چگونه از مهارت‌‌ های ارتباطی در پرسشنامه آنلاین استفاده کنید؟

کسب و توسعه مهارت‌های ارتباطی توسط افراد یکی از پایه‌های موفقیت و پیشرفت کسب‌و‌کار است. امروزه شیوه برقراری ارتباط موثر با دیگران، اصول مذاکره و … موضوع بسیاری از کتب، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی است. هر چند دسترسی به مشتریان فعلی و بالقوه و کارکنان به واسطه توسعه فناوری تسهیل شده است و شیوه‌های دسترسی بسیار متنوع شده‌اند اما گفت‌و‌گو و ارتباط موثر با این گروه‌ها راهکارها و تکنیک‌های ویژه‌ای می‌طلبد.  استفاده از پیمایش و پرسشنامه آنلاین برای دریافت نظرات و بازخورد مشتری، بازار و منابع انسانی نیز یک شیوه تعامل است و با رعایت نکاتی ساده که در مهارت‌های ارتباطی ریشه دارند، می‌توان آن‌را به گفت‌و‌گویی موثر تبدیل کرد و شاهد نتایج آن در بهبود عملکرد سازمان بود. در ادامه با چند تکنیک که نظرسنجی و مطالعه را به گفت‌و‌گویی موثر تبدیل می‌کند، آشنا شوید.

از کجا شروع کنیم؟

وقتی گفت‌و‌گویی را با فردی آغاز می‌کنید، در همان ابتدا از او راجع به بدترین تجربه دوران کاری یا زندگی از وی سوالی نمی‌پرسید، بلکه سعی می‌کنید زمینه‌ای برای رسیدن به این سوال فراهم کنید.

چه تعداد سوال بپرسیم؟

هیچ‌کس از یک گفت‌و‌گوی طولانی و کسل‌کننده استقبال نمی‌کند. پرسشنامه مطالعه نیز نباید بیش از اندازه طولانی باشد. به‌خاطر داشته باشید که به‌ندرت پاسخ‌دهندگان مجبور به پاسخ‌دهی به سوالات نظرسنجی و پرسشنامه هستند و صرفا از روی علاقه و تمایل به به‌اشتراک‌گذاری نظرات خود با شما/سازمان اقدام به پاسخ‌گویی می‌کنند.

پرسشنامه آنلاین پیمایش و نظرسنجی شما مانند این است که روبروی مخاطب خود نشسته‌اید و تلاش می‌کنید با ایجاد گفت‌و‌گویی موثر، داده‌ای دقیق جمع‌آوری کنید. ممکن است شما یک مذاکره کننده ماهر نباشید اما با رعایت نکاتی که اشاره شد می‌توانید مهارت‌های ارتباطی مورد نیاز را در پرسشنامه خود بکار برید و به یک طراح مطالعه ماهر تبدیل شوید.

نقل مطالب بلاگ پُرس‌لاین با ذکر منبع بلامانع است.

ارسال نظر