
نظرسنجی مشتریان یکی از شیوههای بهبود در کسبوکار است. با کسب نتایج ملموس از این راهکار متوجه خواهید شد، منابع خود را در چه حوزهای از کسبوکار و چگونه اختصاص دهید.

آمارهای زیادی وجود دارد که نشان میدهد تلاش برای نگهداشت مشتریان بسیار کم هزینهتر از به دست آوردن مشتریان جدید است. شما باید با ایجاد ارتباط موثرتر با مشتریان و برنامههای تجربه مشتریان، بازاریابی و برنامه های وفاداری مشتریان آنها را تقویت و تغذیه کنید.

اشتباهات رایج در نوشتن پرسشنامه و نظرسنجی آنلاین، منجر به کاهش نرخ پاسخدهی یا جمعآوری دادههایی با کیفیت پایین میشوند. در این نوشته سعی میکنیم به بررسی ۷ اشتباه رایج در طراحی پرسشنامه آنلاین و روش جلوگیری از بروز آنها بپردازیم.

سادهترین و کمهزینهترین روش تعیین برنامه و اهداف آینده سازمان پرسشنامه آنلاین است. اما نه به آن معنی که هر پرسشنامه آنلاینی میتواند چنین قابلیتی داشته باشد. سوالات اشتباه خطر بزرگی برای سیستم به شمار میآیند چرا که برنامهریزیهای غلط میتواند از همینجا شروع شود.

دکتر نیهات تاوسون (Nihat Tavsan) در کتاب خود عصر حاضر را «عصر تجربه مشتریان» مینامد و معتقد است در فرآیند تحول بازاریابی، این روزها باید بیش از هر چیز دیگر برای بهبود تجربه مشتریان تلاش کرد.

برنامهریزی آینده کسبوکارتان چیست؟ کدام خدمت جدید را باید ارائه دهید؟ کدام محصولتان محبوبتر بوده است؟ کاهش فروش سازمانتان به […]

احتمالا یادتان باشد یا تصاویر مکتبخانههای قدیمی را دیده باشید که در آن معلم ترکه به دست، پای کودکی را به فلک بسته تا به روش خود فرایند آموزش را تکمیل کند. البته که کودک به این فلک و ترکه اعتراضی نمیکرد و معلم هم استفاده از این روش را امری طبیعی میدانست. اما اگر امروز معلمی یا استادی بخواهد از این روش برای آموزش استفاده کند چه میشود؟

طراحی صحیح و مناسب پرسشنامه آنلاین و نظرسنجی آنلاین به پاسخدهندگان کمک میکند که درک بهتری از سوالات پیدا کنند، در مقابل اگر پرسشنامهای طراحی ضعیف یا نامناسبی داشته باشد، سوالات پرسشنامه به درستی درک نمیشوند. در چنین شرایطی هم میزان پاسخدهی کاهش مییابد و هم به اعتبار نتیجه پرسشنامه باید شک کرد. بنابراین وظیفه شما به عنوان طراح پرسشنامه این است که تا میتوانید کار خواندن سوالات برای پاسخ دهنده را آسان کنید. یکی از راههای افزایش خوانایی پرسشنامه طراحی اصولی و استفاده درست از تصاویر و رنگها در آن است.

مدیریت تجربه مشتری جزو اولویتهای کسبوکارهای بزرگ برای ۵ سال آینده است؛ چون شرکتهایی که بر تجربه مشتریان خود تمرکز میکنند نرخ رویگردانی را کاهش میدهند، میزان درآمد خود را افزایش خواهند داد و به سودهای بیشتری دست پیدا خواهند کرد.

سال ۱۳۹۹ برای بسیاری از سازمانها و کسبوکارها سالی پر از استرس و شکست و ناامیدی بود. سالی که در آن تمام دنیا درگیر ویروس کرونا شد و کسبوکارهای زیادی مجبور به تعدیل نیرو یا تعطیلی کسبوکارشان شدند. در این بین نیازهای جدیدی در جامعه پدیدار شد. مدارس و آموزشگاهها روی به آموزش آنلاین آوردند، کسبوکارهای زیادی نیروهایشان را دورکار کردند، شرکتهای زیادی مجبور شدند خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه کنند و به طور کلی قواعد سازمانی و کسبوکاری تا حدود زیادی با تحول روبرو شد.