فرم جذب لید یکی از ابزارهای مهم بازاریابی و فروش است که برای جمعآوری اطلاعات افراد یا سازمانهایی که به محصولات یا خدمات کسب و کار شما علاقه دارند، استفاده میشود. هدف اصلی فرم جذب لید جمعآوری اطلاعات تماس و اطلاعات مرتبط با لیدها یا همان فرصتهای فروش بالقوه است. این اطلاعات میتواند شامل نام، ایمیل، شماره تلفن، عنوان شغلی، نام شرکت و سایر موارد مفید باشد.
با استفاده از فرمساز پرسلاین، اطلاعات لیدهای مورد نظر خود را از طریق فرم آنلاین جذب لید به روشی ساده جمعآوری کنید، اطلاعات دریافتی را با نرمافزار ارتباط با مشتریان خود یکپارچه کنید و با امکانات تجزیه و تحلیل داده، میزان موفقیت واحد فروش را در جذب لیدها ارزیابی کنید.
فرم آنلاین جذب لید ابزار آنلاینی است که برای دریافت اطلاعات تماس سرنخهای احتمالی فروش استفاده میشود.
تولید سرنخهای فروش فرآیند دریافت اطلاعات تماس افراد یا شرکتهایی است که مشتریان بالقوه یا احتمالی کسب و کار شما هستند. هدف اصلی این فرآیند شناسایی افراد علاقهمند به محصولات یا خدمات شما، برقراری ارتباط با آنها و تبدیل آنها به مشتری است. این فرآیند معمولا با استفاده از کمپینهای تبلیغاتی، وبسایتها، فرمهای تماس و سایر روشهای مشابه انجام میشود.
شما میتوانید فرم آنلاین جذب لید را در وبسایتها یا صفحات خود در شبکههای اجتماعی قرار دهید و اطلاعات شخصی افراد مانند نام، ایمیل، شماره تلفن و سایر اطلاعات مرتبط با تماس آنها را از طریق این فرم دریافت کنید.
از فرم جذب لید در راستای پیادهسازی استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید و محصولات یا خدمات خود را به افراد مختلف معرفی کنید، با آنها ارتباط برقرار کنید و به آنها پیشنهادهای خود را ارائه دهید. اطلاعات ثبتشده روی این فرم به عنوان لید به تیم بازاریابی یا فروش شما ارسال میشود تا ارتباط بیشتری با این افراد برقرار شود و احتمال تبدیل آنها به مشتریان واقعی افزایش یابد.
فرمهای آنلاین جذب لید برای کسب و کارها مزایای متعددی دارند. با استفاده از این فرمها، شما میتوانید افراد علاقهمند به محصولات یا خدمات خود را به راحتی شناسایی و جذب کنید.
این فرمها به شما این امکان را میدهند که اطلاعات تماس مشتریان بالقوه خود را جمعآوری کنید. شما میتوانید در آینده از این اطلاعات برای ارتباطات و برنامههای بازاریابی و فروش استفاده کنید.
با جمعآوری اطلاعات لیدها، شما میتوانید پایگاه دادهای یکپارچه و جامع از مشتریان احتمالی و سرنخهای فروش ایجاد کنید که امکان ارسال اخبار، تخفیفها و محتواهای مرتبط با جدیدترین محصولات یا خدمات ارائهشده را برای شما فراهم میکند.
افرادی که از طریق فرم جذب لید جذب شدهاند، عمدتا به دنبال محصول یا خدمات خاصی هستند، بنابراین احتمال تبدیل آنها به مشتریان واقعی بیشتر است.
همچنین ابزارهای آنلاین جذب لید اجازه میدهند تا فرآیند جمعآوری و مدیریت لیدها به صورت خودکار انجام شود که به صرفهتر و کارآمدتر است. شما میتوانید عملکرد فرمهای آنلاین جذب لید را با معیارهای مختلف مانند نرخ تبدیل بطور دقیق اندازهگیری و ارزیابی کنید و بهبودهای لازم را اعمال کنید.
