چطور به کمک فرم ثبت سفارش آنلاین از فروشگاه اینترنتی اینستاگرامی درآمد کسب کنیم؟ (۳ اینفوگرافی ضروری برای ساخت اینستاگرام فروشگاهی)

فائزه تاج آبی
۲۷ آذر ۱۴۰۲ . ۱۰ دقیقه مطالعه

راه‌اندازی فروشگاه آنلاین یا آنلاین شاپ در اینستاگرام یکی از راه‌های موثر برای فروش محصولات و خدمات است. شما برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین در اینستاگرام، ابتدا باید یک حساب کسب‌وکار جدید ایجاد کنید یا اگر پروفایل‌تان شخصی است، آن را به حساب کسب‌وکار تبدیل کنید؛ سپس انتشار تصاویر و ویدئوها، توجه کاربران را جلب و آن‌ها را به مشتری خود تبدیل می‌کنید.

ارائه اطلاعات کامل و جذاب درباره کسب‌وکار، مانند ارائه توضیحات دقیق، عکس‌های با کیفیت از محصولات یا خدمات، اطلاعات تماس شفاف، برنامه‌ریزی محتوا، استفاده از هشتگ‌های مرتبط و استمرار فعالیت از اقدامات موثر در پیشرفت و موفقیت کسب‌وکارتان در اینستاگرام است.

باید بدانید روزها بسیاری از بازاری‌ها، درب مغازه‌هایشان را تخته و با کمک فروشگاه اینستاگرامی، درآمد خود را چندین برابر کرده‌اند. زمانی این موضوع بسیار وسوسه‌انگیز می‌شود که متوجه شوید در سال ۱۴۰۱ بر اساس گزارش مرکز ملی فضای مجازی، حجم بازار اینستاگرام در ایران ۷۰ هزار میلیارد تومان در سال بوده است. علاوه بر این باید بدانید به گفته تحقیقی که اینستاگرام آن را انجام داده است، ۴۴ درصد از کاربران به صورت هفتگی خریدهای خود را در اینستاگرام انجام می‌دهند!

با نگاهی به این آمارها متوجه می‌شوید که آنلاین شاپ‌ها و کسب و کارهای اینستاگرامی، رونق خود را مدیون کرونا و قرنطینه‌های آن زمان هستند و هرگز نباید منکر سود و درآمد بالای آن شد!

در این مقاله به شما یاد می‌دهیم که چطور با کمترین هزینه از مشتریان آنلاین خود چه در اینستاگرام یا در هرکجای دنیای مجازی، سفارش بگیرید و درآمدتان را چند برابر کنید.

چطور اینستاگرام فروشگاهی بسازیم؟

راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام اصلا کار سختی نیست؛ برای این کار شما تنها باید مراحل ساده زیر را طی کنید:

  1. در ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید و یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید.
  2. حال اطلاعات موردنیاز را در قسمت پروفایل وارد و یک تصویر نمایه نیز برای خود انتخاب کنید.
  3. در این مرحله شما باید به قسمت تنظیمات بروید و نوع حساب کاربری خود را به اکانت بیزینسی تغییر دهید.البته باید بدانید اینستاگرام امکان ایجاد نوع دیگری از حسا‌ب کاربری به نام اکانت کرییتور (Creator account) را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد؛ این نوع اکانت امکانات فوق‌العاده‌ای دارد. در تصویر زیر تفاوت اکانت creatorو businessرا می‌بینید.

تفاوت اکانت بیزنسی و کرییتور

 

شما چه قصد ایجاد حساب بیزینسی و چه کرییتور را داشته باشید، باید یک روند را طی کنید. در تصویر زیر مراحل تغییر اکانت شخصی به اکانت بیزنسی یا اکانت کرییتور را می‌بینید.

 

تبدیل اکانت شخصی به بیزنسی و کرییتور

 

حال به نظرتان دلیل تغییر نوع حساب کاربری چیست و چه امکاناتی را در اختیارتان قرار می‌دهد؟ در بخش زیر به طور مفصل این موضوع را بررسی می‌کنیم.

