فکرهای خوب همیشه در ذهن می‌مانند و اولین قدم برای عملیاتی کردن فکرها و ایده‌ها، نوشتن آن‌هاست. با همین پیش‌فرض می‌توان گفت، بوم مدل کسب‌وکار، نمای تصویری از بخش‌های متفاوت کسب‌وکار است. چطور بوم کسب‌وکار را طراحی کنیم؟ در این مقاله بیشتر بخوانید.

برای شروع تغییر در گروه،‌ هیچ‌گاه به‌صورت انفرادی نمی‌توان اقدام کرد. چنانچه نیاز به تغییر و تمایل برای اقدام  در گروه به وجود بیاید، با آگاهی و آموزش می‌توان به سمت تغییر حرکت کرد. در نهایت تقویت شرایط،‌ به گروه در حفظ و ماندگاری این تغییرات کمک می‌کند.

روش‌های متنوعی برای طراحی استراتژی تجربه مشتری وجود دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از جامع‌ترین روش‌های طراحی استراتژی تجربه مشتری آشنا کنیم. این روش ترکیبی از روش‌های موجود است که مزایای همه روش‌ها را در نظر گرفته است.

شناخت دقیق و کامل پرسونای مشتریان به شما کمک می‌کند محصولات و خدماتتان را متناسب با نیازهای مشتریان ارائه کنید، رضایت آن‌ها را جلب کنید و نهایتا درآمد و فروش خود را افزایش دهید. راهنمای شناخت پرسونای مخاطب را در این مقاله بخوانید.

باشگاه مشتریان در واقع برنامه‌ای است که طی آن، سازمان به مشتریان خاص و محدودی امکانات ویژه‌ و متفاوتی اعطا می‌کند. بدین ترتیب با القای احساس خاص بودن و عضوی از گروه متفاوتی بودن سعی می‌کند ارزش طول عمر مشتریان خود را افزایش دهد.

ترسیم نقشه سفر مشتری به کسب‌وکارها کمک می‌کند در مدیریت کلی کسب‌وکارشان دیدی بهتر داشته باشند و بتوانند فرآیندهای مختلف را بهتر پیش‌بینی و اجرا کنند. در این مقاله نحوه ترسیم این نقشه و مثال‌های بی‌نظیر آن را می‌بینید.

در مبحث مدیریت عملکرد کارکنان نکته مهم این است که به صورت دوره‌ای و منظم پرسشنامه ارزیابی عملکرد کارکنان پر شود و نتایج حاصل از آن تحلیل شود تا مشکلات احتمالی بر سر بهره‌وری کارکنان شناسایی و مرتفع شود.

هدف غایی مدیران و متخصصین منابع انسانی، جذب، آموزش، حفظ و بالندگی سرمایه‌های انسانی سازمان است. ارزیابی متقاضیان استخدام، آموزش […]

«شرکتِ ما وبینارهایی برگزار کرده که ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان، از آن راضی بوده‌اند!» این درصد را از کجا و با […]

برنامه‌ریزی‌های بازاریابی و فروش یا رقابت سازمان‌ها با سایر برندها، در راستای افزایش مشتریان و رشد سهم بازارشان شکل می‌گیرد. […]