به علاوه، نسبت به روشهای دیگر جذب مشتریان، فرمهای جذب لید هزینههای کمتر و بازدهی بهتری دارند. ارائه یک فرم جذب لید کارآمد و ساده به کاربران میتواند تجربه بهتری از مراجعه به کسب و کار شما برای آنها رقم بزند و انگیزه آنها را برای ارتباط با شما افزایش دهد.
در مجموع فرمهای آنلاین جذب لید یکی از ابزارهای کارآمد برای موفقیت کسب و کارها در زمینه جذب مشتریان جدید و نگهداشت مشتریان فعلی هستند.
در طراحی پرسشنامه جذب لید، باید سوالاتی از افراد بپرسید که به شما اطلاعات مفیدی درباره علاقهمندیها، نیازها و علایق آنها ارائه دهند. در ادامه نمونهای از سوالاتی که میتوانید در پرسشنامه آنلاین جذب لید خود استفاده کنید، آورده شده است:
شما میتوانید از این نمونه سوالات در پرسشنامه جذب لید خود استفاده کنید و بسته به نیازهای خاص کسب و کار و صنعتی که در آن فعالیت دارید، آنها را ویرایش کنید یا سوالات دیگری را به این فرم اضافه کنید. توصیه میشود سوالهای پرسشنامه ساده و واضح باشند تا درک و پاسخدهی به آنها برای همه مخاطبان هدف شما ساده باشد.
شما با پرسلاین میتوانید فرم آنلاین جذب لید خود را در چند مرحله ساده طراحی کنید یا از نمونه فرم آماده جذب لید استفاده کنید و آن را مطابق با نیاز خود شخصیسازی و ویرایش کنید.
برای ساخت پرسشنامه جذب لید میتوانید از امکان افزودن انواع گوناگونی از سوالات به فرم خود بهره ببرید؛ برای دریافت شماره تماس، نام و سایر مشخصات فرد از نوع سوال متنی با پاسخ کوتاه و با الگوی پاسخ مرتبط استفاده کنید.
در صورتی که میخواهید پس از تکمیل فرم لید، برای مخاطبان پیامک به منظور تشکر از ثبت پاسخ یا اطلاعرسانی در خصوص روشهای ارتباط با شما ارسال شود، میتوانید از قابلیت اطلاع رسانی پیامکی استفاده کنید تا با انجام تنظیمات و یکپارچگیهای مربوطه، پس از ثبت پاسخ روی این فرم، پیامکی بصورت خودکار برای شماره موبایل ثبتشده روی فرم ارسال شود.
پس از طراحی و ساخت پرسشنامه آنلاین، بهراحتی لینک فرم آنلاین جذب لید خود را از طریق پیامک یا ایمیل ارسال کنید، در شبکههای اجتماعی منتشر کنید یا آن را در وبسایت خود قرار دهید و مرتبطترین دادهها را جمعآوری کنید.
جمعآوری و تجزیه و تحلیل لحظهای لیدهای ثبتشده به شما این امکان را میدهد که در سریعترین زمان، اقدامات لازم را برای برقراری ارتباط با فرصتهای فروش انجام دهید.
شما میتوانید پاسخهای ثبتشده روی فرم جذب لید را در لحظه در پنل خود مشاهده کنید و از نتایج ثبتشده روی فرم آنلاین جذب لید خود در قالب فایل اکسل خروجی بگیرید یا به کمک قابلیت یکپارچهسازی با گوگل شیت، نتایج را در لحظه روی گوگل شیت نیز دریافت کنید و با ارسال لینک شیت به همکاران، پاسخهای دریافتی را به سادگی با سایر افراد تیم خود به اشتراک بگذارید.
برای استفاده از تمام این امکانات کافیست در پرسلاین همین حالا ثبت نام کنید و اولین پرسشنامه خود را بسازید. اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید به support@porsline.ir ایمیل بزنید.