امکانات ویژه اکانت بیزینسی و کرییتور

شما پس از ساخت فروشگاه در اینستاگرام و تغییر نوع کاربری باید از امکانات ویژه آن استفاده کنید؛ این کار شما را در نظر کاربران بسیار حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد. علاوه بر این توجه مخاطبان را جذب، اصول مشتری‌مداری را رعایت و هر روز تعداد مشتریانتان بیشتری جذب می‌کنید.

با تغییر نوع اکانت و تبدیل آن‌ها به یکی از این دو مورد، اینستاگرام ویژگی‌های زیر را در اختیارتان قرار می‌هد:

  • به صورت رایگان پست‌هایتان را در متا، زمان‌بندی و آن‌ها را به طور خودکار منتشر کنید.
  • امکان ایجاد گزینه «تماس با ما» در آن وجود دارد.
  • در این نوع اکانت‌ها شما امکان تحلیل و آنالیز کلی فروشگاه اینستاگرامی خود را دارید.
  • شما پیام‌های دریافتی از مشتریان را مدیریت می‌کنید.
  • اینستاگرام خود را به واتس‌اپ بیزنستان متصل کنید تا مشتریان بالقوه راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.
  • امکان ایجاد
  • انواع فرم‌های مختلف مانند فرم ثبت سفارش، فرم شکایات و پیشنهادات، فرم نظرسنجی و… در اکانتتان وجود دارد.

با وجود امکانات عالی این نوع حساب‌های کاربری، شما خیلی دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر فروشگاه اینترنتی خود را مدیریت خواهید کرد. حال باید بدانید یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در ایجاد فروشگاه اینترنتی اینستاگرام مربوطه به ارائه محصولات و دریافت سفارش است. در بخش زیر این موضوع را به طور مفصل بررسی می‌کنیم.

مراحل دریافت سفارش آنلاین از اینستاگرام بدون داشتن سایت

یکی از دغدغه‌های بزرگی که فروشگاه‌های آنلاین دارند، نمایش محصولاتشان به مشتریان و نحوه سفارش در اینستاگرام است.

همه ما می‌دانیم که نحوه برقراری ارتباط و ارسال پیام در اینستاگرام در دایرکت انجام می‌شود؛ اما این موضوع برای صاحبان آنلاین شاپ‌ها یک دغدغه بزرگ است. می‌دانید چرا؟

زیرا پاسخ دادن به تمام پیام‌ها آن هم سروقت اصلا کار آسانی نیست! برای این کار شما ۳ را‌ه‌حل زیر را پیش رو دارید:

  1. برای این کار از نیروی پشتیبانی کمک بگیرید و ادمین اینستاگرام استخدام کنید. البته باید بدانید این کار یک مشکل اساسی دارد؛ زیرا شما ماهانه باید چندین میلیون به عنوان دستمزد ادمین پرداخت کنید و این مسئله مخصوصا برای افرادتازه‌کار بسیار مشکل‌ساز است.
  2. دومین راه‌حل طراحی و راه‌اندازی سایت و همچنین بارگذاری محتوا در آن است. انجام این کار نیز نیاز به هزینه زیادی دارد و بیشتر برای برندهای بزرگ توصیه می‌شود.
  1. با وجود این موارد شما باید حتما دنبال راهی کم‌هزینه‌تر و همچنین راحت‌تر باشید.هوشمندانه‌ترین و بهترین راه‌حل برای شما استفاده از ابزارهای آنلاین فرم‌ساز است!

استفاده از این ابزار بسیار راحت و کاربردی است؛

شما به کمک ابزار فرم‌ساز آنلاین پُرس‌لاین، فرم دریافت سفارش خود را می‌سازید و محصولاتتان را روی آن قرار می‌دهید.

پس از آن شما باید اطلاعات مخاطبانتان را بگیرید و بر اساس نیازمندی‌هایشان محصولات مرتبط را به آن‌ها نشان دهید. پس از ثبت سفارش نیز به راحتی هزینه سفارش را از او دریافت و محصول موردنظر را برایش ارسال کنید.

