مدیریت تجربه مشتری

شاخص خالص ترویج کنندگان (NPS) چیست

اعداد نقش مهمی در کسب‌و‌کار دارند. عدد درآمد، سود یا زیان، امتیاز رضایت مشتری و وفاداری آن‌ها و … . اعداد مبنای هدفگذاری سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف هستند و شاخص‌های عملکردی براین اساس تعریف و دنبال می‌شوند؛ در بسیاری...

مدیریت تجربه مشتری

راهنمای تحلیل پیشران‌های وفاداری مشتری

دریافت بازخورد و نظرات مشتریان شروع یک برنامه بهبود تجربه مشتری و ارتقا رضایت و وفاداری آن‌ها است. اما تحلیل داده جمع‌آوری‌شده است که تصمیم‌ها و قدم‌های عملیاتی برای تحقق وفاداری و رضایت مشتری را رقم می‌زند. اگر تحلیل درست و...

مدیریت تجربه مشتری

راهنمای انتخاب تاکتیک نظرسنجی مشتریان

بسیاری از سازمان‌های ایرانی مشتری‌مداری را شعار خود قرار داده‌اند ولی در عمل استراتژی و تاکتیک‌های اثربخشی برای بهبود تجربه مشتری بکار نبسته‌اند. بهبود تجربه مشتری به دریافت بازخورد مشتریان و نظرسنجی از آن‌ها وابسته است. این...

مدیریت تجربه مشتری

چگونه اندازه‌گیری وفاداری مشتری را شروع کنید؟

وفاداری مشتری از جمله شاخص‌های کلیدی کسب‌و‌کار است. مطالعات نشان می‌دهند اکثر سازمان‌ها از پیاده‌سازی و بکارگیری برنامه «صدای مشتری» افزایش وفاداری، رضایت و نگهداشت مشتری را دنبال می‌کنند. رفتارهای مختلفی می‌تواند نشان‌دهنده...

مدیریت تجربه مشتری

چگونه رضایت مشتری را اندازه‌گیری کنید؟

اولین شکایت مشتری ثبت‌شده در تاریخ بشر به سال ۱۷۵۰ قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد؛ متن لوح نشان می‌دهد مشتری به دلیل کیفیت نامناسب محصول، تحویل دیرهنگام و خلف وعده فروشنده ناراضی است. ۳۰۰۰ سال بعد از این شکایت، در ۱۸۵۲ میلادی،...

طراحی پرسشنامه آنلاین

چند توصیه برای نمایش پرسشنامه آنلاین به صورت پاپ آپ

وقتی اسم پاپ‌آپ به گوش می‌خورد، تجربه آزاردهنده پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی اسپم که مدام روی صفحه ظاهر می‌شوند به ذهن خطور می‌کند. استفاده غلط و نادرست از پاپ‌آپ باعث شده چنین ذهنیتی ایجاد شود. به عنوان مثال اسپمرها از ایمیل مارکتینگ نیز...

طراحی پرسشنامه آنلاین

پارادیتا چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

تصور کنید پرسشنامه آنلاین نظرسنجی برای مشتریان خود یا یک بازار بالقوه می‌خواهید ارسال کنید. قبل از ارسال باید پاسخ سوالاتی از این قبیل را بدانید: اگر در چه ساعتی پرسشنامه را ارسال کنید بیشترین پاسخ را دریافت خواهید کرد؟ چگونه...

طراحی پرسشنامه آنلاین

چگونه از مهارت‌‌ های ارتباطی در پرسشنامه آنلاین استفاده کنید؟

کسب و توسعه مهارت‌های ارتباطی توسط افراد یکی از پایه‌های موفقیت و پیشرفت کسب‌و‌کار است. امروزه شیوه برقراری ارتباط موثر با دیگران، اصول مذاکره و … موضوع بسیاری از کتب، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی است. هر چند دسترسی به...