طراحی پرسشنامه آنلاین

۷ اشتباه رایج در ساخت پرسشنامه آنلاین و نحوه اجتناب از آن‌ها

اشتباهات رایج در ساخت پرسشنامه آنلاین منجر به کاهش نرخ پاسخ‌دهی و یا جمع‌آوری داده‌هایی با کیفیت پایین می‌شود. ۷ اشتباه رایج در طراحی پرسشنامه آنلاین عبارتند از: ۱. تعداد بسیار زیاد سوال‌های پرسشنامه آنلاین تعداد زیاد سوال‌های...

تحقیقات بازاریابی

۵ روند در انجام تحقیقات بازار که مدیران بازاریابی باید در سال جدید دنبال کنند

تحقیقات بازار در سال ۲۰۱۸ به چه سمت و سویی می‌رود؟ هم‌چنان که به پایان سال ۹۶ نزدیک می‌شویم، پاسخ این سوال برای مدیران بازاریابی شرکت‌های ایرانی نیز می‌تواند راهگشای تصمیمات استراتژیک در سال جدید باشد. روندهای تحقیقات بازار که در...

مدیریت تجربه مشتری

۷ راهکار دریافت بازخورد مشتریان

بازخورد مشتریان برای کسب‌و‌کاری که به دنبال تولید محصول یا خدمت مورد نیاز مشتری است، حیاتی است. بازخورد مشتری نه تنها راهنمایی برای تصمیم‌گیری آگاهانه مدیران فراهم می‌کند، بلکه برای اندازه‌گیری رضایت مشتری و سنجش وفاداری مشتری...

مدیریت تجربه کارکنان

راهنمای ساخت نظرسنجی کارکنان موثر

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، یعنی اعتقاد دارید که پرسشنامه و نظرسنجی کارکنان می‌تواند نتایج مثبت فراوانی برای کسب‌و‌کار ایجاد کند. اما واقعیت این است که بسیاری از مدیران و کارشناسان منابع انسانی پیشرفت‌های بدست آمده در نحوه...

تحقیقات بازاریابی طراحی پرسشنامه آنلاین مدیریت تجربه کارکنان مدیریت تجربه مشتری

۶ نظرسنجی برای رشد و توسعه سریع کسب‌و‌کار

سرعت‌بخشی به رشد و توسعه کسب‌و‌کار هدف هر مدیری است. بدین منظور نیازی نیست هزینه‌های گزافی برای استخدام مشاور و تبلیغات انجام دهید. کسب‌و‌کار‌های موفق یک فرایند دریافت و تحلیل نظرات و بازخورد مشتریان و کارکنان را طراحی و...

مدیریت تجربه مشتری

مدیریت تجربه مشتری؛ راهنمایی برای مدیران ارشد

مشتریان از ما چه انتظاری دارند؟ این سوال رایج مدیران ارشد شرکت‌ها است! شرکت‌های پیشرو به خوبی دریافته‌اند که در اقتصاد تجربه محور(Experience Economy) مشغول به کسب‌و‌کار هستند. زمانی‌که مشتری قصد خرید محصول یا خدمتی را دارد، ابتدا...

تحقیقات بازاریابی

راهنمای شناخت مشتریان به کمک پرسونا-بخش دوم

در بخش اول این مطلب پرسونای مخاطب و تفاوت آن با بخش‌بندی مشتریان را تشریح و نمونه‌ای از یک پرسشنامه پرسونای مشتری برای استفاده کاربران پُرس‌لاین ارائه کردیم.  اگر مطلب قبل را از دست داده‌اید، از لینک ذیل آن‌را بخوانید. راهنمای...

تحقیقات بازاریابی

راهنمای شناخت مشتریان به کمک پرسونا – بخش اول

معنی پرسونا چیست؟ پرسونا یکی از شیوه‌های بخش بندی بازار است که از جمع‌آوری و تحلیل مجموعه‌ای از داده‌های کمی و کیفی برای ایجاد الگو یا نماینده‌ای از جامعه هدف حاصل می‌شود. پرسونا، نمایندگان فرضی و عام افراد واقعی هستند که...