مدیریت تجربه کارکنان

راهنمای ساخت نظرسنجی کارکنان موثر

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، یعنی اعتقاد دارید که پرسشنامه و نظرسنجی کارکنان می‌تواند نتایج مثبت فراوانی برای کسب‌و‌کار ایجاد کند. اما واقعیت این است که بسیاری از مدیران و کارشناسان منابع انسانی پیشرفت‌های بدست آمده در نحوه...

تحقیقات بازاریابی طراحی پرسشنامه آنلاین مدیریت تجربه کارکنان مدیریت تجربه مشتری

۶ نظرسنجی برای رشد و توسعه سریع کسب‌و‌کار

سرعت‌بخشی به رشد و توسعه کسب‌و‌کار هدف هر مدیری است. بدین منظور نیازی نیست هزینه‌های گزافی برای استخدام مشاور و تبلیغات انجام دهید. کسب‌و‌کار‌های موفق یک فرایند دریافت و تحلیل نظرات و بازخورد مشتریان و کارکنان را طراحی و...

مدیریت تجربه مشتری

مدیریت تجربه مشتری؛ راهنمایی برای مدیران ارشد

مشتریان از ما چه انتظاری دارند؟ این سوال رایج مدیران ارشد شرکت‌ها است! شرکت‌های پیشرو به خوبی دریافته‌اند که در اقتصاد تجربه محور(Experience Economy) مشغول به کسب‌و‌کار هستند. زمانی‌که مشتری قصد خرید محصول یا خدمتی را دارد، ابتدا...

تحقیقات بازاریابی

راهنمای شناخت مشتریان به کمک پرسونا-بخش دوم

در بخش اول این مطلب پرسونای مخاطب و تفاوت آن با بخش‌بندی مشتریان را تشریح و نمونه‌ای از یک پرسشنامه پرسونای مشتری برای استفاده کاربران پُرس‌لاین ارائه کردیم.  اگر مطلب قبل را از دست داده‌اید، از لینک ذیل آن‌را بخوانید. راهنمای...

تحقیقات بازاریابی

راهنمای شناخت مشتریان به کمک پرسونا – بخش اول

معنی پرسونا چیست؟ پرسونا یکی از شیوه‌های بخش بندی بازار است که از جمع‌آوری و تحلیل مجموعه‌ای از داده‌های کمی و کیفی برای ایجاد الگو یا نماینده‌ای از جامعه هدف حاصل می‌شود. پرسونا، نمایندگان فرضی و عام افراد واقعی هستند که...

مدیریت تجربه کارکنان

آیا ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان منسوخ شده است؟

آمار نشان می‌دهد ۷۰٪ شرکت‌ها، در حال تغییر مدل ارزیابی عملکرد کارکنان به شکل سالانه هستند. مقاله «انقلابی در مدیریت عملکرد کارکنان» که در سال ۲۰۱۶ در هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده است، به سه دلیل عمده رویگردانی کسب‌و‌کارها از...

طراحی پرسشنامه آنلاین

۴ تکنیک برای افزایش تعداد پاسخ‌ها به پرسشنامه آنلاین

پیتر دراکر می‌گوید «بارزترین نقطه قوت من به عنوان مشاور این است که می‌توانم به راحتی سوال‌هایم را بپرسم حتی اگر یک فرد عامی جلوه کنم» اما در عمل، آمارها نشان می‌دهند حدود ۶۰٪  صاحبان استارت‌‌آپ‌ها و کسب‌و‌کارها هرگز پیمایش و...

تحقیقات بازاریابی طراحی پرسشنامه آنلاین

چگونه با تحقیقات بازار از موفقیت ایده خود اطمینان یابید؟

مجله فورچون سال ۲۰۱۴، در مقاله‌ای با عنوان «دلایل شکست استارت‌آپ‌ها، براساس نظر موسسان آن‌ها» اصلی‌ترین دلیل عدم موفقیت استارت‌آپ‌ها را در نبود نیاز بازار برای محصول تولیده‌شده می‌داند. بر این اساس بررسی بازار و تحلیل نیاز...