چطور به کمک فرم ثبت سفارش آنلاین از فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی درآمد کسب کنیم؟ (۳ اینفوگرافی ضروری برای ساخت اینستاگرام فروشگاهی)

حتما شما این روزها زیاد شنیدهاید که بسیاری از بازاریها، درب مغازههایشان را تخته کردهاند و صفحهای در اینستاگرام ایجاد کردهاند و به کمک همان فروشگاه آنلاین در اینستاگرام چندین برابر فروشگاهشان درآمد کسب کردهاند.
وسوسهانگیز است نه؟
تازه قضیه زمانی وسوسهانگیزتر میشود که بفهمید تا انتهای سال ۲۰۲۱ سهم اینستاگرام از شبکههای اجتماعی بین مردم ایران حدود ۷۹درصد بوده است و به گفته تحقیقی که اینستاگرام آن را انجام داده، ۴۴درصد از کاربران به صورت هفتگی خریدهای خود را در اینستاگرام انجام میدهند!
زمانیکه به آمارها نگاه میکنیم متوجه میشویم که آنلاین شاپها و فروشگاههای اینستاگرامی رونق خود را مدیون کرونا و قرنطینههای آن زمان هستند. با این حال هرگز نمیتوان چشم روی سود و درآمدی که از این طریق میتوان به جیب زد بست.
البته قابل درک است که به سرعت هم نخواهید فروشگاه فیزیکیتان را ببندید و منتظر مشتریان آنلاین باشید، اما میتوانید با هزینهای بسیار ناچیز ساخت فروشگاه اینستاگرامی خود را آغاز کنید، و به مشتریانتان خریدآنلاین اینستاگرام را به عنوان ارزشی مهم پیشنهاد دهید.
در این مقاله به شما یاد میدهیم که چطور با کمترین هزینه از مشتریان آنلاین خود چه در اینستاگرام باشند یا در هرکجای دنیای مجازی، سفارش بگیرید و درآمدتان را چند برابر کنید.
فهرست مطالب
چطور اینستاگرام فروشگاهی بسازیم؟
ساخت فروشگاه اینستاگرامی بسیار راحت است. برای ساخت اکانت خود کافیست اپلیکیشن اینستاگرام را روی دستگاه خود نصب کنید و سپس در آن ثبتنام کنید. پس از ثبتنام و قرار دادن نمایه و تکمیل اطلاعات پروفایلتان لازم است اکانت خود را به اکانت بیزنسی تغییر دهید. امکان جذاب دیگری که ممکن است برای شما مفیدتر هم باشد تبدیل اکاننتان به اکانت کرییتور است. در تصویر زیر میتوانید تفاوت اکانت بیزنس اینستاگرام (Business account) و اکانت کرییتور ( Creator account) را ببینید.
تغییر اکانت شخصی به بیزنسی هم کار سختی نیست و شما میتوانید با این کار از امکانات ویژه اینستاگرام برای صفحات بیزنسی هم بهرهمند شوید. مثلا میتوانید به صورت رایگان پستهایتان را در متا زمانبندی کنید و آنها را به طور خودکار منتشر کنید. در تصویر زیر مراحل تغییر اکانت شخصی به اکانت بیزنسی یا اکانت کرییتور را میتوانید ببینید.
یکی از مشکلاتی که کسبوکارهای کوچک و خانگی در اینستاگرام دارند این است که زمان پاسخگویی به پیامها و دریافت سفارشها را ندارند اما از سوی دیگر میخواهند مشتریمدار باشند و رضایت مشتریانشان را هم فراهم کنند.
شما پس از تغییر اکانتتان حالا باید از این امکانات ویژه اینستاگرام برای اکانتهای بیزنسی استفاده کنید تا حرفهایتر در نظر کاربران جلوه کنید و بتوانید علاوه بر جلب توجهشان، اصول مشتریمداری را هم رعایت کنید و هر روز به تعداد مشتریانتان بیفزایید:
- اینستاگرام خود را به واتساپ بیزنستان متصل کنید تا مشتریان بالقوه راحتتر بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.
- از ریلز (reels) استفاده کنید تا میزان بازدیدهایتان افزایش یابد.
