در سالی که گذشت شرکت‌ها برای چه اهدافی به سراغ پرس‌لاین آمدند؟ – گزارش سال ۱۳۹۹

عسل کاوسی
۲۶ بهمن ۱۳۹۹ . ۸ دقیقه مطالعه

شیوع کرونا در سال گذشته برای تعداد زیادی از کسب‌وکارها روزهای سختی را رقم زد؛ از کرکره‌هایی که پایین کشیده شد تا فروشگاه‌هایی که به فضای آنلاین مهاجرت کردند و با مقوله‌ای جدید به‌ نامِ بازاریابی آنلاین یا بازاریابی دیجیتال رو‌به‌رو شدند.

این موضوع باعث ایجاد رقابت بالایی در فضای آنلاین و بازاریابی در آن شد. حالا شرکت‌ها به دنبال حضور پررنگ در این فضا، تبلیغات و بازاریابی هوشمندانه، جذب و حفظ مشتری‌های بیشتر و مدیریت تجربه‌ی مشتریان‌شان هستند.

در این میان، تعدادی از کسب ‌و کارها، چرتکه‌به‌دست شده‌ و با تکیه بر اعداد و ارقام و داده‌های دقیق، برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ی کسب و کار و ارتقاء خدمات‌شان را طراحی و اجرا کرده‌اند. مسلماً، راهکارهای مدیریت و بازاریابی این کسب و ‌کارها، راهنمایی برای بهبود فرایندهای رشد سازمان شما نیز خواهد بود.

کد تخفیف نوروزی پرس لاین

در سال گذشته، پُرس‌لاین با استقبال خوبی از سوی صاحبان کسب‌ و کارها، بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های آنلاین، کارشناسان بازاریابی و فروش، کارشناسان تحلیل و تحقیقات بازار، متخصصین استخدام و منابع انسانی و اساتید و فعالین حوزه‌ی آموزش روبه‌رو شد. در طول این سال، بیش از ده هزار سازمان از پرس‌لاین استفاده کرده‌اند. بیش از ۱۵۰ هزار پرسشنامه و نظرسنجی آنلاین ساخته شده و ۱۵ میلیون پاسخ‌دهنده در این نظرسنجی‌ها مشارکت داشته‌اند.

گزارش آماری متداولترین پرسشنامه های ثبت شده در سایت پرس لاین در سال 1399

در ادامه، از متداول‌ترین پرسشنامه‌های طراحی‌شده‌ در پرس‌لاین و مهم‌ترین کارکردهای آن برای سازمان‌ها حرف می‌زنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

مدیریت منابع انسانی و پرسشنامه‌های مرتبط

از استخدام گرفته تا ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران شرکت‌ها، پیشبرد هوشمندانه‌ی امور منابع انسانی به یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک کسب و کار موفق تبدیل شده‌است.

هم‌اکنون، هزاران سازمان کوچک و بزرگ با تکیه بر امکانات پرس‌لاین، فرم‌های استخدام آنلاین خود را می‌سازند، اطلاعات کارکنان را در بدو ورود جمع‌آوری و ذخیره می‌کنند، یا ارزیابی‌ها و آزمون‌های مختلف منابع انسانی‌شان را در پرس‌لاین طراحی می‌کنند.

 

پرسشنامه ارزیابی ۳۶۰ درجه

پرسشنامه ۳۶۰ درجه، یکی از رایج‌ترین انواع پرسشنامه‌هاییست که با هدف تحلیل و ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان طراحی و اجرا می‌شود. در این پرسشنامه، کارکنان با هر سمت و جایگاه شغلی در سازمان علاوه بر خودارزیابی، در مورد عملکرد همکاران و اعضای تیم خود و حتی مدیران و سرپرست‌هایشان نظر می‌دهند. مطابق نتایج حاصل از این نوع ارزیابی، برنامه‌ی توسعه‌ی فردی تک تک کارکنان سازمان و هم‌چنین برنامه‌های کلان مدیریت منابع انسانی تهیه و تدوین می‌شوند.

در تصویر زیر بخشی از نمونه پرسشنامه‌ی ارزیابی ۳۶۰ درجه در پرس‌لاین را می‌توانید ببیند. هم‌چنین با کلیک بر لینک زیر تصویر، می‌توانید وارد صفحه‌ی این نمونه فرم شوید و ضمن مشاهده‌ی کامل سوالات این نمونه، استفاده از آن را شروع کنید.

ارزیابی عملکرد کارمندان سازمان ازطریق پرسشنامه 360 درجه توسط واحد منابع انسانی شرکت

نمونه پرسشنامه ارزیابی ۳۶۰ درجه

سنجش رضایت شغلی کارکنان

تا به حال به خروج کارمندان از تیم یا سازمان‌تان توجه کرده‌اید؟ پایِ صحبت‌ها، نظرات یا انتقادات‌شان نشسته‌اید؟ می‌دانید کارکنان‌تان با چه دغدغه‌ها یا چالش‌هایی در فرایندهای کاری‌شان روبه‌رو هستند؟ از میزان رضایت شغلی و تعلق خاطرشان به سازمان باخبر هستید؟ اگر نه! کلید دست‌یابی به پاسخ همه‌ی این پرسش‌ها، طراحی فرم‌های رضایت‌سنجی کارکنان است.