مراحل ساخت فرم ثبت سفارش برای اینستاگرام روند خاصی دارد که در بخش زیر آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نحوه ساخت فرم سفارش اینستاگرام

به طور کلی این روند چند مرحله دارد که آن‌ها را در بخش زیر به شما آموزش می‌دهیم.

مرحله اول: ثبت‌نام رایگان در پُرس‌لاین

قبل از هر چیز شما باید در پُرس‌لاین ثبت نام کنید. پس از ثبت‌نام در پُرس‌لاین ، به صورت کاملا رایگان و با استفاده از امکانات مختلف فرم‌ساز پرس‌لاین، فرم موردنظر خود را می‌سازید.

پس از ساخت فرمتان آن را در بیو اینستاگرام خود قرار دهید یا لینک آن را برای ثبت سفارش برای مشتریانتان بفرستید.

مرحله دوم: ساخت فرم ثبت سفارش

ساخت فرم ثبت سفارش در پرس‌لاین بسیار ساده است؛ برای این کار شما یا باید نمونه فرم آماده‌ و موجود در پنل کاربریتان را ویرایش و از آن استفاده کنید یا از ابتدا فرم جدیدی بسازید. برای ساخت فرم، ابتدا از کاربر بخواهید مشخصات خود را وارد کند و سپس بر اساس آن اطلاعات، محصولاتتان را به او نمایش دهید.

برای تاثیرگذاری بهتر از سوال چند گزینه‌ای تصویری استفاده کنید و تا ۴۰ محصول خود را با مشخصات آن روی فرمتان قرار دهید.

مثلا این نمونه فرم آماده را ببینید، این فرم مربوط به یک میوه‌فروشی آنلاین است که روزانه سفارش‌های خود را از مشتریانش می‌گیرد، با تنظیم ایمیل اطلاع‌رسانی، بلافاصله پس از هر سفارش ایمیلی دریافت می‌کند و در کمترین زمان ممکن سفارش را به دست مشتریان می‌رساند:

توجه کنید که در صورت نیاز به امکانات پیشرفته‌ای مانند شرط‌گذاری باید پنل کاربری خود را ارتقاء دهید.

مرحله سوم: تنظیمات فرم ثبت سفارش

در این مرحله از تنظیمات متنوعی برای ساده‌سازی کارتان استفاده کنید. مثلا ایمیل اطلاع‌رسانی یا پیامک اطلاع‌رسانی را فعال کنید تا به محض دریافت سفارش جدید شما را مطلع کند.

نکته: امکان استفاده از این امکانات برای سایت‌های وردپرسی نیز وجود دارد؛ برای این کار پلاگین وردپرس پُرس‌لاین را روی سایتتان نصب کنید و فرم سفارشتان را روی سایتتان قرار دهید.

مرحله چهارم: طراحی فرم بر اساس معیارهای برند

در این مرحله شما باید فرمتان را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر یا لینک آن را برای دیگران ارسال کنید. مثلا در استوری‌هایتان تصویر محصولتان را قرار دهید و به کمک لینک فرم ثبت ‌سفارش، کاربران را ترغیب به خرید کنید.

مرحله ششم: گزارش‌گیری

در مرحله آخر و پس از دریافت سفارش‌ها شما با گزارش بسیار پیشرفته و منظمی روبرو هستید. حال شما اطلاعات مشتریانتان را در اختیار دارید؛ توصیه می‌کنیم در کمپین‌های مختلف از آن برای تخفیف، مسابقه یا جذب مشتریان بیشتر استفاده کنید. علاوه بر این با این ابزار خیلی راحت نیز به کمک فیلترها دخل ماهیانه خود را محاسبه می‌کنید.

گزارش‌های پیشرفته دیگری مانند نمودار جنسیت مشتریان، نمودار سنی آن‌ها و جدول نام‌ها و اطلاعاتشان به شما در شناخت دموگرافیک کاربرانتان بسیار کمک خواهند کرد.

نحوه پرداخت و انجام محاسبات پیشرفته’ در فروشگاه اینستاگرامی

حتما می‌دانید که یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در فروشگاه آنلاین مربوط به درگاه پرداخت آن است. خوشبختانه پرس‌لاین در این زمینه با ارائه امکانات زیر کارتان را راحت کرده است.