- از انواع فرم آنلاین استفاده کنید تا ارتباط میسری با مشتریان خود داشته باشید. فرمهایی مانند فرم ثبت سفارش، فرم شکایات و پیشنهادات، فرم نظرسنجی در افزایش تجربه کاربری نقش بسیار مهمی دارند.
مراحل دریافت سفارش آنلاین از اینستاگرام بدون داشتن سایت
یکی از دغدغههای بزرگی که فروشگاههای آنلاین اینستاگرامی دارند، نشان دادن محصولاتشان به مشتریان و دریافت سفارشهای آنهاست.
معمولا کاربران اینستاگرام به دایرکت پیام میدهند و پاسخ دادن به پیامهای دایرکت، آن هم سر وقت کار آسانی نیست و اگر چندیدن نیروی پشتیبانی نخواهد حداقل به یک نفر نیاز دارد که به سرعت پاسخ مشتریها را بدهد.
اگر هزینههای استخدام ادمین اینستاگرام را محاسبه کنید خواهید دید که سالانه چند ده میلیون تومان باید هزینه کنید تا بتوانید سفارشها را بگیرید و به آنها رسیدگی کنید.
از طرف دیگر هزینههای ساخت سایت و بارگذاری محتوا در آن نیز ممکن است برای کسبوکارهای کوچک و تازهکار توجیه عملی و مالی نداشته باشد.
اگر همه این موارد را کنار هم قرار دهید متوجه خواهید شد که باید به راه حل سومی فکر کنید که هزینهای بسیار کمتر دارد و در عین حال استفاده از آن نیز بسیار راحت و عملی است.
شما به راحتی و به کمک ابزار فرمساز آنلاین پُرسلاین میتوانید فرم دریافت سفارش خود را بسازید، محصولاتتان را روی آن قرار دهید، اطلاعات مخاطبانتان را بگیرید و بر اساس نیازمندیهایشان به آنها محصولات مرتبط را نشان دهید. پس از ثبت سفارش هم هزینه سفارش را از او دریافت کنید و آن را برایش ارسال کنید.
بدین صورت با پرداخت هزینهای بسیار کم صاحب فرمی جمع و جور خواهید شد که با رابط کاربری ساده و زیبا طراحی شده و به شما کمک میکند در زمان و هزینههایتان صرفهجویی کنید.
مراحل ساخت فرم ثبت سفارش برای اینستاگرام برای راحت کردن فروش از طریق اینستاگرام را میتوان در این چند مرحله خلاصه کرد:
مرحله اول: ثبتنام رایگان در پُرسلاین
قبل از هر چیز نیاز است که در پُرسلاین ثبت نام کنید. پس از ثبتنام در پُرسلاین میتوانید به صورت کاملا رایگان فرم خود را بسازید، و از امکانات رایگان فرمساز پرسلاین استفاده کنید و فرمتان را در بایوی اینستاگرام خود قرار دهید. همچنین میتوانید لینک آن را برای مشتریانی که قصد ثبت سفارش دارند بفرستید.
مرحله دوم: ساخت فرم ثبت سفارش
ساخت فرم ثبت سفارش در پرسلاین بسیار ساده است، شما هم میتوانید نمونه فرم آمادهای که در پنل کاربریتان وجود دارد را ویرایش کنید و هم از ابتدا فرمی جدید بسازید. برای ساخت فرم، بهتر است ابتدا از کاربر بخواهید مشخصات خود را وارد کند و شما بر اساس مشخصاتی که او دوست دارد محصولاتتان را به او نمایش دهید.
همچنین شما میتوانید از سوال چند گزینهای تصویری استفاده کنید و تا ۴۰ محصول خود را با مشخصات آن روی فرمتان قرار دهید.
مثلا این نمونه فرم آماده را ببینید، این فرم مربوط به یک میوهفروشی آنلاین است که روزانه سفارشهای خود را از مشتریانش میگیرد، با تنظیم ایمیل اطلاعرسانی، بلافاصله پس از هر سفارش ایمیلی دریافت میکند و در کمترین زمان ممکن سفارش را به دست مشتریان میرساند:
توجه کنید که در صورت نیاز به امکانات پیشرفتهای مانند شرطگذاری باید پنل کاربری خود را ارتقاء دهید.
