فرم ثبت سفارش فروشگاه اینستاگرامی

به کمک فرم ثبت سفارش در اینستاگرام می‌توانید سفارش‌های آنلاین را به سادگی از مشتریان دریافت کنید و فروش محصول‌ها و خدمات خود را به شیوه‌ای هوشمندانه و با سرعت بیشتر انجام دهید. پس از ساخت فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام، انتخاب بستری مناسب برای دریافت و مدیریت سفارش‌های خریداران یکی از گام‌های مهم برای توسعه کسب و کار است.

قابلیت‌های کاربردی پُرس‌لاین به شما این امکان را می‌دهد تا فرم ثبت سفارش آنلاین را با طراحی جذاب بسازید و فرآیند سفارش‌دهی را هم برای خود و هم مشتری‌ها آسان‌تر کنید.

فرم ثبت سفارش اینستاگرام چیست؟

با افزایش چشمگیر تمایل افراد به خرید آنلاین در سال‌های اخیر و گسترش کسب و کارها در اینستاگرام، سوال بسیاری از صاحبان فروشگاه‌‌های سنتی و افراد علاقه‌مند به درآمدزایی از اینستاگرام این است که چطور از اینستاگرام کسب درآمد کنیم؟

فروشگاه‌های اینستاگرامی با تمرکز بالا روی بازاریابی دیجیتال و دنبال‌کردن استراتژی‌های مختلف همه در تلاشند تا در افزایش آگاهی از برند و جذب مشتری از کسب و کارهای رقیب پیشی بگیرند. با این همه، روند موفق کسب درآمد از ازاینستاگرام عوامل دیگری را نیز در برمی‌گیرد که رسیدگی به‌موقع به سفارش‌ها از کلیدی‌ترین آن‌هاست.

 

شیوه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین برای فروش محصولات در اینستاگرام ارسال پیامی یکسان به عنوان فرم سفارش مشتری برای خریداران در قالب پیام خصوصی‌ست. اما با افزایش تعداد سفارش‌ها از طریق دایرکت یا سایر شبکه‌های اجتماعی، امکان بروز خطا در ثبت یا ارسال سفارش هم بالاتر می‌رود. این مسئله نه تنها فرآیند سفارش‌دهی را برای مشتری و صاحب‌های کسب و کارها فرسایشی می‌کند، بلکه می‌تواند در صورت ادامه‌دارشدن خطاها، حس اعتماد مشتری را تحت تاثیر قرار دهد و به رویگردانی آن‌ها نیز منجر شود.

 

در نظر گرفتن فرآیندی سریع‌‌، دقیق و مطمئن برای رسیدگی به سفارش‌ها و ثبت و تامین آن‌‌ها می‌تواند تجربه مشتری را بهبود ببخشد و کار شما را هم راحت‌تر کند. فرم ثبت سفارش اینستاگرام به شما کمک می‌کند اطلاعات و سفارش‌های آنلاین مشتریان را در لحظه و به صورت سازمان‌دهی‌شده دریافت کنید و برای ارسال محصول‌ها یا ارائه‌ خدمات خود به مشتریان برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید.

 

چرا باید فرم ثبت سفارش اینستاگرام بسازیم؟

شاید تصور کنید تنها افراد بی‌تجربه در زمینه فروش اینترنتی در اینستاگرام به فرم ثبت سفارش در اینستاگرام نیاز پیدا می‌کنند، اما باید گفت که فرم ثبت سفارش اینستاگرام تنها مختص فروشگاه‌های اینترنتی اینستاگرامی تازه تاسیس نیست و می‌تواند به رشد کسب و کارهای بزرگ و باسابقه نیز کمک شایانی کند.

 

امروزه افراد از هر قشری زمان بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند که می‌توانید درصد زیادی از آن‌ها را به عنوان لید‌های بالقوه در نظر بگیرید. استفاده از نمونه فرم ثبت سفارش مشتری در اینستاگرام علاوه بر فراهم‌آوردن بستری مناسب برای ایجاد ارتباط بهینه‌تر با مشتریان، به شما کمک می‌کند تا به مجموعه‌ وسیعی از اطلاعات مشتریان بالقوه دسترسی داشته باشید و از آن‌ها به منظور منظور اجرای کمپین‌های بازاریابی و فروش در آینده استفاده کنید.

 

نکته حائز اهمیت دیگر این است که فرم ثبت سفارش اینستاگرام تنها در اینستاگرام کاربرد ندارد و می‌توانید از آن در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز استفاده کنید و پروسه سفارش‌گیری در هر پلتفرمی را بر فرم آنلاین ثبت سفارش متمرکز کنید. با ارسال لینک‌های مجزا برای هر پلتفرم از بخش «به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی» می‌توانید تحلیل دقیق‌تری از شاخص‌های پاسخ‌دهی داشته باشید و متوجه شوید مشتریان شما از چه پلتفرم‌هایی به فرم ثبت سفارش شما مراجعه کرده‌اند.

 

ساخت فرم آنلاین ثبت سفارش سرعت بررسی سفارش‌های دریافتی از مشتریان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و با ایجاد فرآیند خودکار ثبت و دریافت اطلاعات سفارش، خطر جا افتادن برخی از سفارش‌‌ها یا اشتباه در ثبت سفارش مشتریان را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد.

