طراحی پرسشنامه آنلاین

مسیردهی پاسخ‌‌ها(Branching) در پرسشنامه و کاربردهای آن برای کسب‌و‌کار

هر نوع پرسشنامه و نظرسنجی، از تحقیقات بازار و مشتری گرفته تا ارزیابی منابع انسانی و تحقیق دانشگاهی، با تعریف اهدافی روشن و قابل اندازه‌گیری شروع می‌شود. اهداف تعیین می‌کنند چه سوال‌هایی بپرسید(What)، از چه گروهی بپرسید(Who)، به...

تحقیقات بازاریابی

راهنمای طراحی سوال غربالگری در تحقیقات بازار

تحقیقات بازار، عموما، با در‌نظر داشتن بازار هدفی با ویژگی‌های مشخص همراه است. سوال‌های غربالگری(Screening Questions) سوال‌هایی هستند که محقق آن‌ها را در ابتدای پرسشنامه تحقیق بازار قرار می‌دهد تا پس از اطمینان از واجد شرایط بودن...

مدیریت تجربه مشتری

۳ راهکار افزایش موفقیت سیستم CRM سازمان به کمک پیمایش آنلاین

سازمان‌ها سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM) را با اهداف متفاوتی انتخاب و پیاده‌سازی می‌کنند. از مدیریت اطلاعات تماس و سرنخ‌های فروش گرفته تا بخش‌بندی مشتریان و سفارشی‌سازی کمپین‌ها و پیشنهادهای فروش برای هر گروه از مشتریان...

مدیریت تجربه کارکنان

راهنمای جامع eNPS؛ شاخص وفاداری کارکنان

کمتر سازمانی را خواهید یافت که مشتریان وفاداری داشته باشد، مالک برندهایی باشد که خریداران آن را می‌پرستند و نسبت به آن متعصب هستند، اما کارکنانی وفادار و با تعلق خاطر بالا نداشته باشد. اشتیاق کارکنان وفادار نسبت به شغل خود و...

مدیریت تجربه مشتری

شاخص خالص ترویج کنندگان (NPS) چیست

اعداد نقش مهمی در کسب‌و‌کار دارند. عدد درآمد، سود یا زیان، امتیاز رضایت مشتری و وفاداری آن‌ها و … . اعداد مبنای هدفگذاری سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف هستند و شاخص‌های عملکردی براین اساس تعریف و دنبال می‌شوند؛ در بسیاری...

مدیریت تجربه مشتری

راهنمای تحلیل پیشران‌های وفاداری مشتری

دریافت بازخورد و نظرات مشتریان شروع یک برنامه بهبود تجربه مشتری و ارتقا رضایت و وفاداری آن‌ها است. اما تحلیل داده جمع‌آوری‌شده است که تصمیم‌ها و قدم‌های عملیاتی برای تحقق وفاداری و رضایت مشتری را رقم می‌زند. اگر تحلیل درست و...

مدیریت تجربه مشتری

راهنمای انتخاب تاکتیک نظرسنجی مشتریان

بسیاری از سازمان‌های ایرانی مشتری‌مداری را شعار خود قرار داده‌اند ولی در عمل استراتژی و تاکتیک‌های اثربخشی برای بهبود تجربه مشتری بکار نبسته‌اند. بهبود تجربه مشتری به دریافت بازخورد مشتریان و نظرسنجی از آن‌ها وابسته است. این...

مدیریت تجربه مشتری

چگونه اندازه‌گیری وفاداری مشتری را شروع کنید؟

وفاداری مشتری از جمله شاخص‌های کلیدی کسب‌و‌کار است. مطالعات نشان می‌دهند اکثر سازمان‌ها از پیاده‌سازی و بکارگیری برنامه «صدای مشتری» افزایش وفاداری، رضایت و نگهداشت مشتری را دنبال می‌کنند. رفتارهای مختلفی می‌تواند نشان‌دهنده...