مدیریت تجربه کارکنان

مدیران سازمان چگونه باید فیدبک بگیرند؟

رویکرد متداول در سازمان شما زمانی‌که چالشی در حوزه منابع انسانی وجود دارد، مثلا کارکنان خبره در حال ترک سازمان هستند، یا باید تصمیمی کلیدی در مورد کارکنان گرفته شود، مثلا مدیریت واحد باید به چه کسی سپرده شود،‌ چیست؟ سازمان‌های...

مدیریت تجربه کارکنان

چگونه فیدبک‌های اثربخشی بدهیم؟

شاخص‌ترین هدفی که از ارزیابی عملکرد کارکنان، رضایت‌سنجی مشتریان و انواع ارزیابی‌های سازمانی دنبال می‌شود، دریافت/ارائه فیدبک یا بازخوردهایی است که به بهبود منجر شود. آخرین باری که فیدبکی از مشتری، مدیر یا همکار خود دریافت کردید...

طراحی پرسشنامه آنلاین

راهنمای جامع ساخت و طراحی پرسشنامه آنلاین

در این مطلب ضمن تشریح سوگیری مطالعه و پاسخ‌دهنده، کلیه نوشته‌های پیشین در ارتباط با راهکارهای ساخت و طراحی پرسشنامه اینترنتی بدون خطا و سوگیری در قالب یک راهنمای تعاملی جمع‌بندی و ارائه می‌شود. توصیه می‌کنیم پیش از ساخت هر نوع...

طراحی پرسشنامه آنلاین

چگونه پیش‌فرض‌های غلط پژوهشگر منجر به خطا و سوگیری در مطالعه می‌شود؟

چگونه پیش‌فرض‌های غلط پژوهشگر منجر به خطا و سوگیری در مطالعه می‌شود؟ در سومین بخش از راهکارهای طراحی پرسشنامه آنلاین بدون خطا و سوگیری، سوگیری محقق و راه‌های اجتناب از آن تشریح می‌شود. برای آشنایی با تفاوت بین خطا و سوگیری و...

طراحی پرسشنامه آنلاین

راهکارهای طراحی پرسشنامه آنلاین بدون خطا و سوگیری- بخش دوم

در مطلب پیشین به دو نوع سوگیری ناشی از عدم پاسخ‌دهی و ناشی از پاسخ‌ها اشاره شد. در دومین بخش از مطالب مرتبط با سوگیری، در این نوشته، سوگیری ناشی از عدم پاسخ‌دهی و راه‌های اجتناب از آن تشریح می‌شود. تفاوت سوگیری ناشی از عدم...

طراحی پرسشنامه آنلاین

راهکارهای طراحی پرسشنامه آنلاین بدون خطا و سوگیری- بخش اول

از بین بردن یا کاهش خطا(Error) و سوگیری(Bias) نقش مهمی در بهبود کیفیت داده جمع‌‌آوری‌شده توسط پرسشنامه آنلاین و به دنبال آن کیفیت تحلیل و تصمیم دارد. به طور کلی بین خطا و سوگیری تفاوت وجود دارد. در تحقیقات پیمایشی، خطا به هر...

طراحی پرسشنامه آنلاین

آنچه از آمار برای گزارش نتایج پرسشنامه باید بدانید- بخش دوم

تغییرپذیری داده‌ها از جمله دلایلی است که به تحلیل آماری رو می‌آوریم. تغییرپذیری به معنای وجود ریسک است. به عبارت دیگر، علی‌رغم وجود مقادیر زیادی داده و اطلاعات به دلیل تغییرپذیری آن‌ها نمی‌توانیم به سادگی آینده را پیش‌بینی کنیم...

طراحی پرسشنامه آنلاین

آنچه از آمار برای گزارش نتایج پرسشنامه باید بدانید- بخش اول

تحلیل داده جمع‌آوری‌شده و گزارش نتایج به ذینفعان، آخرین مرحله انجام مطالعه و پیمایش است. استفاده از نمودارهای گرافیکی در گزارش نه تنها رایج بلکه برای انتقال اثربخش مفاهیم، ضروری است. خلاصه‌سازی که به کمک نمودار و جداول آماری رخ...