مرحله سوم: تنظیمات فرم ثبت سفارش
در این مرحله میتوانید از تنظیمات متنوعی برای سادهسازی کارتان استفاده کنید. مثلا میتوانید ایمیل اطلاعرسانی یا پیامک اطلاعرسانی را فعال کنید تا وقتی سفارش جدیدی گرفتید بلافاصله بتوانید از آن مطلع شوید و به آن رسیدگی کنید.
نکته: اگر سایت وردپرسی داشته باشید هم میتوانید پلاگین وردپرس پُرسلاین را روی سایتتان نصب کنید و فرم سفارشتان را روی سایتتان قرار دهید.
مرحله چهارم: طراحی فرم بر اساس معیارهای برند
شما در پرسلاین میتوانید طراحی پرسشنامه خودتان را روی فرمتان اعمال کنید و به برندینگتان کمک کنید. مثلا لوگوی خود را روی فرمتان قرار دهید یا از پسزمینه و رنگ متناسب با برندتان استفاده کنید.
مرحله پنجم: ارسال فرم ثبت سفارش و دریافت سفارش
در این مرحله شما میتوانید فرمتان را روی شبکههای اجتماعی خود منتشر کنید یا لینک آن را برای دیگران بفرستید. مثلا در استوریهایتان تصویر محصولتان را قرار دهید و به کمک لینک فرم ثبتسفارش کاربران را ترغیب کنید که سفارششان را ثبت کنند.
مرحله ششم: گزارشگیری
در مرحله آخر و پس از دریافت سفارشها شما با گزارش پیشرفته و منظم روبرو هستید که هم اطلاعات مشتریانتان را دارید و میتوانید در کمپینهای مختلف از آن برای تخفیف یا مسابقه یا جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید و هم میتوانید به کمک فیلترها دخل ماهیانه خود را محاسبه کنید.
گزارشهای پیشرفته دیگری مانند نمودار جنسیت مشتریان، نمودار سنی آنها و جدول نامها و اطلاعاتشان به شما در شناخت دموگرافیک کاربرانتان بسیار کمک خواهد کرد.
حالا شما توانستهاید خرید آنلاین در اینستاگرام را برای مشتریان خود به راحتی آب خوردن کنید و به افزایش درآمدتان کمک کنید.
نتیجهگیری
شما به روشهای مختلفی به فروش بیشتر دست پیدا کنید، یکی از روشهایی که این روزها باید حتما برای فروش بیشتر از آن استفاده کنید راهاندازی آنلاین شاپ و فروش آنلاین اینستاگرامی است. در همین حین شما باید از تکنیکهای منحصر به فرد خودتان استفاده کنید تا نظر کاربران را به برندتان جلب کنید. روشهای تکراری و کپیبرداری از دیگران موجب پیشرفت شما در اینستاگرام نمیشود. هرچه بتوانید کار مشتریان را برای ثبت سفارش سادهتر کنید یک قدم به موفقیت نزدیکتر خواهید شد.
استفاده از امکانات اینستاگرام از یک سو و استفاده امکانات نرمافزارهایی مانند پرسلاین از سوی دیگر به شما کمک میکند خاص باشید و در اینستاگرام به سرعت پیشرفت کنید.
نظرتان درباره استفاده از فرم ثبت سفارش را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید و اگر سوالی دارید بپرسید تا پاسخگوی شما باشیم.
همین حالا حساب کاربری رایگان خود را بسازید و ساخت پرسشنامههایتان را شروع کنید.
ساخت حساب کاربری رایگانخبرنامه پُرسلاین
با عضویت در خبرنامهی وبلاگ ما، جدیدترین مقالات حوزهی تجربه مشتری، منابع انسانی، بازاریابی و توسعه کسب و کار را در ایمیلتان دریافت کنید.
خبری از اسپم و تبلیغات هرروزه نیست. متعهدیم که تنها مقالات مفید و محبوبمان را برای شما ارسال کنیم.