پرسشنامه‌هایی مانند پرسشنامه‌ی نبض یا رضایت‌ شغلی کارکنان از جمله پرسشنامه‌هایی هستند که سازمان‌های مختلف برای اهداف مدیریت منابع انسانی خود از آن‌ها استفاده می‌کنند.

پرسشنامه‌ی نبض یا Pulse survey، پرسشنامه‌ی کوتاهیست که با اهدافی مثل سنجش تعلق خاطر کارکنان به محصول یا برند کارفرمایی، سنجش کارآمدی فرایندهای کاری، یا ارزیابی میزان رضایت کارکنان طراحی می‌شود. این نوع نظرسنجی می‌تواند به صورت ماهانه و هر بار با هدف مشخص و متفاوتی اجرا شود.

پرسشنامه‌ی رضایت شغلی نیز همان‌طور که از نامش پیداست، صرفاً برای ارزیابی رضایت کارکنان طراحی می‌شود. این نظرسنجی معمولاً در بازه‌های شش‌ماهه تا یک‌ساله تکرار شده و برای بهبود برنامه‌های آموزشی، اقدامات حوزه‌ی منابع انسانی یا فرهنگ سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نمونه پرسشنامه ارزیابی رضایت کارمندان

 

سنجش رضایت مشتری ازطریق نظرسنجی‌های آنلاین

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کسب و کار، نقاط ارتباط با مشتری، نحوه‌ی ارتباط با او و اثریست که روی تجربه‌ی خرید مشتری بر جا می‌گذارد. طراحی پرسشنامه‌های کارآمد رضایت ‌سنجی مشتری، از جمله راهکارهای موثر فرم ‌ساز پرس‌لاین برای کسب و کارهاست.

شما با آگاهی از میزان رضایت مشتری، اندازه‌گیری دقیق کیفیت خدمات و محصول‌تان و با اطلاع از نیازها، خواسته‌ها و مشکلات مشتری‌هایتان می‌توانید بهترین راهکارها را به آن‌ها ارائه دهید. برای مثال، شما بدون اطلاع از توان خرید مشتریان‌تان نمی‌توانید قیمت‌گذاری منطقی و رقابتی برای محصول و خدمت‌تان داشته باشید. یا زمانی‌که از نیازها، شکایت‌ها یا انتقادهایش باخبر نیستید، نمی‌توانید پیشنهادها و کمپین‌های تبلیغاتی جذابی طراحی کنید. در واقع، ارزیابی رضایت مشتریان، بخش جدایی‌ناپذیر فرایند تدوین استراتژی بازاریابی فروش و بهبود آن است.

نمونه فرم رضایت‌سنجی مشتری

 

سنجش وفاداری مشتری ازطریق پرسشنامه NPS

پرسشنامه NPS یا شاخص خالص مروجان (Net Promoter Score)، پرسشنامه‌ای است که طی آن میزان علاقه‌مندی و طرفداری مشتریان از برند، سازمان یا محصول شما بررسی می‌شود. در واقع، مشتری‌ها پس از برخورد با شرکت یا محصول شما یا بعد از خرید از شما، ممکن است به طرفدار شما یا مخالف و منتقدتان تبدیل شوند. به‌کمک این پرسشنامه می‌توانید میزان طرفداری مشتریان از برند یا محصول‌تان را مشخص کنید و براساس آن گام‌های بعدی خود را بردارید.

با این توضیحات حتماً متوجه شده‌اید که دلیل اهمیت ساخت و اجرای این نوع نظرسنجی چیست و چرا سازمان‌های زیادی این نظرسنجی را طراحی و اجرا می‌کنند! مشتریان شما می‌توانند معرف محصول شما باشند و شما برای بهره بردن از چنین حالتی، بایستی وفاداری مشتریان‌تان را بسنجید و برای ارتقاء آن اقدام کنید.

پرسشنامه nps برای بررسی میزان وفاداری مشتریان به برند از طریق پرس لاین

نمونه پرسشنامه‌ی NPS

آزمون محصول/ تست تجربه‌ی کاربری وب‌سایت/ تست کمپین

توسعه‌ و ساخت محصول موفق یا طراحی یک کمپین تبلیغاتی بزرگ، مثال‌هایی هستند از اقدامات هزینه‌بر و زمان‌بری که بدون بازارسنجی و اطلاع از نیاز و تمایل مخاطب می‌توانند با شکست مواجه شوند.

حال آن‌که شرکت‌های زیادی با استفاده از قابلیت‌های پرس‌لاین، توانسته‌اند خطر شکست خود را به حداقل برسانند.

