این یادداشت نه درباره تحلیل این دلایل که بیشتر به دنبال معرفی منابع تحقیقات بازار است، منابعی که اگر به‌درستی انتخاب شوند نقشه راهی خواهند شد برای کم کردن حداکثری احتمال شکست.

دیوید دارمانین، مدیرعامل Hotjar پیش از آن‌که این استارتاپ موفق را راه‌اندازی کند، دو کسب‌وکار دیگر را نابود کرده بود. در هر یک از این کسب‌وکار های شکست خورده، او و همکارانش ماه‌ها برای طراحی و ساخت محصولی فوق‌العاده زمان گذاشته بودند، اما هر بار با شکست مواجه شده بود.

اگر در فرایندهای نظرسنجی و تحلیل داده‌های خود به مجموعه‌ای از داده‌های جانبی رسیدید و از آن‌ها برای فهم بهتر داده‌های اصلی استفاده کردید، در واقع از پارادیتا استفاده کرده‌اید.

شما در سازمان خود از چند نرم‌افزار استفاده می‌کنید؟ در ذهنتان آن‌ها را بشمارید! شاید تعداد آن‌ها بیش از انگشت‌های […]

برخلاف باور عمومِ مدیران کسب‌وکارها، همیشه ارائه برترین و عالی‌ترین خدمات به مشتری، تامین کننده رضایت مشتری نیست! در واقع، برای جلب رضایت کامل و عالی مشتری، الزاما نیازی به «عالی بودن» هم نیست. مجله هاروارد بیزنس در مقاله‌ای می‌گوید که مشتریان اغلب می‌دانند که ممکن است در ارائه خدمات یا کیفیت محصولات برندی مشکلاتی وجود داشته باشد؛ اما چیزی که برایشان مهم است ارتباط دوستانه مسئولان ارائه خدمات مشتری است.

استفاده از پرسشنامه NPS برای صاحبان وبسایت‌های نرم‌افزاری فواید زیادی را به همراه دارد. این نرم‌افزارها به کمک نتایج به دست آمده می‌توانند ارتباط بهتری با مشتریان خود برقرار کنند، نقشه راه محصول خود را بهتر پیش‌بینی کنند، نرخ بازگشت مشتری را کاهش دهند و به کاربران نشان دهند که برایشان اهمیت قائلند.

مسئول محترم منابع انسانی، مدیر کارکشته سازمان، هر آنچه از توان انسانی مجموعه خود در ذهن دارید را لحظه‌ای فراموش […]

«امکانش هست ما را به دوستان خود معرفی کنید؟» این جمله آخرین جمله‌ایست که مشتریان شما انتظار شنیدنش را دارند. […]

بیش از یک‌/سوم شرکت‌های آمریکایی از ارزیابی ۳۶۰ درجه برای ارزیابی کارکنان خود بهره می‌برند. در انگلیس نیز  ۳۴ درصد از کارفرماها از این روش برای ارزیابی عملکرد کارمندان‌شان استفاده می‌کنند. سازمان شما چطور؟ آیا به سراغ این روش ارزیابی رفته‌اید؟

تحقیقات بازار، قدم اول در تبدیل ایده محصول یا خدمت به کسب‌و‌کاری پذیرفتنی از سوی بازار است. شرکت‌هایی که می‌دانند […]