مدیریت پرسشنامه‌ها

حساب کاربری و صورتحساب‌ها

سناریو‌های رایج

ویدیو‌های راهنما

سوالات متداول

پرس‌لاین، سرویس نرم‌افزاری ساخت پرسشنامه آنلاین است. شما با ثبت‌نام در سایت، می‌توانید انواع نظرسنجی‌ها، پرسشنامه‌ها و فرم‌های مورد نیاز خود را در کم‌ترین زمان و به صورت آنلاین بسازید. سنجش رضایت مشتری، تست محصول، نظرسنجی منابع انسانی، تحقیقات بازار، پژوهش‌های دانشگاهی و ساخت آزمون آنلاین، تنها بخشی از راهکارهای ما برای اشخاص و سازمان‌هاست.
برای آشنایی بیشتر با کارکردهای پرس‌لاین، ویدیوهای زیر را مشاهده کنید:
مشاهده ویدیو 1
مشاهده ویدیو 2

برای ثبت نام و ساخت پرسشنامه کافیست از مِنوی بالای سایت روی دکمه «ورود/ ثبت‌نام» کلیک کنید. سپس، با ورود نشانی ایمیل و رمز عبور ثبت‌نام کنید یا گزینه ورود با گوگل یا یاهو را انتخاب نمایید.

برای ساخت پرسشنامه‌ جدید، وارد حساب کاربری‌تان در پرس‌لاین شوید. سپس از قسمت «پرسشنامه‌های من» روی گزینه «ایجاد پرسشنامه جدید» بزنید. (هم‌چنین می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی «استفاده از نمونه پرسشنامه‌ها» از نمونه پرسشنامه‌های رایگان ما استفاده کنید).
در این مرحله باید نامی برای پرسشنامه خود انتخاب کنید. پس از آن، صفحه ساخت پرسشنامه باز می‌شود. در سمت راست صفحه، به فهرستی از انواع سوال‌ها دسترسی دارید. با کلیک روی هر کدام از این گزینه‌ها می‌توانید پرسش‌های خود را بسازید. در مراحل بعد نیز امکاناتی برای طراحی و تنظیمات پرسشنامه در اختیار دارید.
توجه: از آن‌جایی‌که امکان ساخت پرسشنامه با موبایل فراهم نیست، ساخت پرسشنامه خود را از طریق کامپیوتر و لپ‌تاپ پیش ببرید.
برای اطلاعات بیشتر، ویدیوهای راهنمای ما را ببینید:
https://porsline.ir/videos

پس از ساخت پرسشنامه، هر زمان که وارد حساب کاربری خود شوید، از بخش «پرسشنامه‌های من» روی اسم پرسشنامه مورد نظر بزنید و از نوار مشکی بالای صفحه، وارد بخش «ارسال» شوید. سپس، لینک پرسشنامه خود را کپی کرده و از طریق ایمیل یا پیامک برای جامعه‌ی هدف خود ارسال کنید.
هم‌چنین می‌توانید لینک پرسشنامه را از طریق پیام‌رسان‌های تلگرام و واتساپ یا شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر، لینکدین و اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

برای دسترسی به نتایج، کافیست در پنل خود روی اسم پرسشنامه‌ی مورد نظرتان بزنید. سپس، از نوار مشکی بالای صفحه، وارد قسمت «گزارش» شوید. در این صفحه به سه بخش شاخص‌های پاسخ‌دهی، جدول نتایج و تحلیل و نمودارها دسترسی دارید.
از قسمت «شاخص‌های پاسخ‌دهی»، داده‌هایی از قبیل نرخ پاسخ‌دهی، تعداد بازدید پرسشنامه و غیره قابل مشاهده است. در بخش «جدول نتایج» می‌توانید پاسخ تک تک افراد یا جدول کلی نتایج پرسشنامه را مشاهده کنید. هم‌چنین می‌توانید خروجی اکسل نتایج پرسشنامه را دریافت کنید. در بخش «تحلیل و نمودارها» نیز نمودار فراوانی پاسخ‌ها برای تحلیل آسان داده‌ها در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بله، در حساب کاربری خود، از صفحه «پرسشنامه‌های من» روی اسم پرسشنامه مورد نظر کلیک کنید. سپس از صفحه ایجاد، اصلاحات لازم را انجام دهید.
دقت داشته باشید که اگر روی پرسشنامه پاسخی ثبت شده باشد، تنها می‌توانید اصلاحاتی انجام دهید که پاسخ‌های ثبت‌شده‌ی قبلی را تحت‌الشعاع  قرار ندهد.

بعد از ورود به حساب کاربری خود، از طریق دکمه «تمدید/ ارتقا» در نوار مشکی رنگ بالای صفحه، امکان تمدید یا ارتقای حساب کاربری‌تان را دارید. پس از انتخاب این گزینه، وارد صفحه تمدید یا ارتقا حساب‌تان می‌شوید. در این صفحه، با توجه به نیازتان می‌توانید برنامه‌ی متناسب را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه، ارتقا یا تمدیدتان را نهایی کنید.

بله، از مِنوی سایت پرس‌لاین وارد قسمت راهکارها و سپس پژوهش‌های دانشگاهی شوید. در پایین این صفحه می‌توانید درخواست ارتقای حساب خود را ثبت کنید تا از یک ماه حساب کاربری حرفه‌ای به صورت رایگان بهره‌مند شوید. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی نیز می‌توانند از تخفیف ویژه پورتال دانشگاهی پرس‌لاین استفاده کنند.

در صورتی‌که زمان اعتبار حساب کاربری شما پایان یابد و شما حساب کاربری خود را تمدید نکنید، پرسشنامه‌های شما غیرفعال می‌شوند؛ یعنی امکان ثبت پاسخ جدید روی پرسشنامه وجود نخواهد داشت. با این حال، نتایج قبلی پرسشنامه در دسترس شما خواهد بود.

بله، برای دسترسی به پیش‌فاکتور، از نوار مشکی بالای صفحه‌ی حساب کاربری‌تان روی دکمه «تمدید/ ارتقا» کلیک کنید. در صفحه جدید دکمه «پرداخت» را انتخاب کنید. سپس، روی دکمه «دریافت پیش‌فاکتور» بزنید و فایل آن را دریافت کنید.

برای ساخت سوالات دموگرافیک در پرسشنامه خود باید برای هر مورد، نوع سوال مناسب را انتخاب کنید. برای مثال برای دریافت نام و نام خانوادگی، از سوال متنی با پاسخ کوتاه، برای سن از سوال عدد، برای جنسیت و تحصیلات از سوال چند گزینه‌ای استفاده کنید.
راهنمای کامل طراحی سوالات دموگرافیک را می‌توانید در مقاله‌ی زیر بخوانید:

اطلاعات دموگرافیک – چه‌چیزی بپرسیم؟ چرا بپرسیم؟ چگونه بپرسیم؟

بله، با استفاده از آزمون‌ساز آنلاین پرس‌لاین می‌توانید آزمون‌ها و امتحانات درسی مختلف را بسازید. امکاناتی از قبیل تصادفی‌سازی نمایش سوالات و گزینه‌ها، احراز هویت آزمون‌دهندگان، تنظیم زمان شروع و پایان خودکار آزمون، تعیین مدت زمان پاسخ‌دهی به امتحان و تصحیح خودکار پاسخ‌ها، به شما کمک می‌کنند آزمون‌های خود را به راحتی و با اطمینان برگزار کنید.

برای ساخت آزمون ویدیوی راهنمای زیر را مشاهده کنید:
مشاهده ویدیو