برای مثال، این شرکت‌ها به‌جای ورود آنی به بازار، ازطریق تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی، محصولی مناسب با نیاز مخاطب وارد بازار می‌کنند.

این شرکت‌ها به جای بازاریابی در تمام شبکه‌های اجتماعی با ساخت نظرسنجی آنلاین، محل‌های حضور مخاطبین و مشتریان‌شان را شناسایی کرده‌ و فقط در آن شبکه‌ها فعالیت می‌کنند. به‌علاوه، به جای برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی براساس حدس و گمان، پوسترهای تبلیغاتی یا ایده‌های کمپین‌های خود را مورد آزمون قرار می‌دهند و با انتخاب اثرگذارترین ایده، کمپین‌های خود را راه‌اندازی می‌کنند.

شما نیز می‌توانید برای ورود به بازار یا تست محصول و ایده‌ی کمپین خود از امکانات پرس‌لاین بهره‌مند شوید. کافیست با عضویت در وب‌سایت پرس‌لاین و با استفاده از نمونه فرم‌های تست محصول، آزمون‌های مورد نیازتان را طراحی و منتشر کنید.

طراحی تست محصول برای نیازسنجی بازار و توسعه کسب و کار

نمونه پرسشنامه تست محصول جدید

 

تحقیقات بازار هدف با ساخت پرسشنامه پرسونای مشتری

پرسونای مشتری یعنی خصوصیات مشتری؛ از شغل و محل زندگی مشتری گرفته تا عادت‌ها، رفتارها و عقایدش.

کسب و کارها برای شناخت دقیق مشتریان هدف خود پرسشنامه‌هایی طراحی می‌کنند تا از ویژگی‌های مشتریان، دغدغه‌ها و رفتارهایشان مطلع شوند. این نوع پرسشنامه‌ها، پرسشنامه‌ی پرسونای مشتری نام دارند. پرسشنامه‌ی پرسونای مشتری علاوه بر توسعه‌ی محصول بر برنامه‌های بازاریابی شرکت‌ها نیز اثرگذار است و می‌تواند به خوبی مسیر و مقصد بازاریابی یک محصول را مشخص کند.

فرض کنید شما تولیدکننده‌ی اسبا‌ب‌بازی نوزاد هستید و مشتریان‌تان مادرانی هستند که صاحب فرزند ۲ساله و زیر ۲ساله‌اند، چطور می‌توانید بفهمید این مادرها زمان خود را چگونه سپری می‌کنند؟ بیشتر روزنامه می‌خوانند یا تلویزیون می‌بینند؟ اهل خرید آنلاین هستند یا فقط به شکل حضوری خرید می‌کنند؟

برای پاسخ به چنین پرسش‌هایی بایستی پرسونای مخاطب یا مشتری خود را مشخص کنید. بدین منظور، می‌توانید پرسشنامه پرسونای مشتری یا اطلاعات دموگرافیک را طراحی و اجرا کنید.

نمونه پرسشنامه پرسونای مشتریان

ساخت آزمون و امتحان آنلاین

از ساخت آزمون استخدامی یا ارزیابی کارکنان گرفته تا طراحی امتحانات دانشگاهی و مدارس، یکی دیگر از رایج‌ترین کارکردهای پرس‌لاین برای سازمان‌ها یا مراکز آموزشی، ساخت آزمون آنلاین بوده‌است.

آزمون‌ساز پرس‌لاین، با قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و ترکی، تعیین مدت زمان پاسخ‌دهی به آزمون، احراز هویت آزمون‌دهنده‌ها برای ورود به آزمون، محاسبه‌ی خودکار نمره یا امتیاز آزمون و اطلاع‌رسانی نتایج به شرکت‌کنندگان یا طراحان آزمون، به ابزاری کارآمد برای آزمون‌های آنلاین تبدیل شده است.

ساخت آزمون و امتحان آنلاین ازطریق آزمون ساز آنلاین پرس لاین

حرف آخر

ابزارها و امکانات تنها بخشی از مسیر موفقیت ما هستند؛ اینکه هر شخص یا سازمانی از این امکانات با چه هدف و به چه شیوه‌ای استفاده می‌کند، تعیین‌کننده‌ی موفقیت آن فرد یا سازمان است. مثال‌هایی که در این مطلب برایتان نقل کردیم، تنها گوشه‌ای از انبوه کاربردهاییست که پرس‌لاین در اختیار شما می‌گذارد. امیدواریم با استفاده از این امکانات، فرایندهای کاری خودتان یا سازمان‌تان را بهبود دهید و در سال پیش رو مسیری تازه خلق کنید.

با استفاده از کد تخفیف نوروزی ما می‌توانید تا انتهای اسفند اشتراک سالانه‌ی خود را ۲۰ درصد تخفیف ارتقاء دهید.

کد تخفیف نوروزی پرس لاین

ارسال نظر

Privacy Preference Center