چطور به کمک افزونه فرم ساز انواع فرم آنلاین را بسازیم؟

فائزه تاج آبی
۱۹ دی ۱۴۰ . ۶ دقیقه مطالعه

اگر سر و کارتان با وب‌سایت‌های وردپرسی بوده باشد حتماً تا حالا گذرتان به نصب انواع افزونه‌ها هم افتاده است. یکی از افزونه‌های مهمی که از همان ابتدای کار با سایت وردپرسی باید نصب و فعالش کنید، افزونه فرم‌ساز است.

افزونه‌های فرم‌ساز زیادی در فروشگاه‌های اینترنتی هستند که اغلب با قیمت اندکی قابل خریداری هستند. این افزونه‌ها عموماً خارجی هستند و نسخه کرک شده‌شان به دست ما می‌رسد.

برای همین ما در پرس‌لاین تصمیم گرفتیم افزونه فرم‌ساز خودمان را برای رفع نیازهای وب‌مسترهای وردپرسی منتشر کنیم تا دیگر دغدغه امنیت یا پشتیبانی از افزونه‌هایشان را نداشته باشند.

افزونه فرم‌ساز وردپرسی پُرس‌لاین به صورت رایگان در اختیار شما قرار گرفته است تا بتوانید به کمک آن انواع فرم آنلاین اعم از فرم تماس، فرم ثبت‌نام، فرم استخدام، فرم رضایت مشتری یا حتی فرم لید جنریشن(تولید سرنخ)را به راحتی بسازید.

در این مقاله قرار است درباره نحوه نصب و راه‌اندازی این افزونه به همراه کارایی‌های آن صحبت کنیم. مطالعه این کارایی‌ها به شما کمک می‌کند فرم‌های پیشرفته‌تر و حرفه‌ای‌تری طراحی کنید.

ساخت انواع فرم آنلاین با افزونه فرم‌ساز وردپرسی پرس لاین

برای ساخت انواع فرم آنلاین ابتدا باید افزونه فرم ساز پرس لاین را روی وردپرس خود نصب کنید. نصب و راه‌اندازی و کار با این افزونه رایگان است و شما به راحتی می‌توانید انواع فرم آنلاین را به کمک این افزونه بسازید.

برای نصب و راه‌اندازی این افزونه طبق توضیحات این ویدئو عمل کنید:

حالا شما می‌توانید با ورود به پنل کاربری خود در پرس‌لاین دو نوع فرم آنلاین رایگان یا فرم آنلاین حرفه‌ای بسازید.

همچنین برای ساخت این فرم‌ها می‌توانید از نمونه فرم‌های آماده هم کمک بگیرید و سریع‌تر کار خود را پیش ببرید.

اما در این بخش به شما یاد می‌دهیم چگونه فرم‌های لازم برای وب‌سایت‌های وردپرسی را حرفه‌ای‌تر بسازید شما هم با خواندن ویژگی‌های حرفه‌ای و سازمانی پرس‌لاین می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا نیاز به ارتقا دارید یا نه. 

  • ساخت فرم تماس با ما در سایت وردپرسی

فرم تماس یکی از فرم‌های ضروری هر وب‌سایت است و راهی برای ارتباط بین شما و مخاطبانتان است که می‌توانید به عنوان فرم ساز وردپرس از آن استفاده کنید

فرم تماس ایده‌آل، فرم آنلاینی است که مخاطب بتواند به راحتی راه دسترسی به شما را پیدا کند،‌ در صورت نیاز خواسته‌اش را بگوید و بدون معطلی و انتظار پاسخش را دریافت کند.

حالا این شما هستید که تصمیم می‌گیرید فرم تماسی معمولی بسازید و از ویژگی‌های رایگان افزونه فرم‌ساز پرس‌لاین استفاده کنید یا از ویژگی‌هایی همچون ایمیل اطلاع رسانی یا تنظیم شرط هم استفاده کنید تا فرمتان تعاملی و کاربردی شود.

در ویدئوی زیر می‌توانید نحوه ساخت فرم تماس با ما به کمک افزونه فرم‌ساز پرس‌لاین را ببینید.

ساخت فرم ثبت نام در سایت وردپرسی

فرم ثبت‌نام از ضروری‌ترین فرم‌های هر وب‌سایت است. چه سایت شما یک سایت فروشگاهی باشد یا در سایتتان خدمتی را ارائه دهیدقطعاًا به یک فرم ثبت نام نیاز خواهید داشت.

براساسساخت فرم ثبت نام کافی است از نمونه فرم آماده آن استفاده کنید، اندازه‌های لازم را در افزونه و در بخش تنظیمات تنظیم کنید و شرت‌کد (Short Code) آن را در صفحه ثبت‌نام خود قرار دهید.

به این ترتیب می‌توانید اطلاعات تمام کاربران خود را در بخش گزارش‌های پنل کاربری‌تان در پرس‌لاین ببینید.

برای آشنایی بیشتر با نحوه ساخت فرم ثبت نام به کمک افزونه فرم ساز ویدئوی زیر را ببینید.

  • ساخت فرم رضایت مشتری در سایت وردپرسی

اگر شما هم کسب‌وکاری اینترنتی دارید قطعاً باید با مفهوم رضایت مشتری آشنا باشید و بدانید که چقدر بهبود تجربه مشتریان در خریدهای بعدی آن‌ها و افزایش نرخ بازگشتشان تأثیر چشمگیری دارد.

برای این‌که بفهمید هر مشتری پس از خرید چه حسی نسبت به شما دارد و آیا مشکلی در حین خرید یا حتی استفاده از خدمتتان داشته یا نه باید از فرم رضایت مشتری استفاده کنید.