 

چطور با پُرس‌‌لاین فرم ثبت سفارش اینستاگرام را حرفه‌ای بسازیم؟

اگر فروشگاه اینستاگرامی برای کسب وکارتان دارید و می‌خواهید مشتریان سفارش خود را به جای دایرکت و پیام در فرم آنلاین ثبت کنند، می‌توانید پس از ایجاد حساب کاربری در پُرس‌لاین از نمونه‌ فرم ثبت سفارش اینستاگرام استفاده کنید و آن را متناسب با محصول‌ها یا خدمات خود ویرایش و شخصی‌سازی کنید یا فرم منحصربه‌فردی برای کسب و کار خود ایجاد کنید و از نمونه فرم موجود ایده بگیرید.

 

برای آشنایی بیشتر مشتریان با محصول‌ها و خدمات شما و کمک به آن‌ها برای انتخاب راحت‌تر محصول مناسب، تصویر هر محصول را در فرم خود قرار دهید. افزون بر این، با به‌کارگیری قابیلت بارگذاری ویدیو می‌توانید معرفی کوتاهی از هر محصول، نحوه استفاده، و نکات مهم در رابطه با آن را در قالب یک ویدیوی کوتاه با کاربران به اشتراک بگذارید. این شیوه، آشنایی کافی مشتریان با محصول‌های شما و کارکرد آن‌ها را تضمین می‌کند و تاثیر مثبتی در تصمیم‌گیری مشتریان برای نهایی‌کردن خریدشان می‌گذارد.

 

در کنار تنظیم کاتالوگی از محصول‌ها، می‌توانید سوال‌های مختلفی نیز در فرم ثبت سفارش بگنجانید و اطلاعات جمعیت‌شناختی مشتریان مانند سن، جنسیت، تحصیلات، موقعیت مکانی، و همچنین اطلاعات تماس مشتریان از جمله شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس را دریافت کنید.

 

این اطلاعات که بخشی از آن‌ها برای تکمیل فرم ثبت سفارش مشتری ضروری هستند داده‌های ارزشمندی برای پیشبرد اهداف بازاریابی و مدیریت بهینه‌تر تجربه مشتری نیز به شمار می‌آیند و به بهبود خدمات پس از فروش شما نیز کمک شایانی می‌کنند. پُرس‌لاین با ارائه قابلیت‌های کاربردی مانند دریافت خروجی از پاسخ‌ها در قالب اکسل و csv، نمودارهای گرافیکی تعاملی، و گزارش‌ساز با امکان اعمال فیلتر‌های پیشرفته بر روی داده‌ها روند تحلیل داده‌های آماری و بررسی استراتژی‌های هم‌سو با شرایط بازار و نیاز مشتریان را ساده‌تر و کارآمدتر می‌کند.

 

در مرحله پایانی می‌توانید از قابلیت درگاه پرداخت استفاده کنید و با اتصال حساب پُرس‌لاین خود به درگاه‌های پرداخت یار زرین‌پال و پرداخت یار زیبال نسبت به اتوماسیون‌سازی فرآیند پرداخت اقدام کنید. همچنین می‌توانید با فعال‌کردن تنظیمات ایمیل اطلاع‌رسانی حین ساختن فرم ثبت سفارش آنلاین سوالی را به پرسیدن آدرس ایمیل اختصاص دهید تا مشتری ایمیلی به‌منظور اطلاع‌رسانی تایید ثبت سفارش دریافت کند.

 

قابلیت تنظیم ایمیل‌های اطلاع‌رسانی به شما نیز این امکان را می‌دهد تا جدیدترین سفارش‌های ثبت‌شده را در لحظه از طریق ایمیل دریافت کنید؛ بدین ترتیب می‌توانید خوش‌قولی‌تان را در پاسخ‌گویی به موقع به مشتریان اثبات کنید و دیگر نگران گم‌شدن سفارش‌ها نباشید.

 

در کنار تدوین ساختار فرم ثبت سفارش آنلاین، جلوه بصری فرم نیز در جلب نظر مشتریان و افزایش رضایت آن‌ها از خرید محصول‌های فروشگاه اینترنتی شما موثر واقع می‌شود و تعامل مشتریان با فرم ثبت سفارش را تا میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد.

 

پُرس‌لاین در این مورد نیز پیشتاز است و به شما این امکان را می‌دهد تا به سادگی تصویر پس زمینه و رنگ‌بندی مورد نظر خود را در قسمت طراحی پرسشنامه انتخاب و تنظیم کنید. همچنین می‌توانید از لوگو برندتان هم استفاده کنید و به اعتبار فروشگاه اینترنتی برندتان بیافزایید.

 

برای استفاده از تمام این قابلیت‌ها کافی‌ست همین حالا در پُرس‌لاین ثبت نام کنید و اولین فرم خود را بسازید. اگر سوالی دارید یا نیاز به راهنمایی بیشتری دارید به support@porsline.ir  ایمیل بزنید.

نمونه فرم نظرسنجی و نمونه پرسشنامه‌های مرتبط