به کمک انواع فرم‌های هتلی و نظرسنجی‌های هتل و اقامتگاه سنتی از نظر جنبه‌های مختلف، تجربه مهمانان هتل را بهبود بخشید و نرخ بازگشت و وفاداری آن‌ها را افزایش دهید.

این یادداشت نه درباره تحلیل این دلایل که بیشتر به دنبال معرفی منابع تحقیقات بازار است، منابعی که اگر به‌درستی انتخاب شوند نقشه راهی خواهند شد برای کم کردن حداکثری احتمال شکست.

در این مقاله درمورد ارتباط رضایت مشتری با هوش مصنوعی صحبت کردیم و جنبه‌های مختلف آن را مورد بررسی قرار دادیم.

  «همه اجسام تمایل به حفظ وضعیت خود دارند.» این قانون اول اسحاق نیوتن در علم فیزیک را می‌توانید به […]

پیدا کردن افراد مناسب برای پاسخ به پرسشنامه یکی از سخت‌ترین مراحل برای بسیاری از محققان و تحلیلگران است. بسیاری […]

آمارهای زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تلاش برای نگهداشت مشتریان بسیار کم هزینه‌تر از به دست آوردن مشتریان جدید است. شما باید با ایجاد ارتباط موثرتر با مشتریان و برنامه‌های تجربه مشتریان، بازاریابی و برنامه های وفاداری مشتریان آن‌ها را تقویت و تغذیه کنید.

بر اساس گزارشی که نشریه فوربس (Forbes) از تحقیق روی ۲ هزار کارمند منتشر کرده، ۸۲ درصد کارکنان به قرارداد فعلی خود احساس وفاداری دارند، اما نکته جالب‌تر اینکه ۵۲ درصد از همین افراد مدعی شده‌اند در صورتی که پیشنهاد کاری بهتری داشته باشند، حاضر هستند موقعیت فعلی خود را ترک کنند. دقیقاً به دلیل همین تناقض، نیاز به شاخصی مثل eNPS پررنگ‌تر می‌شود.

شما در سازمان خود از چند نرم‌افزار استفاده می‌کنید؟ در ذهنتان آن‌ها را بشمارید! شاید تعداد آن‌ها بیش از انگشت‌های […]

اولین شکایت مشتری ثبت‌شده در تاریخ بشر به سال ۱۷۵۰ قبل از میلاد مسیح بازمی‌گردد؛ متن لوح نشان می‌دهد مشتری به دلیل کیفیت نامناسب محصول، تحویل دیرهنگام و خلف وعده فروشنده ناراضی است. ۳۰۰۰ سال بعد از این شکایت، در ۱۸۵۲ میلادی، مارشال فیلد با ثبت جمله معروف «همیشه حق با مشتری است» در فروشگاهش نشان می‌دهد شرکت‌ها باید مسئولانه و هوشمندانه در قبال مشتریان خود رفتار کنند.

هرچه بیشتر مشتریان خود را بشناسید بهتر می‌توانید برنامه بازاریابی خود را بر اساس نیازها، خواسته‌ها و رفتارهای آن‌ها طراحی کنید چرا که اصل اول در بازاریابی شناخت مشتری است.