برای این منظور شما می‌توانید به راحتی از فرم رضایت مشتری در بخش‌های مختلف سایت خود استفاده کنید.

مثلاً می‌توانید در صفحه نهایی کردن فاکتور خرید از او نظرش را درباره فرایند کار با وب‌سایتتان بپرسید، یا حتی می‌توانید بعد از هر مطلب بلاگی از او بپرسید که چقدر خواندن این مطلب برایش مفید بوده است، یا حتی می‌توانید این سؤال را در حین کار با سایتتان از او بپرسید و نظرش را درباره تجربه کاربری سایتتان جویا شوید.

در ویدئوی زیر نحوه ساخت فرم رضایت مشتری با افزونه فرم ساز پرس‌لاین را ببینید.

  • ساخت فرم لید جنریشن در وبسایت وردپرسی

فرم لید جنریشن از آن فرم‌هایی است که هر بازاریاب دیجیتال خبره‌ای باید آن را بشناسد و استفاده کند. استفاده از فرم لید جنریشن در فرایند بازاریابی بسیار مرسوم است و حتی یکی از شاخص‌های مهم بازاریابان می‌تواند تعداد لیدهایی باشد که تولید کرده‌اند.

یکی از راه‌های تولید سرنخ در وب‌سایت می‌تواند گذاشتن لینک دانلود ایبوک یا PDF‌ یا انواع فایل‌های دیگر باشد. فقط شما لازم است فرم لید جنریشن خود را در پرس‌لاین بسازید و با استفاده از صفحه تشکر لینک دانلود آن فایل را در اختیار کاربر خود قرار دهید یا در صورتی که می‌خواهید فرم رایگانی بسازید کافی است پس از دریافت اطلاعات کاربر، او را به صفحه‌ای که حاوی لینک دانلود فایل است هدایت کنید.

به این ترتیب پس از مدتی لیستی از سرنخ‌هایی دارید که می‌توانید فرایند بازاریابی را با آن‌ها تکمیل کنید.

برای دیدن نحوه ساخت فرم تولید سرنخ در سایت وردپرسی این ویدئو را ببینید.

  • ساخت فرم استخدام در سایت وردپرسی

شما هم اگر از کسب‌وکارهای کوچک یا متوسط اینترنتی باشید یا حتی وب‌سایتتان اداری و شرکتی باشد در مقطعی از کارتان نیاز به استخدام داشته‌اید. البته این را هم می‌دانید که استخدام کارمند این روزها چه دردسرهایی دارد.

برای این‌که دردسرهای استخدام نیرو را کم کنید و از طرف دیگر کارجویان را هم با سایت خود آشنا کنید، می‌توانید به راحتی یک فرم استخدام در سایتتان قرار دهید و از همان‌ها هم با نوشتن متنی جذابافرادد حرفه‌ای‌تر و نخبه‌ای را به سمت خودتان بکشانید.

برای دیدن آموزش ساخت فرم وردپرس و آشنایی بیشتر با نحوه ساخت فرم استخدام ویدئوی زیر را ببینید.

  • ساخت فرم ثبت سفارش در وردپرس

فرض کنید شما در سایتتان می‌خواهید ارزش افزوده‌ای برای مخاطبان خود ایجاد کنید. یکی از راه‌های ایجاد ارزش افزوده این است که محصولات و خدمات خود را به صورت شخصی‌سازی‌شده یا سفارشی به دستشان برسانید.

برای این منظور می‌توانید یک فرم ثبت سفارش در پرس‌لاین بسازید و از کاربران خود بخواهید که سفارش‌های خاصشان را برایتان بفرستند.

همچنین شما می‌توانید بدون نیاز به یک سایت ووکامرس و فقط با داشتن فرم ثبت سفارش،‌ آن هم در صورتی‌که تعداد محصولاتتان زیاد نیست، سفارش‌های کاربرها را دریافت کنید.

فراموش نکنید که با افزودن ویژگی‌های حرفه‌ای نیز می‌توانید این کار را بسیار تمیزتر و کاربردی‌تر انجام دهید. مثلا اگر از ویژگی‌ ایمیل اطلاع رسانی استفاده کنید بلافاصله پس از ثبت سفارش، ‌ایمیل دریافت می‌کنید و می‌توانید بی درنگ پاسخ مشتری خود را بدهید.

یا می‌توانید از ویژگی امتیاز استفاده کنید و برای مشتری خود فاکتور صادر کنید. همچنین با استفاده از صفحه تشکر و قرار دادن لینک صفحه پرداخت در همان لحظه هزینه سفارش را از او دریافت کنید.

می‌توانید روی افزونه پرس لاین به عنوان فاکتور ساز آنلاین رایگان حساب کنید. این افزونه به شما کمک می‌کند فاکتورهای خرید و ارائه خدمات را به بهترین شکل بسازید.

نتبجه گیری

استفاده از افزونه فرم ساز وردپرس پرس‌لاین، به عنوان فرم ساز وردپرسبه شما کمک می‌کند فرم‌های آنلاین را در سایت‌های وردپرسی خود با تنظیمات مختلف و به شکل‌های متفاوتی ایجاد کنید. برای استفاده از این افزونه نیازی به پرداخت هزینه ندارید و می‌توانید دانلود افزونه فرم‌ساز را به راحتی از مخزن وردپرس انجام دهید. شما حتی برای ساخت اولین فرم‌های خود هم نیازی به پرداخت هزینه ندارید و می‌توانید به طور رایگان چندین فرم بسازید و پاسخ دریافت کنید. امیدواریم با دیدن ویدئوها، آموزش ساخت فرم در وردپرس را به خوبی فرا گرفته باشید.

 

ارسال نظر

Privacy Preference Center