درگاه پرداخت مطمئن

این بخش مهم‌ترین مرحله ثبت سفارش شماست. با ارتقاء اکانت پرس‌لاین خود به حرفه‌ای یا سازمانی امکان استفاده از درگاه پرداخت در پرسشنامه را فعال کنید. با این کار تمام پرداخت‌ها به صورت مستقیم در فرم محاسبه و انجام می‌شود و شما به صورت مستقیم آنها را در حساب بانکی خود دریافت کنید.

باید بدانید شما هیچ کارمزدی از این بابت به پرس‌لاین پرداخت نخواهید کرد.

وجود متغیرهای محاسباتی

با استفاده از این امکان شما خیلی راحت و سریع انواع محاسبات لازم (مثل فاکتور دادن) را انجام می‌دهید و دیگر نیازی به ابزارهای اضافی و کاغذبازی نخواهید داشت. در بخش زیر تعدادی از مزایای این ویژگی را برایتان توضیح می‌دهیم.

  1. شما امکان ایجاد انواع امتیاز و شرط را دارید؛ مثلا مشخص می‌کنید در صورت پاسخ مثبت یا موافق (مثلا اینکه بسته‌بندی اختصاصی می‌خواید؟)، نتیجه آن را با عدد مشخصی جمع کند.
  2. در سوالات طیفی (مثلا چقدر از کیفیت محصولات رضایت دارد؟) مشخص می‌کنید که تمام امتیازها را با پاسخ و امتیاز سوال موردنظر جمع کند و در انتها نیز، نتیجه را در اختیارتان قرار دهد.
  3. در این سرویس امکان تعیین امتیازهای متفاوت، برای گروه‎‌‌های سوالات مختلف در آزمون وجود دارد؛ شما می‌توانید در انتها نیز امتیازهای هر گروه را به صورت جداگانه یا جمع تمام آن‎‌ها را دریافت کنید و علاوه بر این امکان اعمال انواع محاسبات (مانند ضرب) نیز در آن‌ وجود دارد.
  4. نتایج نهایی در صورت تمایل در قالب جدول و نمودار نیز به شما نشان داده می‌شوند.
  5. در نمونه سوالات متنی شما می‌توانید به مخاطبان بر اساس میزان امتیازهایشان برچسب‌هایی (مانند کاربران مروج، مخرب و خنثی) را اختصاص دهید. در انتها نیز هرکدام از این برچسب‌ها بر اساس امتیازها به شما در جدول و نمودار نمایش داده می‌شوند.
  6. امکان انجام محاسبات پرانتزی مثل ضرب تعداد محصولات در قیمت آن‌ها وجود دارد.

با استفاده از این امکانات شما خرید آنلاین در اینستاگرام را برای مشتریان خود به راحتی آب خوردن تبدیل و به افزایش درآمدتان کمک می‌کنید.

کلام آخر

یکی از بهترین راه‌ها برای فروش و جذب مشتری بیشتر، راه‌اندازی آنلاین شاپ و فروش آنلاین اینستاگرامی است. در همین حین شما باید از تکنیک‌های منحصر به فرد خودتان استفاده و نظر کاربران را به برندتان جلب کنید. با راه‌حل‌های این مقاله شما قطعا به فروش بیشتری دست پیدا می‎‌کنید.

روش‌های تکراری و کپی‌برداری از دیگران هیچ سودی برایتان ندارند. باید بدانید هر چقدر نحوه ثبت سفارش در اینستاگرام را برای مشتریان ساده‌تر کنید، یک قدم به موفقیت نزدیک‌تر خواهید شد. استفاده از امکانات اینستاگرام از یک سو و امکانات نرم‌افزارهایی مانند پر‌س‌لاین از سوی دیگر برندتان را منحصر به فرد می‌کنند و باعث پیشرفتتان می‌شوند.

نظرتان درباره استفاده از فرم ثبت سفارش را با ما در بخش نظرات و سوالات و دغدغه‌های خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر

Privacy Preference Center