موسسه خود استفاده کنید.

حالا وقت آن رسیده که وارد فاز تنظیمات شوید. از تنظیمات عمومی و پیشرفته برای تعاملی‌ترشدن پرسشنامه خود استفاده کنید.

ایمیل‌های اطلاع‌رسانی گزینه مناسبی برای مطلع شدن خودتان و پاسخ‌دهنده‌ها از ثبت پاسخ و برقراری بهتر ارتباط هستند.

وب‌هوک به شما کمک می‌کند به دیگر ابزارهای خود مانند گوگل شیت یا ترلو متصل شوید و در مراحل بعدی نتایج آزمون خود را بهینه‌تر ببینید.

توجه کنید که برای استفاده از ویژگی‌های پیشرفته باید سطح کاربری خود را ارتقاء دهید.

بعد از اعمال تنظیمات باید وارد فاز ارسال شوید. به کمک لینک پرسشنامه و به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و اعلام ساعت برگزاری آزمون (درصورتیکه ساعت خاصی دارد) پاسخ‌دهنده‌ها را دعوت به شرکت در آزمون و مسابقه خود کنید. در کنار آن هم می‌توانید لینک آزمون خود را در سایتتان امبد کنید یا از افزونه وردپرس پرس‌لاین برای قرار دادن آزمون خود در سایتتان استفاده کنید.

با دریافت اولین پاسخ و به صورت آنی می‌توانید در فاز گزارش، نتیجه کاملی از آمارها و نتایج آزمون خود را ببینید و آن را تحلیل کنید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه ساخت آزمون و تست و مسابقه با گوشی موبایل این ویدئو را ببینید.

 

 

بهترین ابزار برای ساخت پرسشنامه و آزمون با گوشی موبایل چیست؟

شاید چند ابزار شاخص فارسی فقط وجود داشته باشند که شما بتوانید به کمک آن‌ها در گوشی خود یک پرسشنامه یا آزمون کامل، حرفه‌ای و تمیز طراحی کنید اما فقط زمانی که وارد آن‌ها می‌شوید متوجه خواهید شد که فقط با پرس‌لاین می‌توانید تمام این معیارها را به دست آورید.

برخی از این ابزارها فقط تا میانه راه را به شما اجازه ساخت پرسشنامه می‌دهند و شما برای تکمیل پرسشنامه باید حتما به نسخه دسکتاپ آن نر‌م‌افزار مراجعه کنید. این درحالی‌ است که با پرس‌لاین می‌توانید تا انتهای مراحل ساخت پرسشنامه را بدون نیاز به نسخه دسکتاپ طی کنید.

همچنین برخی از این ابزارها با زبان فارسی سازگار نیستند یا بسیاری از ویژگی‌ها و امکانات مورد نیاز شما را ندارند.

خلاصه کلام

در این مقاله نحوه ساخت انواع نظرسنجی و تست و مسابقه با موبایل را آموزش دادیم و بهترین ابزار برای این کار را هم معرفی کردیم.

اگر به دنبال ابزار فرم نگار در گوشی هستید یا می‌خواهید پرسشنامه و آزمون بسازید بهترین و سرراست‌ترین کار استفاده از پرس‌لاین است. همین حالا وارد پرس‌لاین شوید و اولین فرم رایگان خود را بسازید و پاسخ‌هایتان را دریافت کنید.

ما مشتاق شنیدن نظر شما درباره پنل موبایلی پرس‌لاین هستیم.

 

* منبع پژوهش مرکز فرهنگ، هنر و ارتباطات: موج سوم پیمایش ملی مصرف کالاهای فرهنگی در ایران

ارسال نظر

Privacy Preference Center