۴ راهکار برای ایجاد یک پرسشنامه‌ آنلاین با نرخ پاسخ‌دهی بالا

حمیدرضا نظری
۲۷ آبان ۱۳۹۶ . ۲ دقیقه مطالعه

تصور کنید فرد مهمی را قرار است برای اولین بار، بعد از مدت‌ها پیگیری، ملاقات کنید. دقیقه اول مکالمه، ادامه مسیر آنرا تعیین می‌کند. قضاوت افراد در کمتر از یک ثانیه شکل می‌گیرد. تاثیر اولین برخورد(First Impression) غیر قابل انکار است. دنیای اینترنت نیز شامل این نوع قضاوت است. یافته‌های گوگل نشان می‌دهد بازدیدکنندگان یک وب‌سایت در ۵۰ میلی ثانیه تصمیم می‌گیرند آنرا ترک کنند یا خیر.

در ایجاد فرم آنلاین نیز به اولین برخورد پاسخ‌دهندگان فکر کنید. پرسشنامه شما، به جای شما با مشتری و کارکنان حرف می‌زند. فُرمی که طراحی می‌کنید ویترینی است که نشان می‌دهد تحقیق بازار یا دانشگاهی را با هدف شناخت انجام می‌دهید یا خیر!

برای افزایش نرخ پاسخ‌دهی و تعامل با پاسخ‌دهندگان این ۴ راهکار را در پُرس‌لاین استفاده کنید:

۱. از تصویر و ویدئو به خصوص در صفحه خوش‌آمدگویی فُرم خود استفاده کنید. مثلا پیام ویدئویی مدیرعامل برای رضایت‌سنجی مشتریان را به جای متن بکار برید.

۲. سوال چندگزینه‌ای تصویری را به پرسشنامه آنلاین خود اضافه کنید. مثلا تصویر انواع طرح‌های بسته‌بندی محصول را با مشتریان، برای انتخاب بهترین طرح در میان بگذارید.

۳. برای توضیح مفاهیم دانشگاهی، ایده، پروتوتایپ یا محصول جدید در یک سوال متنی بدون پاسخ، ویدئو قرار دهید. مثلا ویدئویی کوتاه در مورد رفتار شهروندی سازمانی پیش از شروع سوالات پرسشنامه پایان‌نامه‌.

۴. از میان آیکون‌های ستاره، قلب و شست در سوال درجه‌بندی مرتبط‌ترین با سوال خود را انتخاب کنید. مثلا در مورد وفاداری مشتری، آیکون قلب را بکار برید.

استفاده درست از تصویر و ویدئو، نرخ پاسخ‌دهی به نظرسنجی و پرسشنامه را بیش از ۲۰درصد افزایش می‌دهد. با پُرس‌لاین به ایجاد فُرم‌های کسل‌کننده در گوگل‌فرم دیگر نیاز نخواهید داشت. اگر سازمان، پژوهشگر یا دانشجو هستید و ویژگی مورد نیازتان است از اینجا با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر

Privacy Preference Center